"בנות 4": פותחות עונה עם ראש בתחת

בעוד סצנה מביכה ואופיינית, העונה הרביעית של סדרת הלהיט נפתחת עם ראש של בחור בישבן של אחת הדמויות. רנדומלית ועגמומית כמו החיים עצמם, עם דמויות בלתי נסבלות והתנהגות חסרת אחריות, "בנות" ממשיכה כסדרה, לשמחת הקהל

ג'וני דוב | 22/1/2015 13:17 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הן חזרו. הבנות שכבשו את ניו-יורק כמו שאף בחורה לא הצליחה מאז קרי בראדשו ועם טעם הרבה פחות מדוקדק באופנה ממנה, שבו אלינו אמש בעונה רביעית שמבטיחה להיות פרועה יותר ובוגרת יותר, או פשוט רנדומלית ועגמומית כמו החיים עצמם.

עוד כותרות ב-nrg:
בשר ודם: תכירו את "איש משפחה" האמיתי
עכשיו גם שחקן: אלירז שדה בדרך לפסטיבל ברלין
כישרון הולך לאיבוד: טים ברטון החדש פשוט נוראי
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו  

פרק פתיחת העונה, ששודר אמש בערוץ yes Oh, הכיל בתוכו את כל מה שהפך את "בנות" למעצמה השקטה שהיא כיום - התנגשות בין סצנות יומיומיות אקראיות לסצנות דרמטיות מופרכות, דמויות בלתי נסבלות אך מעוררות הזדהות, ובעיקר מודעות עצמית מבריקה שפורצת מבין השורות הבנאליות של החיים האמיתיים.
 
צילום: באדיבות יס
''בנות'' עונה 4 צילום: באדיבות יס

העונה הרביעית של סדרת הלהיט עומדת בסימן של התבגרות, עם עזיבתה של האנה (לנה דנהאם, שגם יצרה את הסדרה) את ניו-יורק, התפאורה הקבועה של הסדרה, לטובת מלגת לימודי כתיבה יוקרתית באיווה. פרק פתיחת העונה נשא את השם "איווה" והיה אמור לטרוף את הקלפים ולהציג לנו את הסדרה במתכונת חדשה, אבל רגע לפני שהאנה נוסעת אל עבר השקיעה, "בנות" נמצאת כאן כדי להזכיר לנו שהחיים הם הרבה יותר אפורים ומבלבלים, או כמו שאדם (אדם דרייבר, "בתוך לואין דייויס"), בן זוגה של האנה, מתאר את עזיבתה - "הצעד הבא בסדרה של צעדים אקראיים לחלוטין". האקראיות היא כמובן ערך מרכזי בסדרת הטלוויזיה הזו והמשפטים המושחזים של דנהאם מזכירים לנו את העולם האבסורדי שבו הסדרה וגם אנחנו מתקיימים.

לא רק האנה, בעונה החדשה כל הדמויות נמצאות במקומות חדשים ובוגרים יותר. מרני הפכה להיות מהילדה הטובה לזו שמנהלת רומן עם בחור תפוס (שמכניס את ראשו לתוך התחת שלה - ממש כך, בעוד סצינה מביכה ואופיינית). שוש התמימה סיימה את לימודיה בקולג' וכעת יוצאת לעולם האמיתי שמתגלה כהרבה יותר מלנכולי ממה שחשבה. וג'סה, כמו תמיד, מעדיפה שלא לעשות הרבה אלא רק להטיף מוסר לכולם.
צילום: באדיבות יס
הגלגול הפחות אופנתי של קארי בראדשו. לנה דנהאם ב''בנות'' צילום: באדיבות יס

אך אם נדמה כי העונה החדשה עמוקה ובוגרת יותר, הרי שגם היא עוסקת באותו חוסר ודאות מעורר רחמים אך מסעיר, שכה אופייני לתקופה ובעיקר לדור ה-Y המושמץ,

התוהה והטועה. זהו קהל היעד המרכזי של הסדרה, אותם צעירים אינדיבידואלים אבודים, שלוגמים בשקיקה כל שורת דיאלוג פרי יצירתה של דנהאם. "האם זה בגלל שאמרו לך שאת מיוחדת יותר מדי פעמים, והאמנת לזה? כי כשלדור שלי קראו מיוחד כמו לכל דור שלפניו, הבנו שזה אומר שאנחנו טיפשים", יורה אחת הדמויות לעבר ג'סה בפרק הפתיחה. דנהאם, היא קולו של אותו הדור, מאבחנת בקלילות את הסימפטומים של דור ה-Y: התנהגות אנוכית, חסרת אחריות ואובססיבית, לצד מודעות עצמית מרשימה בדיעבד.

אותם סממנים, שבאים לידי ביטוי דרך ארבע הבנות במרכז הסדרה, הם אלו שהופכים את "בנות" לשוברת מוסכמות ומעוררת הזדהות. הדמויות האגואיסטיות אך העגולות ביותר על המסך עומדות במקום, נופלות לאחור ומחפשות את עצמן, גם במסווה של התבגרות מזוייפת ונקיטת החלטות מלאות משמעות בעולם אקראי לחלוטין, בונות לנגד עינינו אוסף מושחז, חכם, קצבי, מצחיק ומרגש של הרגעים הגרועים ביותר בחיים של כולנו, ושל דור ה-Y בפרט, בין אם הוא מתגורר בניו-יורק, בתל-אביב, באיווה או בכפר סבא.

צילום: באדיבות יס
עגמומית ורנדומלית, כמו החיים עצמם. ''בנות'' צילום: באדיבות יס
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg
שתף

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

המומלצים

מרחבי הרשת

פייסבוק