אייקון איפור
מותג האיפור הפריזאי Bourjois חוגג 150 שנה להיווסדו, וזו הזדמנות מצוינת לספר את סיפורו המרתק
אז איך הכל התחיל? בתיאטרון... בורז'ואה הופיע לראשונה ב-1863. זה היה ברובע התיאטראות ב-Grands Boulevards של פריז. מייסד המותג, השחקן ז'וזף-אלבר פונסן, ייצר בדירתו איפור עבור שחקניות הבמה. יצירותיו הראשונות היו עפרונות צבע עבים משעוות נרות בצבעים שונים, שאותם כינה בשמן של דמויות תיאטרון מפורסמות, כגון Jaloux ("הקנאית"), Vieillard ("הזקן"), Amoureux ("המאהב") ואפילו רומיאו.
כקוסמטיקאי ובעל חזון בתחום היופי, הרחיב פונסן במהירות את מגוון מוצרי האיפור שלו, תוך חתירה מתמדת לאיכות טובה יותר ולמגוון רחב יותר. בשנת 1868, אלכסנדר-נפוליאון בורז'ואה, המנהל השותף של המותג, לקח לידיו את ניהול המותג והאיץ את פיתוחו. וכך, שמו הופיע על מוצרי איפור המיועדים לתיאטרון.
היה זה מר בורז'ואה, שהמשיך ופיתח את החברה לשיווק המוני ובינלאומי. בשנת 1879, עבר בורז'ואה מעולם התיאטרון אל העולם האורבני. זוהי התקופה של רקדניות הקאן-קאן הצרפתיות ותהילתו של מועדון הפולי ברז'ר הנודע, לצד נקודות ציון ומונומנטים מפורסמים אחרים – כולם בפריז, כמובן. הכיתוב "ספק לתיאטראות" על קופסיות הפודרה העגולות פינה את מקומו לכיתוב אחר – "יצרן מומחה למוצרי טיפוח לנשים".
הפודרה שיוצרה מאורז ג'אווה טחון ושימשה להבהרת עור הפנים, זכתה לקבלת פנים חמה ומידית של הלקוחות וגם כיום מוכרת שני מיליון קופסאות מדי שנה ברחבי העולם. ב-1898 כלל הקטלוג של בורז'ואה יותר מ-700 פריטים – לא רק פודרה לפנים ואיפור, אלא גם בשמים בריכוזים שונים, תמציות מבושמות לממחטות אף ותחליבים לשיער. המוצרים יוצאו לרחבי העולם, ואף זכו במדליות בתערוכות בינלאומיות הודות לאיכותם וליצירתיות שבהם.
כבר בשנות ה-20 ניתן היה למצוא את מוצרי בורז'ואה ב-120 מדינות, לרבות בשוק האמריקאי העצום שהגביר את הביקוש. הביקוש התמלא ב-1928 עם בושם הקרוי Evening in Paris. היה הבושם היוקרתי הראשון שהוצע במחיר סביר, ויועד לנשים בכל רחבי העולם. את הבושם יצר ארנסט בו, הבשם המפורסם, ושנה לאחר מכן החל שיווקו גם בפריז תחת השם Soir de Paris. תווי תבלין ציפורן, יסמין, אירוס, ורד פרובנסאלי, ווטיבר ואלגום העניקו לו ניחוח פרחוני ומתובל, והשתלבו בתו רקע עצי, חמים ומפתה. הייחודיות, המקוריות והעוצמה של Soir de Paris נבעו מכך שלא היה רק בושם, כי אם דימוי, עולם ומלואו, שניתן להתאימו כך שיחצה גבולות ותרבויות.
כיום, כמו גם בעבר, הקופסיות העגולות הקטנות מכילות את הסמקים והצלליות הפסטליים של בורז'ואה ומייצגות את עולמו של המותג. קופסאות עגולות וקטנות הן הסמל של בורז'ואה – כיפיות, שיקית ומתפקעות מ-joie de vivre, הדרך הצרפתית הייחודית ליהנות מהחיים. ב-1912 נוצרו הסמקים הפסטליים המפורסמים בתהליך ייצור מהפכני: תערובת של פודרה ומים נדחסה לתבניות עגולות, עברה תהליך ייבוש, לוטשה בעבודת יד והונחה בקופסאות עגולות קטנות מקרטון מודפס. המגוון כלל גוונים ואפקטים מותאמים לטיפוסים, מצבי רוח, מגמות אופנתיות וסגנונות שונים. הקופסיות העגולות הקטנות הפכו למוצר קאלט וכיום נמכרות ברחבי העולם 6 מיליון קופסאות עגולות מדי שנה.
האייקון של בורז'ואה היא אישה פריזאית צעירה ואלגנטית - מוזה דמיונית בשם באבט ליוותה את תחילת האמנציפציה של הנשים בשנות ה-20 הרועמות של המאה הקודמת. האישה הפריזאית הזו, על מראה ה"טום בוי" שלה, עצמאותה, חוש ההומור שלה והפלירטוט האלגנטי שהקרינה, דיווחה על הרפתקאותיה המרתקות בעיתוני האופנה. בכרזות מסוימות מ-1924, ניתן להבחין בכיתוב "הודות לבושם ולסומק והצלליות הפסטליים בהם היא משתמשת, באבט יכולה להדריך כל אישה בנתיבי הפיתוי". כיוצר של צבעים ואופנה, בורז'ואה ממשיך לשמש כמותג חיוני לנשות פריז, ולכל הנשים בעולם. וכך, המטרה המרכזית של בורז'ואה היא להפוך את שגרת הטיפוח לפשוטה וקלה עם חידושים וליטושים. מסוף המאה ה-19 מציעים המארזים הזעירים של בורז'ואה איכות ועיצוב אלגנטי. הם אלה שניבאו את עלייתה של "האישה העסוקה" וסיפקו לה את כל צרכיה עם שפתוני מיני נשלפים, מארזי פודרה קומפקטיים לרבות כריות איפור מפלומת ברבורים ועוד. נרתיק איפור שימושי במיוחד, שנודע בשם "חביב הנשים" (“the Ladies’ Friend”), נוצר ב-1897. הנרתיק הקטן והגלילי, בצבע כחול כהה, הכיל שפתון, פודרה וכרית איפור, וגם כחל לעיניים. כיום כוללות הקולקציות של בורז'ואה לקים מהירי ייבוש, קופסאות עגולות עם מברשת ומראה אינטגראלית, מסקרות עם מברשת כפולה ועוד. מוצרים אלה ממשיכים לסייע לנשים ליהנות מטכניקות האיפור העדכניות ביותר ללא אילוצים. כיום בורז'ואה מציע פלטת צבעים של יותר מ-360 גוונים ומדי שנה משיק יותר מ-100 מוצרים חדשים ומקוריים.