חיפה: שת"פ בין כביש 6 למנהרות הכרמל
חברות "דרך ארץ" וכרמלטון ישתפו פעולה בניהול התפעול במנהרות הכרמל. מנויי כביש 6 יוכלו לנהל חשבון אחד בשני הכבישים

השבוע חתמו חברות כרמלטון ושיכון ובינוי על הסכם עם חברת נתיבי הכרמל, חברת בת של חברת "דרך ארץ" המפעילה את כביש 6, שבו הוסדרו תפעול ואחזקת מנהרות הכרמל.
ההסכם נחתם לתקופה של 31 שנים ויחל עם תום הקמת המנהרות בשנת 2010. עלות התפעול והאחזקה השנתית נאמדת ב-30 מיליון שקלים לשנה, כאשר תחזית התנועה במנהרות נעה בין 40 ל-50 אלף כלי רכב ביום.
לטענת החברות, ההסכם ביניהן יאפשר להעניק למנויים שירות מתקדם ונוח יותר. עם זאת, יש שיטענו אחרת לאור ריבוי התלונות שנשמעו זה מכבר על אופן הגבייה של כביש 6.
לטענת המפקפקים, מאחר שהחברה מנהלת את כביש 6 יוכלו מנויי שני הכבישים לנהל חשבון אחד לאור איחוד מערכות הגבייה של שתי החברות.
חשבונם של כלל המנויים ינוהל במוקד השירות של כביש 6, כך שפעולות כמו עדכון כתובת או בעלות על הרכב תעשה במערכת המאוחדת. לקוח שיעדכן את פרטיו במוקד השירות של כביש 6 לא יצטרך לעשות זאת שנית עבור מנהרות הכרמל, ולהיפך. עם זאת, מערכות הניהול והחיוב של שני הפרויקטים ינוהלו בנפרד, למעט מתן הטבות בנושא שירות הלקוחות.
כמו כן,
"לרשות הנהגים במנהרות הכרמל תעמוד מערכת תנועה, בקרה ותשלום מהמתקדמות ביותר בעולם", אמר מנכ"ל כרמלטון, יפתח נאור.
"רתמנו את ניסיונה של 'דרך ארץ' להפעלת כביש האגרה החדש. הנהגים במנהרות יוכלו לבחור בכניסות בין שישה מסלולים שונים, שיאפשרו נסיעה כמנוי ללא עצירה, או אפשרות לתשלום במקום: 5 שקלים לכל קטע ו-10 שקלים לנסיעה למלוא אורך הפרויקט".