שעון העצר לריאליטי הוא שעון החול ליצירה

"קשת" תאלץ אתכם לספור את השניות עד התחלת הריאליטי ואת האחראים ליצירה איכותית מקורית לחשב את קיצם לאחור

אלקנה שור | 31/12/2013 7:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: מאסטר שף, קשת
עוד 48 שעות. אתם שומעים? 48 שעות, 34 דקות ו-16, 15, 14 שניות
ציפייה מורטת עצבים למטאפורות של אייל שני
ציפייה מורטת עצבים למטאפורות של אייל שני יוסי אלוני
ל"מאסטר שף". אתם סופרים את השניות עד לתוכנית הראשונה. אתם לא? אז אתם צריכים. חייבים. הרי אתם מחכים לזה. ואם אתם לא מחכים לזה, "קשת" תחכה בשבילכם. היא תספור את השעות ותדווח לכם על כל התפתחות. רגע, יש לנו אחת: שתי דקות עברו. העונה החדשה של "מאסטר שף" קרובה מתמיד. איזו התרגשות.

עוד בתרבות: רוטבליט מספיד את ההולכים ומתחבר לצעירים
כוורת והסטון רוזס עושות היסטוריה

שקופית שעון העצר המטופש, זה שסופר בשבילכם את הדקות שנותרו עד ל"מאסטר שף", היא טריק משומש. שעון העצר מופיע מדי גמר (מרגש) גדול או עונה חדשה לתוכנית ריאליטי עתירת רייטינג. האח הגדול, הכוכב הבא, השד יודע מה, אבל אתם מחכים לו. כל כך מחכים, שהזכיינית מתנדבת לספר לכם על הזמן שמתקתק לאחור.

מובן שאף צופה לא באמת יושב בבית ותולש דף מהנייר לקראת הקאמבק של רושפלד. הוא אמנם יצפה, יחד עם 30-40 אחוזים מצופי הטלוויזיה, אבל הוא יעשה את זה כמו כלב שמלקק לעצמו: מפני שהוא יכול וזו האופציה הכי זמינה.

אם הזכיינית מתעקשת לקדם את תכנית הריאליטי עתירת הרייטינג, היא יכולה לחורר את עיני הצופה בפרומואים חוזרים, להפקיע שעות שידור לטובת קידום עצמי, לפרסם בכל דרך. היא גם עושה את זה. אבל אין הבליץ משביע את הזכיינית. היא זקוקה לשעון עצר. לספרות מתחלפות בדרמטיות. למשהו שיחדד לצופה מה בדיוק מצפה ממנו הזכיינית. ובכן, צופה יקר, לא די בכך שאתה צופה ב"מאסטר שף" - אתה צריך לרצות לצפות ב"מאסטר שף". לצפות לה, לחכות בעצבנות, לספור את הדקות. כמו לאהובה נשכחת, בן אובד או החתול אחרי סיאסטה כפויה במרזב.

ומעניין לעניין, באותו עניין. בעוד שהן דוחקות בצופים להתפלל שהמשיח שני והנביאה אנסקי יגאלו אותו מייסוריו, הזכייניות מתעקשות לפגוע באחראים ליצירה מקורית, איכותית, כזו שאפשר להתפאר בה. תל"י - חברת התמלוגים של במאי ותסריטאי ישראל - מתעתדת להסדיר את פעילותה בבית הדין להגבלים עסקיים. והנה, רק שלושה גופים - קשת, רשת ופרטנר - התנגדו למהלך. במילים אחרות, הזכייניות מעדיפות לשבת על ברז התמלוגים וזכויות היוצרים של התסריטאים והבמאים. החתולים חמים על השמנת. גוף שייצג את התסריטאים בלעדית? שידאג לזכויותיהם? חלילה.

אלה אחורי הקלעים. זו המציאות שמסתתרת בין הגמר הגדול לעונה החלומית, בין הכוכב הקודם והבא, שעוני העצר והפוקצ'ה שתגרום לרושפלד ליילל. הצופה לא מודע, וכנראה אינו מבין מדוע במאים ותסריטאים מפגינים מול הזכייניות כפי שקרה שלשום. אבל ראוי שיידע. גופי השידור מתעקשים להחזיק את המזומנים קרוב לחזה, לא להפקיר אותם לחסדי גוף שידאג לזכויות יוצרים ותמלוגים. אבל למה להתעסק בזוטות? עוד 47 שעות לעונה החדשה של "מאסטר שף". פייר? אנחנו כבר לא יכולים לחכות.
 
פרומו ל"מאסטר שף", ערוץ 2
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק