מרחיבים את העסק? כל מה שחשוב לדעת

הרחבה נכונה של העסק תגדיל את מעגל הלקוחות ואת הרווחים. הקפידו על הכללים הנכונים לגיוס עובדים, השקיעו בחיפוש ספקים מתאימים ואל תשכחו להיצמד לתכנית העסקית

בשיתוף עם ''קבלו טיפ'' | 26/7/2015 18:35
תגיות: עסק,מקום עבודה
nrg ניוזלטר דיוור יומי

ההחלטה על הרחבת העסק מלווה בחששות רבים. המטרה העיקרית היא כמובן להגדיל את מעגל הלקוחות וכך גם את הרווחים, אך בפועל נדרשים מנהלים להתמודד עם קשיים וסיטואציות לא מוכרות. הכי חשוב לדעת כיצד לבצע את ההרחבה ולהיצמד לתכנית המוגדרת מראש.
הקפידו על הכללים הנכונים לגיוס עובדים
הקפידו על הכללים הנכונים לגיוס עובדים יח''צ


יש להכין תכנית עסקית יחד עם אנשי מקצוע ולהתייחס לשיקולים כמו חקר שוק, אסטרטגיה, תיאור יתרון יחסי ובחינת חוזקות וחולשות במצב החדש לעומת הקודם. באותה הזדמנות כדאי לספק מענה לשאלות על גובה ההשקעה הנדרש לצורך ההרחבה, צפי להחזר ושיעור תשואה נדרש.

התכנית העסקית תשמש בתור המצפן שלכם במהלך הרחבה של העסק. היא תאפשר לכם לשמור על התפתחות הדרגתית ותמנע הוצאות מיותרות ובלתי צפויות. במקביל, תצטרכו ליישם את כללי המפתח גם ברמה המעשית של שיפוץ המבנה, התאמה למספר לקוחות גדול יותר וכמובן בחירת ספקים.

גיוס עובדים, עיצוב משרד ובחירת ספקים

עסק קטן ללא מחלקת משאבי אנוש יצטרך לגייס אותם מיד עם ההרחבה. במצב כזה נדרשים מנהלים לראיין מועמדים, לסנן בין דורשי עבודה ולהגדיר את התקן ואת התפקיד. זה הזמן לעצב מחדש את חלל הפנים של העסק ולהחליט איפה ימוקמו המחלקות השונות: כדאי להתייעץ עם מעצב פנים ולנסות לשדר תחושה נעימה, מזמינה וכיפית גם עבור העובדים וגם עבור הלקוחות. אפשר לעשות זאת באמצעות ספה נוחה באיזור קבלת הפנים, עמדת קפה עם בר מים ופינות ישיבה עם עיתונים ומגזינים.

טיפ לא פחות חשוב קשור לניהול השוטף של העסק המורחב. אם עד היום ריכזתם את כל הסמכויות אצלכם והצלחתם להתמודד עם העומס ועם נותני השירותים, ברוכים הבאים לשלב הבא. בשלב הזה אתם נדרשים למצוא ספקים אמינים ומקצועיים שאפשר לסמוך עליהם. השקיעו בהשוואה בין ספקים ותאמו פגישות היכרות לא מחייבות. התרשמו מכל ספק ברמה האישית ונסו לקבל מושג על שיתוף הפעולה הצפוי.

שיווק ומיתוג מחדש

אחרי שתשקיעו את הכספים הדרושים בהרחבה של העסק, תוכלו להתחיל בפעולות אפקטיביות של שיווק ומיתוג מחדש. ספרו ללקוחות על ההרחבה שלכם ושדרו הצלחה. הניעו אותם לפעולה והציעו מבצעים חדשים ואטרקטיביים.

ארגנו אירוע פתיחה חגיגי ותוכלו גם לשפר את המוטיבציה של העובדים הותיקים ולגבש אותם עם העובדים החדשים. את השיווק והמיתוג תצטרכו לערוך על בסיס העסק המסורתי, אך עם מבט קדימה ותוך כדי נטילת יוזמה ומחשבה מחוץ לקופסא.

עסק שלא משתנה ומתאים את עצמו לסגנון החיים המודרני עלול להישאר מאחור. אל תפחדו להתרחב וחשבו כל הזמן על הפוטנציאל. קבלו את ההחלטות הנכונות במהלך ההרחבה ותיהנו משלל יתרונות ורווחה כלכלית.

• הכתבה מאת מי עדן
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''קבלו טיפ''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

המומלצים

מרחבי הרשת