שאלה מטעה בבגרות במתמטיקה
בבחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה השבוע הוצגה שאלה שנוסחה באופן בעייתי. למחרת פרסמו מורי בתי הספר יואל גבע ואנקורי שני פתרונות שונים לשאלה

כתיבת מבחן Steve Woods, sxc
בבחינת הבגרות במתמטיקה שנערכה ביום שני השבוע נדרשו תלמידי כיתות י"ב שנבחנו בארבע יחידות לענות על שאלה בטריגונומטריה.
אחת השאלות נוסחה, לטענת התלמידים, באופן בעייתי. למחרת, עם פרסום התשובות הנכונות בעיתונים הארציים התברר שגם מורי בתי הספר יואל גבע ואנקורי, התקשו למצוא תשובה אחידה לשאלה. כל אחד מהם הציג פתרון שונה בתכלית לשאלה שהוצגה בבחינת הבגרות.
גם מורים למתמטיקה מבתי ספר בתל אביב הרגישו כבר בזמן הבחינה כי מדובר בשאלה בעייתית ולכן ברבים מבתי הספר נכנסו המורים לכיתה בזמן הבחינה וביארו את השאלה, מה שהכעיס מאוד את התלמדיים שנבחנו בחינה אקסטרנית ואשר חוששים כי הפתרון שהם כתבו ייפסל על ידי משרד החינוך.
מבטיחים להתחשב
"השאלה בעייתית כיוון שנדרש ביאור של המורים לשאלה", אומר רועי קריב, מנכ"ל מרכז להוראה פרטית בתל אביב. "מכאן היא כבר לא בוחנת את הידע האובייקטיבי של התלמידים והיא מערבת גם הכוונה של מורים. אפשר להבין את השאלה בשתי דרכים שונות וחילוקי הדעות היו גם בקרב מורים בכל הארץ. הפתרון לשאלה בבחינת בגרות שאמורה להיות מנוסחת בצורה בהירה ביתר אינו יכול להיות תלוי במעורבות של מורים בהבהרת השאלה תוך כדי הבחינה".
גם אלון אמיר, מורה למתטיקה מבית הספר של יואל גבע, אומר שאפשר להבין את השאלה בשני כיוונים
שונים, זאת בשל ניסוח בעייתי. "לדעתי משרד החינוך לבסוף יקבל את שתי האופציות", הוא אומר.
שי חכימי מאנקורי מסכים ומסביר את השוני בפתרונות: "הדבר היה נתון לפרשנות התלמידים, אני כתבתי את מה שלעניות דעתי התלמידים יכתבו כי רציתי להראות את הפתרון שהרוב המוחלט של התלמידים היו רושמים. לדעתי זה לא יהיה הוגן אם משרד החינוך יקבל רק צורה אחת".
ממשרד החינוך נמסר כי לא התקבלו תלונות בנוגע לשאלה הנידונה, עם זאת המבחן ייבדק ואם תימצא בעיה בשאלה הספציפית לא יקרה שייגרם עוול לתלמידים.
ענייני חינוך נוספים בזמן תל אביב







נא להמתין לטעינת התגובות







