הבאדיז של גאי: הדואטים הגדולים של מלך הבלוז
רגע לפני שיגיע לישראל, עצרנו להתבונן בשיתופי הפעולה הגדולים של אחד מנגני הבלוז הגדולים בכל הזמנים, וגילינו רשת מסועפת של השפעות בין אגדות חיות. מאריק קלפטון דרך מיק ג'אגר ועד קווין סאליבן בהיותו בן 8 בלבד, האזינו לדואטים המרתקים של באדי גאי
יומולדת 80 זאת נקודת זמן מצוינת לעצור לרגע ולהתבונן בכל הדברים שעשית עד כה. במקרה של באדי גאי – היותו אגדת בלוז בעודו בחיים הופכת את ההתבוננות למסע מוזיקלי נוסטלגי מרתק, השזור במפגש עם אגדות מוזיקליות רבות נוספות.כידוע, באדי גאי יגיע לארץ במסגרת פסטיבל הבלוז של תל אביב (13.7, אמפי קיסריה, כל הכרטיסים נמכרו), ולכבוד המאורע המרגש בחרנו לחזור לשיתופי הפעולה הגדולים של גאון הגיטרה והבלוז.
עוד כותרות ב-nrg:
• איט גירלז: "הנה ההוכחה שבנות הן עם רע"
• לא רק טרור: עוד 10 דברים באשמת פייסבוק
• "כפוית טובה": לטהוניה אסור להביע דעה בישראל?
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

לשמחתנו הרבה, גם את האגדות החיות האלה יצא לנו לראות בישראל לפני כשנתיים. ההיסטוריה של גאי והרולינג סטונס הולכת אחורה עד לשנות השישים - המפגש הראשון שלהם היה כשגאי הקליט את אחד מאלבומיו באולפני צ'ס ופתאום נכנסו לאולפן מאדי ווטרס והאוולין וולף יחד עם חבורת לבנים עם שיער ארוך ונעלי עקב. החבורה הגיעה להיבחן בפני מנהלי האולפנים והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.
• האמנים הרווחיים בכל הזמנים
כשגאי מדבר על האבנים הוא מלא בהערכה לפועלם וטוען שלנגן איתם זה כמו לנגן עם מכונה: "ללא ספק להקת הרוקנרול הטובה ביותר שניגנה עם 'חבורת הבלוז של שיקאגו'". כשהגיעו לכבוש את אמריקה הם זכרו את כל אותם המוסיקאים שפגשו בעבר כמו אייק וטינה טרנר, האוולין וולף ומאדי ווטרס, והראו לאמריקה הלבנה מי הם אותם המוזיקאים השחורים שהתחילו את הכל. באדי גאי פתח את הופעות הסיבוב האירופאי של הסטונס בשנות השבעים יחד עם ג'וניור וולס.
את הקטע Champagne & Reefer ניגנו יחד במילווקי, באחת מהופעות הטור האחרון של הסטונס. כמו איחוד מחודש של חברים טובים - ג'אגר וגאי אפילו עשו קטע לטוויטר לפני ההופעה:
We're doing a duet tonight! #StonesSummerfest @therealbuddyguy pic.twitter.com/AI091nyvHL
— Mick Jagger (@MickJagger) 24 ביוני 2015
ממיק ג'אגר לסטיבן טיילור - ממשיכים עם אגדות עם פה גדול. ב-2013 הוציא באדי גאי אלבום אולפן כפול, ה-27 במספר, ושמו Rhythm and Blues. האלבום כולל דיסק אחד בשם רית'ם ודיסק שני בשם בלוז. בכל אחד מהדיסקים גאי משתף פעולה עם מוזיקאים שונים ביניהם קיד רוק, קית' אורבן וחברי להקת אירוסמית' (סטיבן טיילור, ג'ו פרי ובראד וויטפורד). האלבום זכה להגיע למקום הראשון במצעד אלבומי הבלוז האמריקאי.במבט מאוכזב לאחור, אף אחד לא חשב שיהיה מעניין גם לצפות בהקלטות הללו. היום כזה מחדל לא היה עובר בשתיקה.
בשנות החמישים והשישים רבים לא הכירו את גאי מחוץ לגבולות שיקאגו - בירת הבלוז דאז, אך אלו שכן הכירו סגדו לסגנון הנגינה שלו והושפעו ממנו רבות, בהם אריק קלפטון, שהודיע לאחרונה כי הוא נפגע במערכת העצבים ומתקשה לנגן וג'ימי הנדריקס.
קלפטון פגש את באדי גאי עוד בשנות השישים, כשהאחרון יצא לסיבוב הופעות באנגליה, ובהמשך אף הפיק לגאי ולג'וניור וולס את אלבומם המשותף -Buddy Guy and Junior Wells Play the Blues. ב-1990 היה זה קלפטון שהכיר לעולם את באדי גאי המוכשר כאשר הזמין אותו לנגן ברויאל אלברט הול בלונדון. קלפטון הקליט את המופע והוציא אותו על גבי תקליט ובכך הוציא את גאי מהאנונימיות היחסית שהיה שרוי בה עד כה מחוץ לארה"ב. במהלך השנים צוטט קלפטון לא מעט כשהוא מכריז על באדי גאי כנגן הגיטרה הטוב ביותר בעולם, כבוד לא קטן כשזה מגיע מאשף גיטרה מכובד בעצמו.
מתוך מופע משותף של קלפטון וגאי שהוקלט ב-1987 באנגליה:
כשמתחילים לקחת שיעורי גיטרה בגיל 3 ומופיעים בתוכנית של אלן דג'נרס בגיל 6, השמיים הם הגבול. במקרה של קווין סאליבן כל זה היה כאין וכאפס לעומת אותו רגע בו ביקש ממנו באדי גאי לעלות על הבמה ולג'מג'ם איתו. כן, חלומו של כל גיטריסט התגשם כשהיה רק בן 8, ומשם המשיך ללוות את באדי גאי בהופעותיו השונות, ניגן לצד בי בי קינג, הופיע בפסטיבלים גדולים ואפילו הספיק להקליט שני אלבומים, כל זה עוד לפני שמלאו לו 17.
צפו בסאליבן בן ה-8 עולה לבמה ומנגן כאילו אין מחר עד שאפילו גאי נשאר ללא מילים ומפציר בו לעבור לקדמת הבמה ולנגן כדי שכולם יוכלו לראות.
מאז תחילת שנות ה- 90 גאי הוציא אלבום חדש בממוצע בכל 3 שנים. אחד האלבומים היותר מעניינים שלו – Bring em' in, יצא ב- 2005 והכיל הרבה גרסאות כיסוי לקלאסיקות בלוז ורוק, אותן ביצע עם שורה של מוסיקאים מעולים בתחומם.
קלאסיקה אמיתית בוצעה ע"י גאי וטרייסי צ'פמן עם גרסאת כיסוי משלהם לשיר שזכה להיכלל בין 500 השירים הטובים ביותר בכל הזמנים על פי מגזין הרולינג סטון – Ain't no sunshine. השיר משנת 1971, בוצע במקור ע"י ביל ווית'רס וזכה בפרס גראמי שנה אחרי.
שיר נוסף שנכלל ברשימת 500 השירים הטובים של כל הזמנים הוא I put a spell on you, במקור בביצועו של סקרימינג ג'יי הוקינס, שבהמשך קיבל גרסאות כיסוי רבות, בין היתר של מרלין מנסון, קרידנס קלירווטר ריבייבל, ניק קייב ונטאשה אטלס, כשהמפורסמת ביותר היא של נינה סימון.
באלבום גרסאות הכיסוי שלו, בחר באדי גאי לבצע גרסה משלו לשיר זה יחד עם אגדת גיטרה נוספת - קרלוס סנטנה. סנטנה, שיגיע אף הוא לישראל בקרוב, העיד מספר פעמים כי הבלוז מהווה מרכיב מרכזי במוזיקה אותה הוא יוצר, ואף הוסיף כי באדי גאי הוא בין אנשי הבלוז המשמעותיים ביותר עבורו.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg