ראש עיריית מודיעין: נתיב המטוסים הוא האיום הגדול ביותר על העיר

בעיריית מודיעין מתכוננים לדיון בבג"ץ בנושא מסלול נחיתת המטוסים מעל שמי העיר ומצהירים: אנחנו נלחמים נגד כל גורם מקצועי אפשרי במדינה

זמן מעריב | 2/6/2009 14:07 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"נתיב נחיתת המטוסים הוא האיום הגדול ביותר על העיר מודיעין מאז היווסדה", כך הכריז ראש עיריית מודיעין חיים ביבס לקראת הדיון הצפוי להתקיים בבג"ץ בשבוע הבא בעניין.
חיים ביבס
חיים ביבס צילום: זמן מודיעין


הפרשה החלה לפני כשנה כשרשות שדות התעופה הכריזה על הכוונה לשנות את נתיבי הנחיתה של המטוסים בשדה התעופה בן גוריון כך שעשרות מטוסים יחוגו מדי יום בשמי העיר מודיעין.

בקשת העירייה להוצאת צו מניעה בנושא נדחתה אך בשבוע הבא יקיים בג"ץ את הדיון בגוף העתירה.

בישיבה שהתקיימה בעירייה לקראת הדיון אמר ראש העירייה ביבס:  אני לא בטוח שתושבי העיר מבינים עד הסוף את חומרת התוכנית.

"ביום שישי האחרון הייתה לנו דוגמה של טיסת ניסוי שעברה כאן וכל העיר רעדה. התיק הזה בבג"צ הוא מורכב וקשה, אנחנו נלחמים כאן כמעט נגד כל הגורמים המקצועיים של מדינת ישראל בתחום: משרד התחבורה, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית.

ביבס הוסיף כי "כולנו צריכים להבין שאם לא נצליח במאבק הקשה הזה, יעברו כאן יום-יום עשרות טיסות כמו זו שהייתה ביום שישי אחרון".
רשות שדות התעופה: הפרשנות המשפטית של העירייה לא מדוייקת

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: הרשות שמה את סוגיית הבטיחות בראש סדר העדיפויות של פעילותה ועושה מאמצים רבים לשיפור הבטיחות. התקנת מערכת ה- Lda לנחיתה ממוכשרת על מסלול 30 הינה צעד הכרחי לשיפור בטיחות הטיסה של למעלה מ- 11 מליון נוסעים בשנה.

רש"ת ביצעה עבודה מקצועית ארוכה ומאומצת על מנת למצוא פתרון שיאפשר הפעלת מערכת זו והנתיב שנמצא הינו היחיד שניתן להפעיל בהתחשב במגבלות הביטחוניות, התעופתיות והטופוגרפיות.

אנו מצרים על כך שעיריית מודיעין בוחרת לערוך פרשנות משפטית לא מדוייקת הסותרת את המציאות.  לגופו של עניין, בג"צ דחה את בקשת העירייה לקבלת צו על תנאי.

בית

המשפט הבהיר לעירייה שכיוון שנערך ברשות התעופה האזרחית וברשות שדות התעופה הליך מפורט ורציני של בחינת חלופות ומכיוון שלא נמצאה חלופה שלא תעבור מעל העיר מודיעין בשים לב לאילוצים הבטיחותיים והביטחוניים, אין בית המשפט נוהג להתערב בהחלטות מקצועיות כגון זו שבמקרה דנן.

רש"ת היתה קשובה לכל החלופות שהציעה עיריית מודיעין ובחנה אותן בצורה המקצועית והאובייקטיבית ביותר, אף אחת מהחלופות שהוצעו לא נותנת מענה תעופתי הולם לצורך הקיים.

בחישוב ערכי רעש מצטברים- מפלסי הרעש שנמדדו במודיעין במהלך טיסות הבדיקה נמוכים באופן משמעותי ממפלסי הרעש בישובים האחרים הסובבים את נתב"ג.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים