 |
/images/archive/gallery/274/392.jpg ''ללכת על המים''.
צילום: כרזת הסרט האמריקאית  |
|
|
אחרי השבוע השני להקרנתו בניו-יורק, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, מתרחבת הפצת הסרט ל-30 בתי קולנוע ברחבי ארה"ב. גל אוחובסקי מתפנה לדבר על ההצלחה |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
יריב מוהר 15/3/2005 16:42 |
|
|
|
|
 |
הצלחת "ללכת על המים" בארה"ב נמשכת. בתחילת מרץ יצא סרטם של איתן פוקס וגל אוחובסקי להקרנות בשלוש ערים מרכזיות - ניו יורק, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו - ולאור ההצלחה הוחלט עתה על הרחבת הפצתו ל-30 בתי קולנוע ב-20 ערים ברחבי ארצות הברית. בתום סוף השבוע השני להקרנת הסרט בארה"ב עומדות ההכנסות ממכירת הכרטיסים על 155,000 דולר- עלייה של 12.7% לעומת השבוע הראשון להפצה. במקומות שונים, באפר ווסט סייד בניו יורק למשל, נרשמה עליה של עשרות אחוזים בכמות הצופים.
למרות מספר ביקורות מסתייגות, העיתונים המרכזיים בארצות הברית החמיאו מאוד לסרט ובמיוחד לשחקן הראשי ליאור אשכנזי. הניו-יורק טיימס כתב: "האינטליגנציה השקטה של הסרט הזה מכניעה אותך. הבמאי איתן פוקס הוא כשרון שצריך לשים לב אליו". הלוס אנג'לס טיימס הוסיף: "ללכת על המים הוא כמו מדינת המוצא שלו. מורכב מאוד, מגוון, לעיתים כמעט בלתי הגיוני, אבל כל הזמן מרתק ומהנה". השבועון אל.איי. וויקלי בחר בסרט כהמלצת השבוע שלו, ואתר הסרטים העצמאיים Indiewire פירסם שלוש בקורות אוהדות על הסרט תחת הכותרת "המרגל ש(כמעט) תקע אותי".
לפני שהגיע לארה"ב, "ללכת על המים" ידע הצלחה גם בצרפת, איטליה וספרד. בקרוב יצא הסרט להקרנות מסחריות בגרמניה, בלגיה והולנד ובאביב יחלו ההקרנות ברחבי דרום אמריקה.
-גל אוחובסקי, איך עבד השיווק של הסרט בארה"ב? "השיווק עובד באופן כללי על קהל ה-arthouse, שהולך לסרטים עצמאיים או זרים, ומעבר לזה מתמקד בקהלים ספציפיים שרלוונטיים לסרט - יהודים, ישראלים והומואים. לכל קהל כזה צריך להציג את הסרט בפסטיבלים שקשורים אליו, להתראיין לעיתונים שהוא קורא".
-באיזו מידה עזרה ההצלחה של "יוסי וג'אגר" לשיווק של "ללכת על המים"? "עזרה ולא עזרה - מצד אחד יש הרבה אנשים שכבר מכירים את 'יוסי וג'אגר', אבל מצד שני ניסו באמריקה שהסרט יהיה פחות מזוהה עם הומואים, כדי להגיע לקהל רחב יותר".
-יש ההבדל בין אמריקה לאירופה מבחינת השיווק? "האמריקאים תמיד יותר שמרנים, אבל יש להם יחס יותר אוהד ומתעניין בישראל - באירופה היה צריך לשחק יותר עם פוליטיקות".
-הסרט קיבל גם ביקורות פחות טובות, איך אתם מקבלים אותן? "זה שזה ביקורות מארה"ב לא שינה. כרגיל שמחנו על הביקורות הטובות ונעצבנו מהרעות. יש מבקרים מסוג מסוים שלא אהבו את הסרט וזה בסדר. היחס שלנו לביקורות הוא פונקציונאלי - האם זה פוגע בסרט או לא. וכיוון שהעיתונים המשפיעים בארה"ב פרסמו ביקורות טובות ואלו העיתונים שהקהל הפוטנציאלי שלנו קורא, אז לא ממש נורא".
-אתה חושב שהפן הפוליטי של הסרט גרם לצופים האמריקאים לזנוח את הסיפור האנושי הפשוט שהסרט מגולל? "אני חושב שהאלמנט המרכזי של הסרט הזה הוא שהוא סרט מהנה. אני לא יודע ממה בדיוק יותר נהנים, מהסיפור, מהפוליטיקה או מהאקזוטיקה של ישראל. זה סרט שאנשים צופים בו מספרים לחבריהם וכך מפה לאוזן הוא זוכה להצלחה".
-יש סיכוי שאשכנזי יהיה גייקון בניו-יורק? "הסרט הוא לא כל כך סרט גייז, אני חושב שאשכנזי צפוי יותר להפוך לג'ואייש אייקון. דווקא בחורות יותר נדלקות עליו, אין לו כל כך את הדבר הזה שההומואים נדלקים עליו".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|