
עמוד נחיתה- מה זה ומה עושים עם זה?
נדבר כאן על נושא שנראה לנו שהוא קצת נשכח ע"י אנשי העסקים שמחזיקים אתר, היום רוב הדיבורים הם על קידום אתרים, קידום מומן, קידום אורגני ואלף ואחד מושגים שבטח יש לכם כבר כאב ראש מהם. היום נדבר על "עמוד נחיתה", עכשיו בטח אתם אומרים לעצמכם "מה?", אבל אנו רואים הרבה בזמן האחרון מאמצים רבים של חברות או עסקים שהולך רק לכוון הקידום האורגני או הממומן המוכרים לנו, ושכחנו שיש עוד אופציות להשיג חשיפה באינטרנט וזה לא רק דרך קידום אורגני או ממומן.
שלא תבינו לא נכון, אנו לא מזלזלים, קידום אתרים בגוגל שהוא אורגני, הוא אכן חשוב מאוד, אני רק אומר שיש עוד דרכים שאפשר להוסיף לאסטרטגיית קידום וחשיפה שלכם. נתקדם?
היום לרוב העסקים יש אתר אינטרנט, לפחות לתדמית(אם לא, למה אתם מחכים?). חשיבות של אתר אינטרנט היום נמצא בעדיפות העליונה בסולם ערכים של כל עסק.
כלי שנשכח עם הזמן
יש כאלה שמחזיקים אתר אינטרנט אבל לצערם לא משיגים לידים או כניסות לאתר, מסיבה כזו או אחרת לא מצליחים לקדם אותו.
למקרים כאלו יש אופציה נוספת שהרבה בעלי עסקים או בעלי אתרים שכחו או לא יודעים עליו, אולי כן יודעים אבל לא מכירים לעומק את הכוח והחשיבות שלו, ואני מדבר על עמודי נחיתה.
מהו עמוד נחיתה בעצם?
עמוד נחיתה הוא עמוד בודד יחיד אשר מכיל מידע מסוים על האתר או עסק ומטרתו(לרוב) למשוך פרטי הגולשים כאשר הם ממלאים פרטים או פשוט לפרסם מוצר מסוים או אתר ומשם להשיג חשיפה מיידית ע”י קידום מומן.
כאשר האתר קצר ולעניין המשתמש נוהג להשאיר פרטים ולחכות שיצרו איתו קשר.
עמוד נחיתה הוכיח כבר את היעילות שלו הרבה פעמים מול אתרים, מכוון שהוא יותר קטן, מהיר וניתן לסנן את הקהל יעד שלנו, לעומת אתר שלם שיכולים להיכנס עליו מאלף ואחד מילות מפתח, וגם לא ניתן לסנן את הקהל יעד שלנו כדי לצמצם תנועה מיותרת לאנשים שלא מעוניינים באתר כך שבהיקפים פוגע במיקומים שלנו.
היום לעסק יש הרבה דרכי פרסום, אבל אי אפשר להגיד שאינטרנט זה לא הדבר הכי חזק ומושך לקוחות שיש אם הוא עשוי נכון.
מי מאיתנו לא מחפש בגוגל כל יום? אולי גם הגעתם למאמר הזה דרך חיפוש שירות מסוים, אולי קידום אתרים? על ידי פרסום בגוגל עסקים רבים מצליחים להגדיל בכמות משמעותית את החשיפה שלהם באינטרנט זאת מכוון שאנשים ולקוחות פוטנציאלים מוצאים בדיוק את מה שהם מחפשים במודעות.
עד לכאן סבבה, לכולם יש את אותה מגרש וגוגל מציעה אותו שירות לכולם, אבל הכול משתנה מהרגע שהלקוח או הגולש לוחץ במודעה ומגיע לאתר שלך או ליעד שהגדרת שם.
פה מתחיל המשחק הרציני בין החברות המפרסמות- לגרום למשתמש למלא פרטים, להתקשר, להירשם או כל מטרת אחרת שהגדרתם לעצמכם.

איך בנוי דף נחיתה?
עמוד נחיתה שאנו רוצים שיצליח חייב להיות בנוי בצורה טובה, אין צורך להעמיס אותו במידע מיותר ולא רלוונטי.
למשל כמו שאנחנו עושים באתר או עמוד כדי לקדם אותו, בכותרות מומלץ לתת מסר מרגש המקשר יש לרגשות של הגולש שכרגע נחת שם, לדוגמה, מחפש עוד לקוחות? רוצה עוד הכנסות? וכו’, תמיד מומלץ להוסיף סרטון או תמונה המקשרת רגשית עם הגולש.
יש הרבה מאוד מחקרים שתמונות או סרטונים משפיעים על הגולש למלא פרטים ולשלוח.
עמוד נכון בנוי בצורה טובה וחכמה הוא מה שיגרום לגולש לשים פרטים ושלוח לכם, בכך אתם מונעים ממנו להגיע למתחרה הבא. וגם כמובן לא להפסיד את הכסף שמושקע בפרסום, ההקלקה שעלתה כסף.
כמה המלצות: תבנו כמה עמודי נחיתה, לבנות גרסאות שונות, ואז תעשו A-B טסטים ותגלו מה יותר מושך את הלקוח, מה נותן לכם יותר לידים ומה מושך יותר את הלקוח לעשות זאת, עבודה כזאת, נקרא לה מחקר? תעזור לכם לבנות נכון את העמוד נחיתה האולטימטיבי והנכון שהעסק שלך צריך.
למה כזה חשוב לבנות עמוד נחיתה?
הניסיון בתחום עמודי נחיתה נותן לנו ללמוד מלקוחות ואנשים שונים. הקונפליקטים ,הדאגות ובעיות שלהם בעולם האינטרנטי, מכל המחקרים אנחנו לומדים משהו חדש, ומסיקים מסכנות שונות, אבל בדרך כלל זה אותם דאגות לכולם.
למשל הרוב שואל אותה השאלה כל הזמן: באמת עמוד נחיתה עובד? וכמובן שהתשובה שלנו היא “כן!”, עמוד נחיתה לא רק שעובד אלה גם נותן תוצאות מהירות.
אז כשאתם מתכננים את האסטרטגית דיגיטלית שלכם תמיד תיקחו בחשבון גם בנייה של דף נחיתה יחד עם פרסום מומן של גוגל, זה יביא לכם תוצאות מהירות ואתם לא חייבים לחכות שהאתר שלכם יתחיל לטפס למעלה במיקומים של התוצאות החיפוש של המנוע חיפוש.
אחרי שהחלטתם שאתם כן עושים עמוד נחיתה חשוב להגדיר את המטרה של אותו מוצר. לדוגמא, מה אנחנו מצפים שהגולש יעשה כאשר מגיע לדף נחיתה? למלא פרטים? להירשם לאתר? לשלוח מייל? תחשבו הכול קודם.
לדוגמאות נוספות של מטרות:
- מכירת קורסים (קורס קבלה, קורס התקנת מצלמות, קורס תכנות)
- שיווק ופרסום (קידום אתרים, שיווק בפייסבוק, פרסום ביוטיוב)
- מיתוג עסק
- פרסום כללי של מבצעים
- הגדלת הכנסות לאתר
דף נחיתה שמחושב ומתוכנן היטב נותן תוצאות מדהימות, לכן קחו את הזמן ותחשבו טוב מאוד על הבנייה שלו.

כללים של כתיבת תוכן לדפי נחיתה
כאשר מתכננים כתיבת תוכן לעמוד נחיתה אפשר להגיד שיש כמה שיטות :
קודם כל, צריך להיות ישירים, לכוון ישר למה שאנחנו רוצים להשיג. אין צורך לכתוב מאמר ארוך(כמו זה למשל) את המאמרים הארוכים אתם יכולים להכניס לעמודי תוכן בתוך האתר שלכם.
תזכרו שהעמוד נחיתה הוא חלון קטן שמציג מבחוץ את הבית הגדול שלכם(אם אפשר להגדיר את זה ככה), והוא משם חייב למשוך פרטים או להוביל אותו לתות האתר, יש הרבה מאוד גולשים שהולכים לאיבוד בתוך אתרים עם הרבה מידע ואין להם סבלנות לחפש את מה שהם בדיוק צריכים, לכן קחו בחשבון את הטיפ הזה כי הוא הכי חשוב.
דבר שני, תנו את המסר בצורה נכונה וברורה, חייב להיות ניסוח ברמת על שניתן להבין בדיוק למה שהמשורר מתכוון. מיותר להגיד שהמסר שאתם כותבים חייב לשקף את השירות או מוצר שאתם מוכרים, וההתרונות שלו.
עוד טיפ קצר, הפרידו בין התוכן לטופס להנעה לפעולה כדי שיהיה ברור לגולש מה צריך לעשות, לפעמים מספיק לגולש לקראו את הכותרת ולראות שיש שם טופס כדי שישאיר פרטים.
כשאתר תכתבו ותעצבו עמוד נחיתה נכון תתחילו לראות שהדף הוא אכן יעיל ומגדיל לכם את הביקורים ואת הלידים לעסק או אתר שלכם.
כדי למשוך טוב מאוד את תשומת הלב של הגולש, העיצוב חייב להיות מרשים, מושך, אטרקטיבי ומזמין. תזכרו שהוספה של סרטון או תמונה זה הבדל בין עמוד נחיתה כושל או עמוד נחיתה מוצלח, “תמונה אחת שווה אלף מילים” לא?.
בכדי לבנות דף נחיתה מצליח ונכון, מומלץ לראות ולקחת רעיונות מדפי נחיתה אחרים שכבר מצליחים. השוואה של דפים אחרים מול שלכם תוכל להוביל אתכם לבנייה של דף נכון עבורכם או עבור השירות שאתם מציעים. בנוסף, תוכלו ליצור עמוד נחיתה יותר ממוקד ומעוצב לתפיסת הלקוח, וככה אתם תצליחו לתפוס יותר לקוחות עבור האתר או עסק שלכם.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg