יזמים מעוניינים לרכוש את נמל חיפה
עידן עופר ומשה מנו מעוניינים להעביר לידיהם את השליטה בנמל, ונהנים מתמיכה של לשכת המסחר והעומד בראשה, עודד פלר. ועד העובדים מתנגד. יו"ר דירקטוריון הנמל, בן ציון סלמן: "מדובר בסערה בכוס מים"
מדובר בקבוצת משקיעים, הכוללת את החברה לישראל ומנו ספנות, שהתקבצה מתוך כוונה לרכוש את נמל חיפה. ההצעה גרמה לסערה בקרב עובדי הנמל, ויו"ר ועד העובדים, מאיר תורג'מן, החליט להפסיק את העבודה במקום כצעד מחאה.

קבוצת המשקיעים מציעה הקמת תאגיד, שיחזיק תחילה בשיעורי הבעלות שנקבעו במסגרת הרפורמה בנמלים, ובשלבים המאוחרים יותר יגדיל את חלקו עד כדי שליטה.
ההצעה כוללת תנאים מיוחדים לטובת העובדים ו"מניית זהב" למדינה, שתיתן לה את ההכרעה בנושאים מהותיים לאומיים.
תנאים מיוחדים מוצעים גם לעובדי הנמל: תינתן להם האופציה לרכוש מניות או אופציות למניות בתאגיד הנמל, אשר בסופו של דבר יעניקו להם אחזקה של עד 25% מכוח ההצבעה באסיפה הכללית ובדירקטוריון.
נשיא לשכת המסחר חיפה, עודד פלר, שתומך ביוזמה ומלווה אותה, ציין כי לקבוצת המשקיעים יש את היכולות הפיננסיות והמומחיות הדרושה לניהול ולקידום הנמל.
"הקדמת ההפרטה של נמלי ישראל בכלל ושל נמל חיפה בפרט חיונית היום יותר מתמיד", אומר פלר. "כמעט מדי יום אנו שומעים על שיבושים כאלה ואחרים בנמלי ישראל. הנזקים למשק הם אדירים ואנו מחמיצים שעת כושר להציב את נמלי ישראל כנמלים המובילים במזרח התיכון.
גישה נכונה ובעלת מעוף, שבה נמל חיפה יעבור לידיים פרטיות ויוכל להתפתח כראוי, תוכל למצב נמל זה כשער המרכזי באגן המזרחי של הים התיכון וכנמל המוביל, ממנו ייצאו סחורות ומטענים לכל האזור. אין מדובר בחלומות. כבר עכשיו עוברים דרך הנמל מטענים שיעדם הרחק מעבר לירדן. זו שעת כושר לא רק לכלכלת ישראל אלא גם לסיכוייה להשתלב באזור. אם לא יינקטו צעדים מהירים אנו עלולים להחמיץ את ההזדמנות זאת".
יו"ר ועד העובדים, מאיר תורג'מן, שהשבית ביום שלישי, כאמור, את העבודה בעקבות השמועות על הקדמת ההפרטה על ידי גורמים פרטיים, קיים אסיפות הסברה ואמר אחריה, כי "עובדי הנמל אינם מעוניינים במניות של אף אחד. אם הנמל יעמוד למכירה אז עובדי הנמל הם אלה שיקנו אותו.
רק אנחנו יודעים הכי טוב איך להפעילו. מתנהל ניסיון למכור את הנמל, אך אני מזכיר כי בהסכם שנחתם לפני שלוש שנים הנמל יופרט רק בשנת 2020. הבקשה שלנו היא שייכבדו את ההסכם הזה. כל ניסיון להפריט את הנמל קודם, הוא לדאוג לעשירים ולא לעובדי הנמל שייפגעו מכך".
איך האווירה בנמל?
"האוויריה מתוחה, יש הרבה שאלות מצד העובדים, חוסר וודאות, חששות ורצון לדעת לאן זה הולך".
לדברי יו"ר דריקטוריון נמל חיפה, בן ציון סלמן, הממלא את מקום מנכ"ל הנמל שעזב לפני מספר חודשים, מדובר "בסערה בכוס מים". עוד הוסיף סלמאן, כי "לא ייעשה שום צעד ללא שיתוף
חבל שבגלל הפרסומים נפגעת עבודת הנמל. כל שינוי ייעשה בשיתוף העובדים". בנוגע לעיכוב מינויו של מנדי זלצמן למשרת מנכ"ל הנמל אמר סלמן, כי "כיוון שזלצמן חתום על הסכם קיבוצי, אמורה ועדה ממשלתית להתכנס בעוד שבועיים ולחתום על המינוי".
הסיפור המלא בזמן חיפה








נא להמתין לטעינת התגובות







