זו ילדותי השנייה: מנהלת אמי"ת רננים לא שוכחת את המסע לפולין

מנהלי השרון נזכרים בימים בהם חבשו את ספסל הלימודים. מיכל ג'ייקוב, תושבת מזכרת בתיה ומנהלת בית החינוך אמי"ת רננים ברעננה, זוכרת לטובה את המורה שגרמה לה ללמוד שני תארים בכימיה

מרב לונדנר, אלה ברייר | 5/9/2009 10:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
היכן למדת?
"בבית הספר תחכמוני ברחובות, ובאולפנת בנ"ע צפירה".
 
מיכל ג'ייקוב.
מיכל ג'ייקוב. "מורה כיום צריך להיות חצי פסיכולוג" צילום: אלי דסה

איזו תלמידה היית?
"טובה, אהבתי ללמוד ולקחתי את הלימודים ברצינות".

מה היה המקצוע האהוב עלייך?
"כימיה - היתה לי מורה חלומית עם שיגעון - היא רצתה שתלמידים יאהבו את הכימיה. והיא הצליחה להפוך מקצוע קשה לאתגר גדול".

מה היה המקצוע השנוא עלייך?
"אין כזה. הכל עניין אותי".

איך העברת את זמן ההפסקות בין השיעורים?
"שיחות עם חברות, קריאת ספרים, הכנת פעולות לתנועת בני עקיבא".

איזה מורה את זוכרת במיוחד?
"עדה - המורה שלי לכימיה שהשקיעה בתלמידות את כל הנשמה. בזכותה למדתי תואר ראשון ושני בכימיה באוניברסיטה, והכנתי תלמידים לבגרות במקצוע".

איזה מנהלת את זוכרת במיוחד?
"חיה ריזל ז"ל, מנהלת התיכון באולפנה, שהצליחה להתגבר על מחלת הסרטן וקשיים גדולים ולנהל את החטיבה העליונה למופת".

מה רצית להיות כשתהיי גדולה?
"מורה. תמיד חלמתי על גיר ולוח".

למה את הכי מתגעגעת בבית הספר?
"לחודש אדר, שהיה חוויה חברתית מיוחדת במינה בבית הספר והזדמנות לנצל כישורים אחרים. במקרה שלי זה היה ציור תפאורות והפיכת מסדרונות חדרי אוכל וכיתות לעולם קסום".
 

ג'ייקוב בצעירותה. קריאת ספרים בהפסקות
ג'ייקוב בצעירותה. קריאת ספרים בהפסקות צילום העתק: אלי דסה

יש לך איזו חוויה מימי בית הספר שאת זוכרת במיוחד?
"המסע לפולין נחרט בי. המסעות היו אז רק בתחילתם ולא אשכח את הרגע שהבנתי את הניצחון הגדול של העם היהודי. זה היה כשאני, צעירה יהודיה מישראל, עומדת על האדמה הארורה במחנה הריכוז, בדיוק כמו זה שבו עמד סבא שלי, שניצל מהתופת, ושרה את התקווה בגו זקוף, כשלצידי תלמידים וחיילים ישראלים ודגל ישראל בידינו".

מה שונה בין בתי הספר של היום לזה שאת למדת בו?
"הקדמה והטכנולוגיה משפיעות על בתי הספר כמו על החברה כולה. הטלפון הסלולארי, המחשב, ה- I-POD ושאר הפלאים, מאתגרים את המורים הרבה יותר ומשפיעים על רמת הקשב וסף הגירוי הלימודי של התלמידים.

"מורה טוב היום צריך להיות
קצת אמן, קצת שחקן, קצת משורר, קצת רב, קצת מדען, ובעיקר חצי פסיכולוג הקשוב לתלמידים. האתגר גדול יותר כשמכוונים את התלמידים למצוינות ולניצול יכולות שהתפתחו גם הם עם הקדמה, האינטרנט, והמידע שצף ונפתח לכל תלמיד".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים