המדריך לקידום אתרים
כתבתם, עיצבתם והקמתם אתר אינטרנט משלכם. מה עכשיו? איך מביאים את הגולשים? המדריך המלא לקידום אתרים בגוגל יעזור לכם להגיע למי שהתכוון לקרוא אתכם – וגם למי שלא
הערה: אם אתרכם כבר בנוי עליכם לבקש את הכתוב בסעיף זה מבונה האתר שלכם. אם הוא עדיין לא קיים, עליכם להיעזר בבונה אתרים.
1. בשלב זה יש לבקש לבנות אתר שיהיה מותאם לכללי ה- w3c (חובה להיעזר במתכנת/בונה האתר) כשהאתר הוא www.w3.org .
2. בניית מערכת ניהול: חשוב ביותר לבנות אתר עם מערכת ניהול, על מנת שבעל האתר בעצמו יוכל להכניס בצורה קלה מאוד את התכנים, כאשר במערכת הניהול חייבת להיות אפשרות להכנסת Meta Tags (תיאור דף התוכן).
3. חשיבות גדולה יש לזמן טעינת העמודים באתר – גוגל מעוניין שהגולש יקבל את מבוקשו וכמה שיותר מהר, לכן אם העיצוב שלכם כבד מדי, הקטינו אותו ותשתמשו בכמה שפחות אלמנטים שמכבידים ומאטים את הגלישה.
לפני שכותבים תוכן עבור האתר, יש צורך לבצע מחקר על מילות מפתח. מילת מפתח או ביטוי מפתח הם אותם הביטויים שכל אחד מאיתנו מציב בגוגל, כאשר הוא רוצה לחפש תוכן מסוים. לדוגמה המילה "עבודה" כאשר מחפשים משרה חדשה בתחום זה או אחר.
על מנת שאנו נוכל לדעת מה לקוח הקצה שלנו מחפש – עלינו לבצע מחקר ולנסות להיכנס לראש של הלקוח (במרבית המקרים נגלה שהלקוח מחפש מילים או ביטויים שלא חשבנו עליהם).
מחקר המילים מתחיל בסיעור מוחות של בעל האתר עם משפחה וחברים – כל מי שאתם יכולים לשאול אותו את השאלה "אם היית רוצה X מה היית כותב בגוגל?" לאחר שהכנתם רשימה של מילים וביטויים שעלו בראשכם, עליכם להשתמש בכלים חינמיים של גוגל שיעזרו לכם לראות את נפח החיפוש של כל ביטוי, זאת על מנת שנראה האם כדאי לקדם את אותו ביטוי.
https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal - בכלי זה אתם מכניסים את מילות המפתח או ביטויים שבחרתם, וגוגל נותן לכם בנוסף למה שכתבתם אופציות לביטויים נוספים. כמו כן הוא נותן לכם לראות את נפח החיפוש ותחרות המפרסמים שיש עבור כל ביטוי (התחרות מתייחסת לגוגל אדוורדס - אך אפשר להסיק ממנה על חשיבות המילה או הביטוי עבור עסקים אחרים באותו התחום).
www.google.com/trends - גוגל טרנדס הינו כלי מצוין שבו תוכלו לראות את נפח החיפוש של מילה או ביטוי על פני תקופה (בהתאם למה שבחרתם).
בהתאם למילים והביטויים שבחרתם, אנו יוצאים לשלב הבא שהוא כתיבת התכנים. על מנת לכתוב תוכן ולדעת איך להכניס את התכנים הנכונים לאתר, עלינו לבצע פריסה של כפתורים באתר, כלומר להחליט איפה יושב כל כפתור ואיך נקרא לו (בדרך כלל שמות הכפתורים יהיו בהתאם לביטויים שהחלטנו עליהם לקידום).
חשוב לכתוב תוכן שיעניין את הגולש, שיעשיר אותו. גוגל מעוניין לתת לגולש שלו חוויית גלישה ולכן אם תכתבו תכנים שמלאים בביטויי המפתח שלכם - לא תתקדמו כלל. עליכם להכניס את ביטויי המפתח שלכם לטקסט, אך בצורה טבעית ונכונה ולא בצורה של צפיפות נוראית שגורמת ללקוח לא לרצות ולקרוא את הטקסט.
צפיפות מילים של 3% הינה צפיפות טובה וטבעית. כאשר אתם מגדילים את הצפיפות, אתם גורמים למשהו שהוא לא טבעי. אם כתבתם, לדוגמה, תוכן בן 300 מילים, אזי ביטוי המפתח יופיע מינימום תשע פעמים בטקסט.
חשוב לבדל את האתר שלכם מאתרים אחרים – כיום ישנם עשרות אתרים בכל תחום, ואם לא תבדלו את אתרכם מהאתרים של המתחרים, תמצאו את אתרכם נראה בדיוק כמו כל השאר. היום יותר מפעם צריך לתת ללקוח להרגיש באתר שלך שהוא במקום הכי נכון לו.
טיפים נוספים לכתיבת תוכן בצורה נכונה:
1. הכנסת כותרת ראשית בראש התוכן – הכותרת תהיה ב-H1
2. עדיף ורצוי להכניס את מילת המפתח המקודמת בתוכן בכותרת הראשית. כותרות משניות יקבלוH2,H3,H4
3. סוג הגופן: באתר האינטרנט הטוב ביותר להשתמש בגופן אריאל
4. גדלים: תנו גודל אחד לכותרות, גודל שני לתת-כותרת, גודל שלישי לטקסט רץ וכו'
5. אורך השורות צריך להיות בין 10-15 מילים בשורה
6. חשוב מאוד לשמור על ריווח נכון בין המילים (הרווח צריך להיות בין 1.25-1.5 מ"מ)
7. יישור טקסט לימין נראה אמין ומקצועי יותר, ומקל על הגולש לקרוא באופן מסודר
8. הימנעו מהטיית טקסט. אם חייבים לעשות זאת, לא יותר מארבע מילים
9. שימו לב לנושא הפיסוק: הפיסוק עוזר, אך הוא יכול לעייף את הגולש אם הוא לא נכתב בצורה נכונה
10. אחידות חשובה: סוג גופן, גודל טקסט, צבעים שונים, שמרו על אחידות לכל אורך האתר כולל מספרים (אם החלטתם לכתוב 4 ולא ארבע, אז כך תמשיכו לכתוב בכל האתר)
11. כאשר כותבים תוכן עדיף לחלק אותו לפסקאות, כמו כן עדיף להשתמש בכותרות משנה על מנת להקל עבור הגולש את הקריאה
12. יש לשים לב לשגיאות כתיב ולא להכניס תוכן לאתר לפני שעבר הגהה של שני אנשים לפחות
13. כתיבת התוכן באתר עדיף שתהיה בלשון רבים
14. מילות המפתח שנבחרו (עד שתי מילות מפתח בתוכן אחד) יפוזרו בטקסט בצורה שווה ואחידה.
1. לאחר שהכנסתם את התוכן, יש צורך למלא עבור כל דף את ה-Meta Tags המתאים עבורו.
2. אם שילבתם תמונות בדף יש להכניס לכל תמונה ALT ( שם לתמונה).
3. יש לעבור על כל האתר ולבדוק כל קישור ששמתם בין הדפים, על מנת שלא יימצא קישור שבור (לא תקין).
4. כאשר האתר עולה לאוויר – יש לרשום את האתר לגוגל בלינק הבא: http://www.google.co.il/intl/iw/add_url.html
5. לאחר מכן יש להכניס את האתר לכמה שיותר אינדקסים והחשוב מביניהם הינו האינדקס www.dmoz.com
6. היכנסו לפורומים ולבלוגים בתחום שלכם או שמדברים אל קהל היעד של האתר, והכניסו בהם קישורים לאתר שלכם. עדיף להיות פעיל באופן שוטף בפורומים מסוג זה על מנת שיתחילו להכיר אתכם.
7. פתיחת בלוג: אם החלטת לפתוח בלוג באתר, תתחזקו אותו והכניסו אליו תכנים באופן שוטף. התייחסו אליו כאל אתר לכל דבר, כאשר מהבלוג תוציאו קישור לאתר שלכם מהביטויים שבאמצעותם קידמתם את עצמכם.
8. חשוב מאד לתחזק את האתר בצורה רציפה ולא לשכוח: אתר דינמי ופעיל הינו אתר שמעדכן כל הזמן את הגולשים – הגורם הזה חשוב מאוד לגוגל והוא מעריך מאוד אתרים שכל הזמן מעדכנים את עצמם.
9. הכניסו מאמרים באתרים של אחרים והוציאו קישור לאתר שלכם.
10. פרסמו בכל אתר או מקום שמתאפשר לכם להכניס קישור לאתר שלכם - וכך לקדם אותו.
11. כניסה לרשתות חברתיות טובה עבור האתר, אך חשוב לזכור: כיום הגולשים לא אוהבים להשתעמם, הם רוצים שתגרו אותם כמה שאפשר ותציפו אותם בדברים חדשים, הרי אחרי הכל אנחנו מעוניינים שייכנסו אלינו לאתר ויקנו את המוצר שלנו.
קידום האתר נעשה על מנת להביא כמה שיותר גולשים לאתר, אך יחד עם זאת מאוד חשוב לזכור שאם נכנס גולש לאתר שלנו, עלינו להשאיר אותו כמה שיותר זמן באתר. לצורך כך עלינו לגרום לגולש להבין שהאתר הינו מקצועי (חשוב מאוד שהאתר ייראה טוב – אין צורך בעיצובים מפוצצים, עדיף אתר נקי ומסודר), שיהיה לגולש סדר, וכאשר הוא קורא טקסט תהיה לו אפשרות לעבור לדף הבא או לחזור לדף קודם בקלות.
כמו כן, על מנת להשאיר גולש בדף כמה שיותר, כדאי להכניס סרטון לאתר וכל אלמנט שיגרום לכך שיהיה לו עניין להישאר.
במקרים של מכירה, המטרה הגדולה שלנו הינה לגרום לגולש ליצור איתנו קשר, כאן מומלצים ארבעה טיפים:
1. לשים מספר טלפון במקום גבוה באתר (אפשר בבאנר עליון).
2. לשים כפתור 'צור קשר' בצד שמאל בסרגל עליון.
3. לשים 'צור קשר' בתוך קובייה בצד שמאל בכל עמוד באתר.
4. לא לשים שדות חובה ב'צור קשר' – שכל גולש ימלא על פי בחירתו (בדרך כלל מדובר בשם מלא, טלפון, מייל).
הכותבת היא מנכ"ל חברת "Live-SEO" קידום אתרים