מלאכים בשמי בנימינה: דה אנג'לסי כבשה את שוני

תגלית השנה במוזיקה ממשיכה להוכיח את עצמה, גם במגרשים של הגדולים. ההופעה של 'דה אנג'לסי' באמפי שוני הוכיחה שההעזה משתלמת ושגם אם מתרגשים קצת, שירים גדולים מחפים על הכל

אמרי סדן | 18/6/2015 8:30
אלבום הבכורה של להקת דה אנג'לסי, Exit Inside, יצא לפני כשנה. חדי האוזן הבחינו שמדובר בפנינה מוזיקלית נדירה, ועם הזמן הפכו חברי להקת האנג'לסי לנוכחות מוזיקלית שקשה להתעלם ממנה. אמש (ד') השלימו ששת הנגנים את תהליך החדירה מהשוליים למרכז עם הופעה באמפי המכובד בשוני.

עוד כותרות ב-nrg:
"עולם היורה": סרט מטומטם ומרתק
ניצול וזלזול: אסור לצפות ב"אקס פקטור"
אוהבים נקניקיות? הסטנד אפ הקווירי כובש במות
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

“Rebel angle, both Cain and Able, in my arms are seeking shelter” – אחד המשפטים היפים ביותר ששרו הערב האנג'לסי, מלמד גם על הכוחות השונים שמניעים את היצירה שלהם כוח (קין) ורכות (הבל). פיצול האישיות הזה בא לידי ביטוי בהופעה כמו גם באלבום, כשמערכת הכלים המגוונת של האנג'לסי מאפשרת להם מנעד רחב ומגוון, ממוזיקה קצבית ועוצמתית לצד נעימות רכות ועדינות.
 
צילום: gaya's music photos
רותם בר אור, דה אנג'לסי בשוני צילום: gaya's music photos

באמפי הגדול בשוני קצת השתבש משהו בהרמוניה של השישה, כנראה בגלל ההתרגשות, אבל החומרים של הלהקה מדברים בעד עצמם. בין אם מדובר בהופעה ב"צוללת" בירושלים, בדירות נידחות באזור המרכז או באיצטדיון מהתקופה ההרודינית – Exit Inside פשוט עושה את העבודה.

ואכן, וכפי שניתן ללמוד מעמוד הפייסבוק של הלהקה, ההחלטה להופיע בשוני לא התקבלה בקלות דעת. "לפני חצי שנה כשהחלטנו ללכת על ההופעה הזו זה היה נראה צעד נועז, על גבול הטיפשי", נכתב. אולם ימים ספורים לפני ההופעה הודיעו חברי הלהקה שכל הכרטיסים אזלו.

צילום: gaya's music photos
צעד נועז התברר כסולד אאוט. דה אנג'לסי בשוני צילום: gaya's music photos

אבל בשביל חברי הלהקה מדובר כבר בטבילת אש חשובה, שגם מציינת שנה לצאת האלבום. "כבר שנתיים שאני מחכה להופעה הזאת. בקיץ 2013 הייתי בהופעה של j.viewz בשוני, ומאוד אהבתי את מה שראיתי - סאונד מצוין, וחוויה של הופעה גדולה ומרשימה, שלא באה על חשבון הקרבה לקהל. שם בעצם נולד הרעיון להופעה שלנו באמפי, שבסופו של דבר הפך למציאות", אמר  חבר הלהקה אורי מרום, (חליל, קלירנט) ל-nrg. "ההופעה הזאת מרגישה לנו כמו חגיגת יומולדת לאלבום הבכור שלנו, שהשקנו לפני קצת יותר משנה".

על אף שההופעה עצמה לא הייתה מושלמת, דה אנג'לסי יכולים לסמן וי גדול על האמפי בשוני. אחת הסיבות להצלחת ההופעה היא דווקא הטקסטים העמוקים של רותם בר אור שנוגעים בקהל בכל ווניו שלא יהיה ומבדילים את הלהקה מלהקות ישראליות אחרות מאותו הז'אנר.
 

צילום: gaya's music photos
יום הולדת חגיגי מאוד לאלבום. דה אנג'לסי בשוני צילום: gaya's music photos

כשמו, כן הוא – 'אקזיט אינסייד' הוא קריאת השכמה ושינוי כיוון לחברה הישראלית (ובכלל) שאיבדה את דרכה. כבר בשמו של האלבום ניתן למצוא עקיצה למושג ה"אקזיט" האהוב כל כך על ישראלים. אלא שבמקום תיאור של החלום הרטוב של הפריצה החוצה לעולם בעזרת המצאת האפליקציה הבאה שתהפוך את בעליה לעשירים ומפורסמים, קורא האלבום לעשות "אקזיט" פנימה, אינסייד, לתוך הנפש. ואת החוויה הזאת, את המסר הזה, על כל כוונותיהם ועומקיהם, העבירה הלהקה לקהל באופן יוצא מן הכלל, בהופעה הגדולה ביותר שהייתה לה אי פעם בישראל.

צילום: gaya's music photos
המעמד מרגש, הטקסטים כובשים צילום: gaya's music photos

אחרי שנה שבה זכו לחשיפה תקשורתית עצומה ללהקת אינדי, ולאחר שיסיימו סבב הופעות נוסף באירופה, במסגרתו יופיעו חברי הלהקה ברחבי גרמניה ובפעם השנייה בפסטיבל פיוז'ן, יתפנו האנג'לסי לכתיבת האלבום הבא שלהם. אם הם רוצים להשאיר את חותמם על עולם המוזיקה הישראלית, אולי כדאי שינסו גם לגעת בקהל יותר מגוון מזה שהגיע הערב לשוני. בעין בלתי מזוינת ומבלי להכליל, היה קל לראות שמדובר בקהל הומוגני – אשכנזי וצעיר, ולא במדגם מייצג של החברה הישראלית.
 

צילום: gaya's music photos
שירים עם איכויות מלאכיות צילום: gaya's music photos

כמובן שלא כל אומן חייב להיות מושמע בכל בית וסלון ברחבי המדינה, אבל יש יותר מדי להקות כמו האנג'לסי שפרחו לרגע ושקעו לאחר מכן בתהום הנשייה (הרבה אומני "בתוך לואין דיוויס" ישראלים). לא צריך לכתוב שירים בעברית כדי להיות חלק מההוויה הישראלית, פשוט צריך שהמוזיקה שלך תגיע ללב של קהל מגוון יותר.

עד אז, נוכל להמשיך ולהתענג על האלבום המשובח הראשון של האנג'לסי. Exit Inside הוא מסע מבולבל, סוער לפרקים, משעשע, מפוכח, צוחק על עצמו וקודר מאוד – תשובה עדינה ושברירית לשאלות של העולם הדורסני שבו אנחנו חיים. אבל באומנות הישראלית העכשווית, זו אחת התשובות היפות והטובות שיש לנו, וכזו שעוברת טוב באותה המידה גם בהופעה.

צילום: gaya's music photos
טובים מספיק בשביל להגיע לקהלים רבים נוספים. דה אנג'לסי בשוני צילום: gaya's music photos
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

המומלצים

מרחבי הרשת

פייסבוק