מאות משתתפים בסקר הבחירות של זמן חיפה
שני המועמדים לראשות עיריית חיפה, יעקב בורובסקי ושמואל גלבהרט, עניינו מאוד את תושבי חיפה שנטלו חלק בסקר הבחירות של זמן חיפה, שאיפשר להם להפנות אליהם שאלות ישירות. ומה על הפרק? ביטחון, מצוקת החנייה ואיכות הסביבה
כחלק מסקר הבחירות הגדול של זמן חיפה, נתבקשו הקוראים להפנות שאלות למתמודדים על ראשות עיריית חיפה.

באופן מפתיע, כל השאלות הופנו לשני מועמדים בלבד: יעקב בורובסקי ושמואל גלבהרט. יתר המועמדים, ראש העירייה, יונה יהב, בוריס לזרוב ויוליה שטראים, לא זכו לקבל אף פנייה.
יעקב בורובסקי, כיאה לניצב בדימוס ומפקד מרחב חיפה לשעבר, נשאל בעיקר בנושאי הביטחון האישי, במיוחד בשכונת הדר, טוהר המידות וגם באשר למצוקת החנייה בחיפה.
בורובסקי, מסתבר, מתכוון לשים דגש רב על נושא הביטחון האישי. לדבריו, הפשיעה בחיפה היא תולדה של רמת השכונות השונות, וטיפול העירייה בהן. "הדר", קובע בורובסקי, "הייתה מקום סואן ומרכזי, והפכה לפתע לשכונת פשע, בה פוחדים אנשים לצאת מבתיהם בשעות החשיכה".
בורובסקי, שלאחרונה הגביר את הקצב במערכת הבחירות ומצביע, כך לדבריו, על עלייה בסקרים, התייחס לשאלות התושבים: "העירייה חייבת להציב פקחים, לשתף פעולה עם המשטרה בהצבת שוטרים, ולשים אמצעים טכנולוגיים כמו מצלמות באזורים שונים כדוגמת רחוב הרצל, כדי להילחם בתופעת האלימות. יש לעודד
לדברי בורובסקי, יושר ואמינות הינם דבר בסיסי, שחייב לאפיין מועמדים לתפקידי ציבור בכלל, ולראשות העירייה בפרט. בורובסקי מבטיח לקיים מינהל תקין בעירייה, ולהילחם בכל מקרה של חוסר יושר וחוסר אמינות.
ואשר לבעיית החנייה, עליה נשאל על כעשרים קוראים מודאגים, השיב בורובסקי: "הבעיה הזו נובעת מתפיסה לא נכונה של העירייה, אשר הופכת את הנושא למקור הכנסה שלה. על העירייה ליצור מקומות חנייה רבים, בשטחים ציבוריים. יש בחיפה מקומות רבים מאוד אותם ניתן להכשיר, כמו שתי התחנות הישנות של אגד".
בורובסקי תוקף גם את המדיניות המאפשרת חנייה לשעתיים בלבד, ודורש שהחנייה תתאפשר לשעות רבות.
המועמד השני לראשות עיריית חיפה שהתבקש על ידי הקוראים לענות על מספר שאלות היה מועמד הירוקים, שמואל גלבהרט, שנשאל כמובן בנושאים הקשורים לאיכות הסביבה. לדבריו, נושא איכות הסביבה מקיף היום את כל תחומי החיים, והגישה שלו אומרת שאיכות סביבה ופיתוח כלכלי אינם מנוגדים, אדרבא - בתכנון נכון הם משלימים זה את זה.

גלבהרט פורס שורת אמצעים, אשר אמורים לדבריו לטפל בבעיות איכות הסביבה:
באשר למפגעים הנובעים ממפרץ חיפה, מדבר מועמד הירוקים על החמרת התקנים הסביבתיים אשר תרחיק מכאן לדעתו מוקדי זיהום וסיכון, ותעודד פיתוח תעשיות נקיות. הדבר לדבריו הינו טוב יותר לבריאות, לכלכלה ולתעסוקה.
אשר לחופי הים, אומר גלבהרט כי הם יישמרו מחוץ לתחום לכרישי נדל"ן יפותחו לספורט ימי, נופש ותיירות.
"את השטחים הירוקים, לא רק נשמר, אלא גם נרחיב. לא כל שטח פנוי צריך להיות בנוי!", אומר גלבהרט ומוסיף: "גם העיר התחתית והדר זה נושא סביבתי. שיקומן יעיר את העיר כולה".
גלבהרט טוען כי "לא נאפשר פגיעה בוואדיות ובהשקפי נוף. בנושא האנטנות, התושבים יקבלו את כל המידע בנושא, ויהיו זכאים להתנגד להצבת אנטנות. שפכים ופסולת יטופלו בשיטות המתקדמות ביותר של הפרדה, מיחזור וטיהור שפכים. ניכנס למשטר חסכני בכל הקשור למשק המים ונפסיק בזבוז משווע של מים להשקיית פרחים חד-שנתיים".
באשר לתכנית המיתאר החדשה של חיפה, אומר גלבהרט כי היוזמה להכנתה היא שלו, עוד מתקופת עמרם מצנע.
"איך עושים את זה מעבר למליצות פופוליסטיות?", שואל גלבהרט ועונה עם תוכנית פעולה מסודרת:
א. טיהור המפרץ והקישון.
ב. פיתוח הנמל מזרחה.
ג. הוצאת חיל הים מהנמל.
ד. הסבת הנמל המערבי לנוסעים תיירות ויכטות.
ה. הריסת חומת הנמל וחיבורו לעיר.
ו. טיילת חוף תיירותית של בתי קפה, בתי מלון וכו' על רציפי הנמל ועד בת גלים.
ז. פיתוח העיר התחתית כ"דאון-טאון" של תרבות פנאי ובילוי.
ח. פינוי בסיס ההדרכה של חיל הים בבת גלים ובמקומו שכונת מגורים יוקרתית.
ט. מרינה בחזית השכונה החדשה.
י. העתקת מסילת הרכבת למנהרה ופינוי רצועת החוף כדי לעצב את חיפה כעיר חוף אמיתית.
יש לכם עוד מה לשאול את המועמדים לראשות עיריית חיפה? עדיין לא קיבלתם את כל התשובות? לא בטוחים מה עמדתו של בוריס לזרוב בענייני ייצוג השכונות? תפנו לנו את השאלות באמצעות שליחת אסמס, ואנחנו נדאג להביא לכם את התשובות.







נא להמתין לטעינת התגובות






