ראש עיריית מודיעין: נתיב המטוסים הוא האיום הגדול ביותר על העיר
בעיריית מודיעין מתכוננים לדיון בבג"ץ בנושא מסלול נחיתת המטוסים מעל שמי העיר ומצהירים: אנחנו נלחמים נגד כל גורם מקצועי אפשרי במדינה

הפרשה החלה לפני כשנה כשרשות שדות התעופה הכריזה על הכוונה לשנות את נתיבי הנחיתה של המטוסים בשדה התעופה בן גוריון כך שעשרות מטוסים יחוגו מדי יום בשמי העיר מודיעין.
בקשת העירייה להוצאת צו מניעה בנושא נדחתה אך בשבוע הבא יקיים בג"ץ את הדיון בגוף העתירה.
בישיבה שהתקיימה בעירייה לקראת הדיון אמר ראש העירייה ביבס: אני לא בטוח שתושבי העיר מבינים עד הסוף את חומרת התוכנית.
"ביום שישי האחרון הייתה לנו דוגמה של טיסת ניסוי שעברה כאן וכל העיר רעדה. התיק הזה בבג"צ הוא מורכב וקשה, אנחנו נלחמים כאן כמעט נגד כל הגורמים המקצועיים של מדינת ישראל בתחום: משרד התחבורה, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית.
ביבס הוסיף כי "כולנו צריכים להבין שאם לא נצליח במאבק הקשה הזה, יעברו כאן יום-יום עשרות טיסות כמו זו שהייתה ביום שישי אחרון".
מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: הרשות שמה את סוגיית הבטיחות בראש סדר העדיפויות של פעילותה ועושה מאמצים רבים לשיפור הבטיחות. התקנת מערכת ה- Lda לנחיתה ממוכשרת על מסלול 30 הינה צעד הכרחי לשיפור בטיחות הטיסה של למעלה מ- 11 מליון נוסעים בשנה.
רש"ת ביצעה עבודה מקצועית ארוכה ומאומצת על מנת למצוא פתרון שיאפשר הפעלת מערכת זו והנתיב שנמצא הינו היחיד שניתן להפעיל בהתחשב במגבלות הביטחוניות, התעופתיות והטופוגרפיות.
אנו מצרים על כך שעיריית מודיעין בוחרת לערוך פרשנות משפטית לא מדוייקת הסותרת את המציאות. לגופו של עניין, בג"צ דחה את בקשת העירייה לקבלת צו על תנאי.
בית
רש"ת היתה קשובה לכל החלופות שהציעה עיריית מודיעין ובחנה אותן בצורה המקצועית והאובייקטיבית ביותר, אף אחת מהחלופות שהוצעו לא נותנת מענה תעופתי הולם לצורך הקיים.
בחישוב ערכי רעש מצטברים- מפלסי הרעש שנמדדו במודיעין במהלך טיסות הבדיקה נמוכים באופן משמעותי ממפלסי הרעש בישובים האחרים הסובבים את נתב"ג.