 |
/images/archive/gallery/110/369.jpg פוריה גל
צילום: רענן כהן  |
|
אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך, תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל המכרז |
|
|
פוריה גל על "מילואים" המושקעת, עלילה צבאית-לאומית-חרמנית נוספת של האחים ברבש, ועל גל העממיות המשעשע שתפס את תוכניות הבישול |
|
|
|
|
|
 |
"מילואים", רשת, 21:30 , ערוץ 2
בכלל לא ברור כמה מהשחקנים ומאנשי ההפקה של "מילואים" אכן עושים מילואים. סטטיסטית זה אמור להיות משהו כמו שלושה וחצי איש, אבל זה לא ממש משנה. העיקר שהסדרה הזאת משרתת את האג'נדה הנכונה והמיכרזית וממשיכה את הגל הפטריוטי, העיקר שהיא מבהירה לנו (שוב) שרשת זה הבית של כולנו, והבית הזה מוקף שומרים חמושים שלא עוצמים עין ודואגים שנישן בשקט. סדרות כמו "מילואים" הן ההזדמנות האידיאלית להראות את מרינה שויף מזדיינת לתפארת מדינת ישראל. רק חסר שהיא הייתה חוטפת סקביאס מהשמיכה הצבאית המטאפורית, או מאכילה את נתי רביץ קצת לוף צבאי בעיצומו של הסקס. עגבותיה של מרינה הרוכבת בסערה על נתי רביץ כשבעלה אמור להיות בדרך לחו"ל, מוסתרות היטב תחת דגל ישראל, המתנופף בגאון מעל כל הסדרה. בדיוק כמו ב"חדר מלחמה" לפניה, גם כאן, הזקפה הלאומית לא תיפול גם בימים קשים, והיא תעביר אותנו את הדרך עד סוף המסלול בדם, יזע, דמעות וזרע.
אבל למה להתקטנן? "מילואים" היא סדרה מושקעת מכל הכיוונים, עם משחק מצוין ואדרנלין עלילתי. הברבשים חוזרים לעסוק במה שהכי מסעיר
אותם, דרמות במדי צבא. אז נכון, לא בטוח שרוב הציבור אכן רעב לעוד כמה לובשי חאקי, במיוחד לאור הדומיננטיות של גנרלים ובטחוניזם במהדורות החדשות ובתכניות האקטואליה. אישית, לא בטוח כמה מתחשק לי לראות חיילים במחסום ולשמוע את הסלנג הצבאי המקולל . האסקפיזם מת, יחי רימוני היד משוחררי הנצרה, יחי אחוות הלוחמים שלא תסולא בפז אפילו כשהחבר הכי טוב שלך משכתב את אם ילדיך. אחרי הכל אנחנו ארץ קטנה מוקפת אויבים ואפילו מעשי האהבה שלנו, כנראה, ספוגים בדם המולדת.
דרור קרן עושה תפקיד חזק, וכמוהו גם יגאל נאור, נתי רביץ ורותם זיסמן טוענים את הדרמה. מוזרה במקצת היא מאיה מרון, שעושה בדיוק את "תפקיד הקופי פייסט" שלה, שנראה כמו המשך ישיר לתפקיד שלה ב"כנפיים שבורות" וב"מדורת השבט". כך הפכה מרון למתבגרת המרדנית האולטימטיבית של הקולנוע והטלוויזיה הישראלית, עד כדי כך שבקרוב כנראה יכניסו למילון אבן שושן את התמונה שלה, תחת הערך "מתבגרים". באופן כללי, יש לסדרה הזאת פוטנציאל התמכרות, במיוחד למי שעדיין מגרז טנקים מתוך שנתו. יחי מדינת ישראל.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
נתי רביץ, מרינה שויף ודרור קרן ב"מילואים". צילום: יחסי ציבור
|
|
 |
 |
 |
 |
|
גיל חובב והתוספות, ערוץ 3, 19:40
|
 |
|
 |
 |
 |
|
זה לא המתכונים שעושים לי את זה בתכנית של גיל חובב, זאת הסוציולוגיה. מדובר במופע שיכול להיחקר בעבודות סמינריוניות בחוג לסוציולוגיה, ועניינן יהיה: המזרחיות בתכניות בישול.
זה קורה להרבה אנשים שהאוכל והבישול מחלצים מהם את המזרחיות האבודה ומפיצים סביבם ניחוחות קובה ומפרום. אולי כי המזרחים אנשים חמים המה, הגרים בבית חם, הולכים לישון עם אישה מזרחית חמה ואוכלים אוכל ביתי מסירים מבעבעים, וכמובן, איך לא, עושים שוק. גיל חובב או אהרוני וגברי ב"דרך האוכל" מוטבלים למזרחיות חמה והופכים אסליים לאללה ברגע שידם נוגעת בבצל מטוגן. בכל ביקור אצל סבתא בוכרית הם מאמצים באופן מיידי איזו עממיות צ'אפחאית אוטומטית. אגב, אין זה קשור כמובן למוצא אמך או לשורשיך הפרוסיים (או הסיניים, במקרה של אהרוני) , אין זה מושפע כמובן מאופן וחיתוך הדיבור שיש לך כשאתה יושב עם חברים או סועד במסעדת שף -תכניות הבישול הן תמיד דשן טוב לצמיחה של עדתיות תוססת.
אצל גיל חובב מדובר במהלך קיצוני משהו: כשהוא רוכן מעל סירי התבשילים הוא אוטומטית עובר לדבר בח' ו-ע', ואפילו מכריז בפני אורחו ש"אתה יודע מה זה רגל קרושה? זה העונש של האשכנזים. אתם ריססתם אותנו בדידיטי , תאכלו רגל קרושה כל החיים". זה מה שנקרא, אג'נדה, אג'נדה לוחמנית בצל עלי גפן ממולאים. יהיו שיאמרו שזה סתם פולקלוריסטי, או נלעג, או השד העדתי יודע מה. אבל יש משהו משעשע בגיוס של העדתיות הכל כך טעונה בחברה הישראלית לצורך הכנת סופריטו בשר. זה מצחיק, וזה נותן איזה ערך מוסף לתכנית בישול, ז'אנר שהציף את טלוויזיית הפנאי שלנו עד כדי אובדן מוחלט של תיאבון.
כמובן שאין פה כוונה להפוך את גיל חובב לפנתר שחור בעל כורחו. הוא לא, הוא מקסימום הפנתר הוורוד, או אולי הכלאה של הפנתר הוורוד וצ'רלי ביטון. אבל יש משהו בהגשה המבודחת של גיל חובב, שמוהל יחד אוכל ואתניות, מוסיף מלח גס ומערבב את הדי.די.טי הכאוב של ההיסטוריה הציונית יחד עם קצת רסק עגבניות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |  | גיל חובב. צילום: יחסי ציבור
| |
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
 |  |  |  | עיתונאית במעריב, כותבת על כל מיני. |  |  |  |  |
|
 |
|
 |
|
|
|