X-מן החדש: התגמשות מוסרית של הטוב והרע
חזרה אחורה בזמן מרעננת ומשחררת את הסרט החדש בסדרה מרצינות היתר המתלווה לעתים קרובות לסרטי קומיקס, הבעיות מתחילות עם ריבוי הדמויות שלא תורמות דבר ורק מבזבזות זמן מסך

בסיבוב הנוכחי של חבורת גיבורי העל, מוצג בפנינו עתיד קודר בו המוטנטים ניצודים על ידי רובוטי ענק היכולים לזהות את הגן המוטנטי ולהשמיד אותם. על מנת להציל את המצב ולשנות את ההיסטוריה, וולברין (יו ג'קמן) נשלח לעבר הרחוק על ידי מגנטו ופרופסור אקס (איאן מקלן ופטריק סטיוארט בהתאמה) בכדי להיעזר בגרסאות המוקדמות של שני אלה (מייקל פסבינדר וג'יימס מקאבוי) ולעצור את השתלשלות האירועים שתוביל לעתיד הנורא. כל זאת ב-1973, כלומר מעט אחרי היכן שהסרט הקודם, "התחלה", עצר.
עוד בתרבות:
סיכום השבוע של האח הגדול
מלאכים בשמי תל אביב
הלהיט החדש מבית גידי רף
על כסא הבמאי יושב הפעם בריאן זינגר שביים את שני הסרטים הראשונים שבסדרה. כשזינגר שולח את הוולברין שלו לשנות ה-70, ישנה תחושת המשך לאווירה הקולית מלאת חצאיות המיני ומנורות הלבה של הסרט הקודם. למען האמת החלק הכי טוב בסרט של זינגר הוא העולם שמת'יו ווהן (בימאי הסרט הקודם) יצר.
החזרה אחורה בזמן מרעננת את הקונוונציות שזינגר הכתיב בשני הסרטים הראשונים, ומאפשרת התגמשות מוסרית של הטוב והרע ושחרור מרצינות היתר שלעיתים מכבידה על סרטי קומיקס. דוגמה מרהיבה לכך היא בסצנה שבה קוויקסילבר (אוון פיטרס) נע בנונשלאנטיות לצלילי שיר פולק של התקופה. עוד הפתעה נעימה היא מיסטיק הצעירה (ג'ניפר לורנס) שבסרט הקודם לא דגדגה את המורכבות של אותה דמות מהסרטים הראשונים (רבקה רומיין). ב"עתיד שהיה" לורנס מתחילה לתפוס צורה (אירוני, אך מדויק) בזכות הגוון האפל שדמותה מקבלת.

הבעיות מתחילות כשהסרט שב למחוזות הזינגריות. סיפור המסגרת מציג את כל הדמויות ששרדו את הסרט השלישי ובתקווה גם את הנוכחי.
למרות זאת מדובר בסרט כיפי שברובו מצליח להיות סרט קיץ מרענן שנותר נאמן למקורות המותג. מאוד יכול להיות שחיתוך ניכר של הסרט היה עושה בו פלאים אבל עדיין מומלץ להיכנס לאולם הממוזג ופשוט ליהנות מהנסיעה בזמן.
היכנסו לדף הפייסבוק של nrg תרבות
