נהגי משאיות מאיימים לשתק את נתניה

נהגי המשאיות בנתניה מרגישים שהעירייה הטילה עליהם פצצה: החל מהשבוע נאסר עליהם להחנות באזורי המגורים של העיר. הנהגים אומרים כי הגזירה תעלה להם עשרות אלפי שקלים ומאיימים: ניכנס עם שלושים משאיות ללב העיר. מעסיקי הנהגים: ניאלץ לפטר עובדים המתגוררים בנתניה. עיריית נתניה: קשה להיות יהודי

טל גוטמן, זמן נתניה | 10/8/2008 14:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נהגי המשאיות תושבי נתניה זועמים על העירייה ומאיימים: "ניכנס עם כשלושים משאיות ללב העיר בשעות העומס ונסתום את צירי התנועה הראשיים" וזאת כאות מחאה על הצו שהוציאה העירייה האוסר על נהגי משאיות לחנות באזורי המגורים של נתניה. הנהגים ייאלצו להחנות את המשאיות בחניונים או בחניון איקאה או בחניון אגד הסמוך לתחנת הרכבת.
נהגי המשאיות
נהגי המשאיות זמן נתניה


בשלב זה האיסור נמצא בשלבי הטמעה ונהגי משאיות אשר יחנו את רכבם באזורי מגורים יקבלו התראות. איסור זה יקשה על נהגי המשאיות את הניידות בשעות הבוקר המוקדמות - שכן יהיה עליהם למצוא דרך להגיע מבתיהם שבעיר לחניונים הממוקמים מחוצה לה, וכן בשעות הלילה המאוחרות, אז יהיה עליהם להחנות את המשאיות בחניונים שהוגדרו לצורך זה ולא ליד בתיהם. הנהגים ומעסיקיהם חוששים מגניבת ציוד בשטחי החניונים המבודדים, מעלויות חניה גבוהות ומקושי במימון הנסיעות הלוך וחזור לחניון, כשהמעסיקים מתריעים כי אם הגזירה לא תשונה הם ייאלצו לפטר את עובדיהם הוותיקים מנתניה ולמצוא להם חלופות בערים אחרות.

עודד דביר, מנהל חברת "דביר הובלות", אומר כי בשבוע החולף הודיעה העירייה כי תאפשר לנהגי המשאיות לחנות בשני מתחמים בלבד: בחניון "איקאה" ללא תשלום ובחניון "אגד" שסמוך לתחנת הרכבת תמורת תשלום. אולם החניות שהוצעו להם, אומר דביר, יעלו לנהגים ביוקר: "חניון איקאה הוא גן עדן לגנבים וזו רק שאלה של זמן עד שבעלי איקאה יפעילו לחץ על ראש העיר לעזוב את שטח נתניה בעקבות חסימות הגישה שייצרו המשאיות".

באשר לאופציית החניה בחניון אגד אומר דביר כי על פי בירור שערך מול אגד, החניה במקום תעלה 2,200 שקלים עבור משאית בחודש. "יש לי 12 נהגים מנתניה, כך שבחשבון פשוט מדובר ב- 26,400 שקלים שיהיה עליי להיפרד מהם בכל חודש, סכום בלתי הגיוני".

דביר פנה בנושא לראש העירייה מרים פיירברג ולממלא מקומה הרב שמעון שר ובפנייתו ציין כי "במידה והחלטה זו לא תבוטל לאלתר, ניאלץ להפסיק במיידית את העסקת הנהגים, המתגוררים בתחום המוניציפאלי של נתניה ואף להפסיק לקלוט נהגים חדשים המתגוררים בעיר". "חבל לי לפגוע בפרנסתם של העובדים מנתניה", אומר דביר, "אבל נראה שלא תיוותר ברשותי אפשרות אחרת". 

"העירייה הטילה עלינו פצצה"

אריה דוד, תושב נתניה העובד כנהג משאית זה כ-35 שנה, אומר בעצב: "אנחנו אנשים שאוהבים את עבודתנו ומוכנים לעבוד עבודה קשה שדורשת שעות רבות של פעילות, אך כיצד עיריית נתניה חושבת שלאחר יום עבודה מתיש נגיע לחניון איקאה ונמצא חניה? הרי בין השעות 16:00 ל-21:00 החניון עמוס ולא ניתן כלל להתקרב לאזור". דוד הוסיף ומסר כי "כל נהג מגיע ויוצא בשעה אחרת לחניון וממנו, דבר שדורש מכל נהג למצוא דרך להגיע למשאית בעצמו. את המעביד לא צריך לעניין איך ובאיזה אופן נגיע למשאיות ומי ישלם לנו על כך ונראה שעיריית נתניה לא חשבה עד הסוף על הנושא הזה".

נהג אחר המתגורר בנתניה אומר כי ההנחיה החדשה של עיריית נתניה נפלה עליהם כמו רעם ביום בהיר: "עיריית נתניה הטילה עלינו פצצה. אם נחנה את המשאיות מחוץ לתחום המגורים, נצטרך להשתמש במוניות. אנחנו לא מסוגלים לעמוד בהוצאה הזאת. אם עיריית נתניה לא תחזור בה,  ניכנס עם שלושים משאיות לעיר בשעה ארבע אחר הצהריים, בשיא העומס והלחץ בכבישים, ונפגין כמחאה כנגד צו העירייה".  נהג נוסף תושב העיר ביקש להזכיר: "לכולנו יש משפחות לפרנס ואנחנו עובדים מסורים, אבל נראה שלא נותרה בידינו דרך נוספת מלבד חסימת הכבישים בנתניה כדי להפגין את מצוקתנו".

חיים פרידריך, יו"ר ועדת התנועה בעיריית נתניה ומי שקידם

את ההחלטה על איסור חניית המשאיות בתוך העיר, אמר בתגובה כי חניית המשאיות הותרה בכל אזורי התעשייה בתחומה של נתניה. לדבריו עיריית נתניה החליטה על הצו בגלל עשרות התלונות שמגיעות אליה מצד תושבים אשר מבקשים למצוא פתרון לחניית המשאיות אשר מזהמות את העיר ומפריעות את שנתם של התושבים. לדבריו, מבדיקה שערך עלה כי זה כעשר שנים העירייה מחפשת פתרון לנושא המשאיות. פרידריך אומר כי חניון אגד וכן שאר החניונים שנמצאים באזורי התעשייה ללא תשלום מהווים את הפתרון האידיאלי לנהגים. באשר לחניון איקאה אומר פרידריך כי חונות שם משאיות של מפעל טמפו ועד היום לא נודעו מקרי פריצה או גניבה במקום.

באשר לעלות התשלום עבור חנייתן של המשאיות בחניון אגד אומר דביר כי התשלום הנדרש באגד עבור חניית משאית למשך חודש נע בין 1,000 ל-1,200 שקלים וכי החניון גדול דיו להכיל את כל המשאיות שחונות בעיר.

באשר לבעיית הניידות של הנהגים ממתחמי החנייה לבתיהם, מסביר פרידריך: "אני מאמין שבמשך הזמן תועמד לרשות הנהגים שיחנו בחניון אגד תחבורה, כחלק מהשירות שייתן החניון ובכך תתאפשר ניידות נאותה ברחבי העיר". פרידריך ביקש לפנות לציבור ולומר לו: "אני מצפה מתושבי העיר וביניהם נהגי המשאיות, לשתף פעולה כי כולנו רוצים באיכות חיים ואיכות סביבה".

העירייה: אנו דואגים לאיכות הסביבה

חבר המועצה הרצל קרן תומך בהחלטת העירייה. "נתניה היא לא העיר הראשונה שאוסרת חניית משאיות ברחבי העיר", אומר קרן, "השיקול נובע מכך שחנייתן תופסת מקום רב ומהווה בעיה בטיחותית. בנוסף, המשאיות יוצרות זיהום אוויר לא קטן ובעיקר גורמות לרעש באזורי המגורים בשעות הבוקר המוקדמות". קרן הוסיף ומסר: "כחבר מועצת העיר, אני יכול להעיד שאני מקבל פניות רבות של תושבים על המטרד שנגרם להם. מדובר בקבוצה קטנה יחסית של נהגי משאיות, לעומת רוב הציבור, כשברמת האינטרס הציבורי הכולל מדובר ברע במיעוטו".
 

הפגנת משאיות בנתיבי איילון
הפגנת משאיות בנתיבי איילון אמיר מאירי
חבר המועצה עופר אורנשטיין אומר כי המשאיות אכן צריכות לצאת מרחובות העיר כיוון שהן פוגעות באיכות החיים של התושבים כשהן יוצרות מטרדי רעש וזיהום אוויר אולם ביקש להדגיש כי "מחויבותו של מר חיים פרידריך כיו"ר התנועה היא למצוא מקום ראוי מחוץ לעיר, שלא ייצור עלויות נוספות לנהגי המשאיות ושפרנסתם לא תיפגע".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי מועצת העירייה החליטה פה אחד כי "עיריית נתניה תושתת על עקרונות איכות הסביבה לתועלתם של כל תושבי העיר. במשך שנים התלוננו שוב ושוב תושבים רבים על כך שמשאיות גדולות פוגעות באיכות החיים שלהם, כשהפגיעה מקורה במספר גורמים: ראשית, מעצם החניה החוסמת את שדה הראייה. שנית, מהריחות היוצאים מכלי הרכב, כשכמה מהם נושאים איתם מוצרים עם ריחות לוואי.

שלישית, הנעת המשאיות נעשית ללא התחשבות בתושבים בשעות לא סבירות כמו שש בבוקר והנהגים משאירים את כלי הרכב דלוקים לצורך חימום במשך שעות עד שכל השכונה נחנקת, ורביעית, הנהגים הופכים את האזור שליד המשאית למוסך מאולתר לטיפול, לגירוז ולתחזוקת המשאית. עכשיו סוף-סוף נמצא הפתרון, כשאושר למשאיות מעל עשרה טון לחנות בכל אזורי התעשייה ובחינם, ולמי שיש חשש ורוצה שמשאיתו תישמר, אושר חניון לחניה שמורה ובתשלום בחניון אגד, כשחניית המשאיות נאסרה בכל אזורי המגורים. מיד עם הפרסום התקבלו מאות קריאות מדי יום של אזרחים ששואלים מתי זה יוסדר וכי הם מברכים על היוזמה.

 אין ספק שיש בכך פגיעה מסוימת לבעלי המשאיות, ושיפור עצום באיכות חיי תושבי נתניה. אך קשה לפעמים לשמור על איכות החיים, ולא פעם הדבר מצריך מאמץ מיוחד. אבל מאמץ זה בהחלט כדאי וחשוב לאיכות החיים של כולנו. ידועה האמרה כי קשה להיות יהודי, ויחד עם זאת זה כנראה כדאי. גם שמירה על איכות החיים לא קלה, אבל בהחלט כדאית".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים