גירושים מאוחרים: שונה, חדה ומחוספסת לצפייה

תרגום עומק המטאפורות בספרו של א.ב יהושע לסדרת הטלוויזיה של רם לוי חסר לעתים את העידון הנחוץ למעבר חלק מהמילה הכתובה למסך, אך עדיין מדובר בסדרה אמינה ומעניינת שמספרת סיפור מרתק, ומצטרפת לשורת ההצלחות של הערוץ הראשון

ינאי בן גיגי | 8/1/2016 1:17
הסדרה "גירושים מאוחרים" של רם לוי, עיבוד לספרו של א.ב יהושע, נפתחת בדקירת סכין את החזה של יהודה קמינקא (דורון תבורי), מאת אשתו, נעמי (רונה לי פז).

עוד כותרות ב-nrg:
• סקס מוכר, אחי: הנוער כבר בעניינים
• הישרדות בוליווד: כלום לא מביך אותם
• כבר לא יחף: הקידום המקצועי של רון אלוף
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

חמש שנים לאחר שנמלט ממנה אל הגולה, הוא חוזר לשלושה ימים, כדי להתגרש. את עולמו הצר של קמינקא בישראל, מאכלסות דמויות מתוסכלות. מאעכר סוג ח' כחתן, בת שתקנית, בן אכול טראומות ילדות מעורפלות וחברתו הצלמת הביזארית. את רובן מגלמים שחקנים מצוינים, שמקימים אותן לתחייה באופן אמין. זוהרת במיוחד היא רונה לי פז, כנעמי, שיוצרת דמות מורכבת ועדינה במיוחד.
צילום: באדיבות הערוץ הראשון
דורון תבורי ב''גירושים מאוחרים'' צילום: באדיבות הערוץ הראשון
הסיפור שמציב א.ב יהושע כבסיס להתרחשויות שבסדרה, עמוס מטאפורות ועמוק. במעבר לטלוויזיה יש צורך להשתחרר מחלק מהמרכיבים הבונים ספר – דיאלוגים לא נחוצים, מטאפורות שנערמות זו על זו לאט, זחילה איטית בין התרחשויות היוצרת יסודיות. רם לוי, בעבודה חכמה, לא מתנער מהם לחלוטין לטובת קצביות, אלא משתדל לשזור את אלו לאלו יחד.ברוב המוחץ של הסצנות בה, "גירושים מאוחרים" מעניינת ואמינה, ומחוספסת מאד לצפייה. את התוכן שלה בחר רם לוי שלא לעטוף בצילום ציורי, אלא בשוטים ענייניים שלוקחים צעד אחורה לטובת הסיפור.

תופעת הלוואי היא הרגעים בהם "גירושים מאוחרים" כה רצינית לגבי הסיפור שלה, שהיא משרה סביבה גיחוך. לדוגמה – באחת הסצנות המדגימות מעבר רע בין ספר לסרט, שוכבת שחקנית חשופת חזה על המיטה במבט סתום, שכולו: "כן, אני ערומה וזה ערוץ 1", והשחקן שלצידה מלטף אותה באיטיות מנומנמת. או אז היא פורצת במכות וצרחות ומתחילה לבכות לאפלת הליל - דוגמה מצוינת לסצנה מהורהרת ומטאפורית עד כדי כך שאיש, אל אם קרא את הספר ועשה עליו פוסט-דוקטורט, לא יבין מה לעזאזל קרה פה.
צילום: באדיבות הערוץ הראשון
שחקנים מצוינים מספרים סיפור אמין צילום: באדיבות הערוץ הראשון
אבל גם אם לעיתים נדירות חוטאת הסדרה לרגעים מעורפלים יתר על המידה וטקסטים שנשמעים בלתי אותנטיים, ללא קשר למאמץ שמשקיעים השחקנים בלתרגם אותם החוצה, עדיין מדובר בסדרה שונה וחדה, שמספרת סיפור באופן מקיף ומרתק. הרבה מאד מהסצנות בה יסודיות, ויחד עם הצילום האדיש שלהן, חודרות חזק.

מדובר בהישג נוסף לערוץ הראשון, שמוכיח שכשנותנים לו את האופציה (כקונטרה לפספוסים שסופם דקירות במהדורת מבט), הוא מוליד תכנים נהדרים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק