אז מהם עקרונות הישיבה הנכונה והכי בריאה?

מי שעובד בעבודה משרדית מול מחשב יודע שישנם כמה עקרונות אשר כדאי לפעול על פיהם ולהקפיד עליהם על מנת לוודא שלגוף לא נגרם כל נזק מהישיבה הממושכת ומהמבט הישיר אל מסך המחשב. אילן גבאי ריהוט משרדי עם הטיפים הנכונים ביותר

בשיתוף ברק רום | 27/12/2016 15:13
תגיות:

ישנם לא מעט חברות וארגונים שהוסיפו כחלק מתכנית ההדרכה השנתית גם הדרכה בנוגע לישיבה נכונה ושמירה על הבריאות בעת עבודה משרדית ממושכת. בין העקרונות המועברים ניתן למצוא דרך ישיבה נכונה ובריאה, מה זווית הישיבה המומלצת והזווית שבה הכי כדאי להטות את מסך המחשב ביחס לגובה העיניים, עוצמת התאורה במשרד גם היא נחשבת לנושא שלא מקלים בו ראש וגם משך זמן העבודה הרצוף המומלץ אשר לאחריו כדאי (או אפילו חובה) לעשות הפסקה, לקום, להתנועע בחופשיות, להסיט את המבט ממסך המחשב ולשתות משקה מרענן.

מהם עקרונות הישיבה הנכונה והבריאה?

ישיבה בריאה מבוססת על ישיבה על כסא משרדי נוח המכוון לגובה המאפשר את הנחת שתי כפות הרגליים במלואן על הרצפה. מומלץ שבין השוק לירך תתקבל זווית ישרה של 90 מעלות וכך גם בין האגן לגב. כדאי שהישבן יגיע עד לקצה המושב והגב יהיה זקוף וצמוד למשענת הכיסא לכל אורכו. הידיים אמורות להיות מונחות על השולחן בזווית טבעית כאשר הכתפיים שמוטות כלפי מטה ולא מופעלים עליהן מתח או לחץ כלשהם. חשוב שהראש יהיה ישר מבלי שיהיה צורך להרים את המבט על מנת לראות את שמבצעים על מסך המחשב, לשם כך יש לכוון את גובה המסך.

התאורה של אזור העבודה כולו צריכה להיות עדינה, לא חשוכה מדי ולא בוהקת על מנת שלא לסנוור את העובדים או העוברים והשבים. במידה והעובד מעוניין ביותר אור - הוא יכול להוסיף לעצמו מנורה אישית על שולחן העבודה שלו וכך לבחור בין הדלקה או כיבוי שלה. כאשר יש צורך לשוחח רבות בטלפון מומלץ להחזיק את השפופרת עם היד ולא להניח אותה בין האוזן לכתף - מה שיגרום למתיחה לא בריאה של השרירים ועלול אפילו להוביל להיתפסות כואבת של שרירי השכמות או הגב העליון. כמובן שעל מנת לשמור על סביבת עבודה נעימה ותקינה כדאי לדבר בטון חלש וברור ולא להרים את הקול.

למה להקפיד על ישיבה נכונה?

בניגוד לדעה הרווחת שעל פיה עבודה משרדית היא עבודה נוחה שאין הרבה תשומת לב להקדיש לה - הנה הוזכרו לא מעט עקרונות ורעיונות שכדאי להקפיד עליהם על מנת שהעבודה המשרדית לא תסכן את מי שעוסק בה. גם לישיבה ממושכת ליד השולחן עלולות להיות תופעות הלוואי שלה וכאשר מקפידים לשמור על עקרונות של ישיבה נכונה אין ספק שתופעות אלה לא תגענה לאף עובד. כל עובד יכול לחוש בעצמו מתי הוא זקוק להפסקה או לשינוי תנוחה על מנת לחוש טוב יותר ולהתאוורר.

כל מעסיק חייב לתת מענה לעובדים שלו בנוגע לישיבה נכונה והתנהלות בריאה בעבודות משרדיות. חשוב שיהיה גורם בארגון שיוכל לתת טיפים ועצות ואפשר יהיה לסמוך עליו בכל שאהל הקשורה לנושא זה. כך יידעו העובדים שיש חשיבות גם לבריאות האישית שלהם ולא רק להישגים או לעמידה ביעדים הקשורים בעבודה עצמה.

המאמר באדיבות, אילן גבאי ריהוט משרדי יוקרתי למשרד שלכם!

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים

עוד ב''בהמומחים''