על הגובה
"האני המאמין שלי מתחיל ונגמר בחלוקה נכונה של החלל", מספרת מעצבת הפנים אורנה גת, שתכננה דירה רחבת ידיים במרומי מגדל תל אביבי
באחד המגדלים בתל אביב, על שטח של שתי דירות, תוכננה דירה מוארת ומרווחת. ממרחב זה, מכל נקודה אפשר ליהנות מהנוף האורבני. "האני המאמין שלי מתחיל ונגמר בחלוקה נכונה של החלל", מספרת מעצבת הפנים אורנה גת. "במקרה הזה, מדובר בחלל מורכב של דירה גדולה במיוחד". הדירה, בקומה גבוהה, משתרעת על פני 300 מ"ר, ובה ארבעה חדרים גדולים ומטבח.
לדבריה, הרעיון התכנוני היה ליצור נפחים שונים בדירה ולהגדירם בעזרת הפרוגרמה שמלמדת על ההתנהלות של הדיירים בדירה העתידית ומתן מענה לתפקודם. "עבודת העיצוב נותנת את הדעת על המבטים המופנים החוצה לנוף הנשקף מהחלונות. בפרויקט זה קיימת חשיבות מיוחדת לפתוח את המבטים לחוץ מכל נקודה בדירה. לא רק מחדר המגורים, אלא גם מאזורים אחרים כגון מהמטבח, מחדר השינה ואפילו מחדר האמבטיה".
נתון חשוב אחר היה הצורך לגבש את המבטים פנימה ולעבד את הפרטים. כך למשל, כיצד יראו הקירות וכיצד "ייפגשו נכון" את התקרה ואת הרצפה. חשיבות רבה ניתנה לניסיון להבליט את הנתונים המיוחדים של הדירה - לא להיקבע בתוכנית של דירה סטנדרטית, אלא להדגיש את גודלה המיוחד. הסלון ואזור חדר האוכל תוחמו יחדיו לחלל אחיד בעזרת קביעת גובה תקרה אחיד לשני החללים ובעזרת אלמנט סינור הגבס, המסתיר את פס התאורה ש"רץ" בצורה אחידה לאורך שני החללים. כך, שטחה של הדירה הגדולה נראה גדול מכפי שהוא באמת.

"אחת השאיפות בעיצוב הדירה היתה לעבד את הפרטים באופן שיעמדו בפני עצמם, ובאותה עת גם ישתלבו עם הפרטים האחרים, ש'ידברו' אלו עם אלו". בין השאר, רצפת הדירה כולה מכוסה בפרקט במבוק בגוונים בהירים. הפרקט נכנס אל מתחת לקירות הלבנים שמנותקים מעט מהרצפה - מה שיוצר תחושה של קירות מרחפים מעל הרצפה וחלל אוורירי ופתוח. לצד זאת, זוגות-זוגות של גופי תאורה שקועים הקבועים בגובה נמוך "זורקים" אור נעים על רצפת הבמבוק. מנורות דמויות מפרש לבן שוברות את מראה המסדרון הארוך ומוסיפות בו עניין ותנועתיות.
הדירה מרוהטת בריהוט קלאסי עם טוויסט מודרני, כאשר הגוונים השולטים בה הם אפור, בז'-חול ומתכת-כרום. באזור חדר האוכל תלויה מנורה מרשימה של המעצב טום דיקסון (Tom Dixon). המנורה תלויה מעל שולחן האוכל ארוך אך קליל במראהו. סביב השולחן מסודרים כסאות מרופדים בעור רך בגוון קאמל. הכיסאות הללו רחבים ודמויי כורסה, עם רגלי כרום התואמות לרגלי השולחן ולזרועות הכרום של המנורה התלויה מעל.
אזור הישיבה בסלון רחב ונוח ומתוחם בשטיח אותנטי סביב שולחן זכוכית עגול ומרשים. עוד בחלל זה: שולחנות עץ בצורות אמורפיות, ספות מפנקות ומזמינות, ובעיקר – נוף עירוני הנשקף במלוא תפארתו.

המטבח גדול מאוד, והוא פונה אל חלונות רחבים. במרכזו ניצב אי רחב שבו כיריים עם שורת מבערים צרה וארוכה. מעליו ממוקם קולט אדים מנירוסטה בצורה ריבועית שתואמת את הקווים הישרים של הארונות והאי. הישיבה סביב האי על כיסאות עור גבוהים, והמטבח כולו פתוח לחוץ. כך, בזמן העבודה במטבח ניתן גם להשקיף על הנוף הניבט מהחלונות.
במרפסת הירוקה של הדירה רחבת הידיים ניצבים עציצים גדולים שבהם עצי פרי הדר מלבלבים, כך שהטבע נכנס היטב אל הדירה במגדל התל אביבי. המרפסת מאכלסת גם ספות מראטן בגווני אפור-חום עם כריות רכות ומפנקות.
בחדר שינה מאסטר הורים עומדת מיטה זוגית רחבה הממוקמת במרכז החלל רחב הידיים, המוקף בחלונות גדולים שפתוחים לנוף העיר. מאחורי גב המיטה ממוקם שולחן עבודה ארוך עם כורסה בהירה. התאורה כאן רכה ומכניסה אנרגיה אינית (YIN) לחדר השינה ואף מצליחה להתנתק מהמולת העיר בעזרת הגוונים הבהירים והבד האטום והרך של הוילונות. גם חדר הרחצה המרכזי מואר וגדול, ופתוח לנוף העיר. יש בו משטח מרחף מקוריאן לבן,וזוג כיורים ושורת מגירת מעץ. מעל הכיור ארון דלתות, מראה ומגירות קלאפה שתוכננו לתוך נישה בקיר. אמבטיית "פרי-סטנדינג" רחבה מקוריאן לבן ניצבת לצד עמוד המחופה באריחים משתלבים בגוון בז'-חול. מנורת מתכת בצורת גליל יוצרת תאורה רכה שמתאימה לרחצה מפנקת.
בחדר העבודה, המשמש גם כמשרד עם כניסה נפרדת, ניצבת ספריה קבועה בנישה בקיר עם שולחן וכסאות של המעצב האיטלקי Piero Lisonni Milano. הרהיטים עשויים מפורניר עץ אלון אפריקאי חום-שחור המשתלב עם גווני רצפת הבמבוק הבהיר. מנורת שולחן ומנורה עומדת משלימות את המראה החם, מקשטות ומאירות את אזור העבודה.





נא להמתין לטעינת התגובות
