
איך מוצר נולד? כך תעשו זאת נכון
זה מתחיל מבפנים, כרעיון שצץ במוחו של יזם, ומתגלגל החוצה בתהליך בן מספר שלבים, שבסופו עולה מוצר חדש אל המדפים. מהם אותם שלבים הממתינים למוצר הזה בדרך? בפעם הבאה שתחשבו על רעיון שיכול לשנות את העולם, כדאי שתכירו את התהליך שממתין לכם אם תרצו להפוך אותו למיזם של ממש
הכל מתחיל ברעיון מוצלח
לכל אחד מאיתנו יש רעיונות. הם יכולים לצוץ במוחנו בזמן נסיעה ברכב או באמצע המקלחת, כשנאמר לעצמנו “אם היו ממציאים מוצר שעושה כך וכך, הוא היה משנה את העולם!” או “למה המוצר הזה בנוי כך, ולמה אף אחד לא משפר אותו?” – אלא שאף רעיון, מוצלח ככל שיהיה, אינו יכול להתקדם בדרכו אל המדף אילולא לאדם שהגה אותו יש תכונות של יזם. עליו לקחת את הרעיון הזה ולדחוף אותו הלאה, לפתח אותו, להשקיע בו משאבים ולהוציא אותו אל הפועל. אחרת, כמו רוב הרעיונות הטובים של כולנו, הוא פשוט יתמסמס וייעלם מבלי שיצליח לקבל שום סיכוי לשנות את העולם.

איפיון המוצר
הצעד הראשון בתהליך של פיתוח מוצר הוא הוא הפיכתו למעט יותר מוחשי: מתחילים להעלות על הכתב תשובות לשאלות אודות המוצר הסופי שהוא יהפוך להיות, כגון מה הוא בעצם, מה ייחודי בו, למי הוא מיועד, כיצד אמורים להשתמש בו, איך הוא ייראה, מה יהיה מחירו - ושאלות רבות נוספות. ככל שהרעיון יתממש על הכתב, כך יהיה ברור יותר ליזם, ובהמשך למשקיעים ו/או השותפים, במה בעצם מדובר כאן ומהי ההיתכנות להוצאת הרעיון אל הפועל.
בניית תוכנית עסקית
אם סוגיית האיפיון עסקה במוצר עצמו, הרי שהתוכנית העסקית סובבת סביב הפן העסקי כולו: זהו המקום לענות על שאלות כגון השוק כולו, המתחרים הקיימים והפוטנציאליים, סוגיות פיננסיות של גיוס הון והשקעות, אפשרויות פרסום ושיווק, וכמובן תחזיות מכירות ורווחים. התוכנית העסקית היא מסמך חשוב שנותן מבט-על למשקיעים ולשותפים, אולם בעיקר ליזם עצמו.
גיוס הון למימון הפרוייקט
לאחר שהתמונה אודות הרעיון והמוצר שבדרך ברורה והוחלט כי יש היתכנות ממשית לפרוייקט, מגיע הזמן לגייס כספים למימונו. האפשרויות העומדות בפני היזם הן מגוונות, וכוללות בין היתר הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית, פנייה למשקיעים בעלי הון, הצטרפות לחממה טכנולוגית, ואפילו גיוס חברים ובני משפחה. כמו כן, בשנים האחרונות פרוייקטים רבים מצליחים להשיג את המימון הנדרש בשיטת מימון המונים דרך האינטרנט.
בניית אב טיפוס של המוצר
צעד נוסף בדרך אל המוצר הסופי הוא בנייתו של אב טיפוס, הן על מנת להתרשם מן הדרך שנעשתה עד כה והן על מנת להסתייע בו כדי לגייס הון נוסף ממשקיעים. בתלות בצורך ובמשאבים העומדים לרשות היזם, אב הטיפוס הזה יכול להיות בצורה של הדמיה תלת מימדית, בצורה שעירומה מכל עיצוב מוצר אלא מדגימה את אופן הפעולה בלבד, או אב טיפוס מלא שמעוצב ומתפקד ממש כפי שיהיה בסוף התהליך.
אל תנסו לעשות את זה לבד
התהליך שתואר לעיל מורכב ממספר שלבים, שכל אחד מהם עשוי להיות סבוך ומורכב. יתרה מזו, לעיתים יהיה צורך לבצע חשיבה מחדש או להתמודד עם אילוצים, כך שניתן לנוע קדימה ואחורה בתהליך, לעיתים פעמים רבות העשויות לייאש את היזם ולבזבז את משאביו. על מנת שכל שלב יבוצע כראוי והתהליך בכללותו יהיה אפקטיבי ככל האפשר, מומלץ להסתייע באנשי מקצוע על מנת להפוך את הרעיון שלכם למציאות.
חברת אינטוויז’ן, עוסקת בליווי של מיזמים לאורך כל השלבים מרעיון ועד למוצר סופי, תוך מתן שירותי מחקר ופיתוח הנדסי ועיצוב מוצרים. החברה מתמחה בפרוייקטים בתחומי רפואה, הייטק, ביטחון ועוד.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg