מחטיפת וקסמן עד רצח רבין: מחווה מרגשת
העובדה שרבין נרצח שנה בדיוק מיום קבורתו של נחשון וקסמן, הביאה את מאיה ערד לקשור בין האירועים על הבמה. עימות השאיפה לשלום מול אירועי החטיפה, לצד בימוי, משחק ותפאורה המוגשים ברגישות המתבקשת, יצרו הצגה חשובה שעולה על סך מחוותיה
''עשר דקות מהבית'', הבימה

עוד כותרות ב-nrg:
• הישרדות ישראל היא בושה
• סדרה ישראלית ברמה של רשת HBO
• ליידי גאגא: למה כמעט הפסקתי לעשות מוזיקה
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
"עשר דקות מהבית" מנסה למדוד את הדופק החברתי, הפוליטי והאישי של מי שנכחו בחדרים הסוערים שניהלו את אירוע החטיפה בסמוך לרבין, ומנקודת המוצא הזו בונה התרחשות בימתית חצי מדומה-חצי אמיתית במבט לאחור סביב האווירה הציבורית במדינה באותו הזמן והרבה לאחר מכן.

הצצה חשובה למציאות הישראלית. ''עשר דקות מהבית''
צילום: ג'ראר אלון, באדיבות הבימה
ההצגה, שביים שי פיטובסקי, מתחקה אחר המהלכים המורכבים שבהם נוקט רבין בשעות שבהן הוא צריך להחליט כיצד לפעול. היא מעמתת את הסכמי אוסלו והשאיפה לשלום מול אירוע החטיפה, ובמקביל מציגה את המצב הזה מעיניהם של הורי החייל החטוף ושל אמהות שכולות לילדים שעדיין לא נולדו, כמו מנבאת לרבין מה עומד לקרות לאחר מותו.

נתי רביץ בתפקיד רב היועצים
צילום: ג'ראר אלון, באדיבות הבימה
בעיה אחת שמונעת מ"עשר דקות מהבית" להתעלות היא הפאתוס חסר השליטה שקיים בדמויות של שלוש האמהות השכולות, אותן מגלמות בהמון התכוונות וסערת נפש פנימית נעמה ארמון, ריקי בליך ורזיה ישראלי, כמקהלה יוונית טקסית המזכירה לרבין מה מחיר הדמים שהשלום דורש ומה יקרה למדינה בעתיד הנראה לעין, לו רבין כבר לא יהיה שותף. נדמה כי מרוב אזכורי שמות וניסיון להיכנס לתוך מוחן של אמהות שכולות, משהו מהאמינות הלך לאיבוד בתהליך עצמו.

אמינות הולכת לאיבוד מרוב רגש. ''עשר דקות מהבית''
צילום: ג'ראר אלון, באדיבות הבימה

מרתק ואותנטי. דב רייזר
צילום: ג'ראר אלון, באדיבות הבימה
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg