"ההימור": טימברלייק ואפלק צוות לעניין
ג'סטין טימברלייק ובן אפלק מככבים יחדיו כצמד מושלם בסרט "ההימור", מותחן פעולה אפקטיבי העוסק בהימורי רשת. האם השניים יהפכו לפול ניומן ורוברט רדפורד של ימינו?

זירת ההתרחשות כאן היא עולם ההימורים המקוונים. ריצ'י (טימברלייק) הוא סטודנט הלומד באוניברסיטת פרינסטון היוקרתית, שכדי לממן את לימודיו נוטל חלק במשחקי הימורים אונליין, כשהוא מושך לתחום האסור את עמיתיו הסטודנטים. אלא שבמשחק אחד, למרות ניסיונו הרב, נכשל ריצ'י ומאבד את כל כספו. לדעתו הוא נפל קורבן לתרמית, אבל אפילו אם יש לו דרך להוכיח זאת, אין למי להפנות תלונה בעניין.
הוא חוקר ומגלה כי האתר שבו רימו אותו מופעל על ידי טייקון הימורים, איון (אפלק), ומנוהל על ידו בקוסטה ריקה, שנחשבת לגן עדן למהמרים. עסקיו מגלגלים מיליארדי דולרים, וריצ'י מחליט לטוס לשם בכדי להתעמת עם טייקון ההימורים פנים מול פנים.
כאשר מצליח ריצ'י להגיע אל איון, החוצפה והתעוזה של הסטודנט הצעיר מוצאים חן בעיני האחרון, שמציע לו להצטרף לאימפריה המשגשגת שלו. ריצ'י רואה חלון הזדמנויות נדיר להתעשר בקלות, לממש את החיים הטובים שעליהם תמיד חלם, אפילו אם ייאלץ לשם כך לדחות את הלימודים האקדמיים שהיו למשאת נפשו. אלא שהכניסה לממלכתו של איון מתבררת עד מהרה כמלכודת דבש מסוכנת.
אקשן בעולם ההימורים המקוונים. הטריילר לסרט
"ההימור" עשוי באופן מקצועי ובמיומנות רבה, מתוקתק ומתוזמן בקצב נכון, כשהאקשן הולך ומתגבר עד למספר סצנות שיא בסופו. כסרט קהל הוא עושה את העבודה עד הסוף — מציע תפריט פעולה בשילוב עם רומנטיקה (איך לא) באווירה האקזוטית של קוסטה ריקה.
כאמור, שני הכוכבים הנוצצים המובילים אותו וליהוקם זה בצד זה הוא אחד המהלכים היותר נבונים מצד הבמאי פרומן. השניים נראים תואמים זה את זה על המסך, כאילו נועדו להיות צמד פוטוגני לוהט קבוע (אולי בדומה למה שהיו פעם פול ניומן ורוברט רדפורד), ולא יהיה זה רעיון תלוש ללהקם יחד גם בסרטים נוספים בהמשך.
טימברלייק ואפלק כבר כיכבו בסרטים בעלי אוקטן ואדרנלין גבוהים דומים. טימברלייק עשה זאת ב"אלפא דוג" וב"עולם הזמן", אם כי במרבית סרטיו האחרים הוא מופיע על תקן שובר הלבבות. אפלק שיחק בז'אנר ב"משחק הצבאים", ב"כל הפחדים כולם", ב"ארגו" וב"גנב עירוני". את השניים האחרונים הוא אף ביים.
מזמר לשחקן
מבין השניים, דווקא טימברלייק מעניין יותר בשלב הזה של הקריירה שלו, שכן אפלק כבר התבסס בנישת הבמאי–שחקן. טימברלייק נראה כחוזר על המהלך שביצע בזמנו מארק וולברג, שהיה כידוע הראפר מארקי מארק לפני שנטש את המוזיקה ועבר לקולנוע, אך הוא מעט שונה ממנו. ראשית, הקריירה המוזיקלית שלו הרבה יותר מוצלחת ומשמעותית מזו שהייתה לוולברג. אולם, כמו וולברג בזמנו, גם טימברלייק הולך ומוריד את מינון האלבומים שהוא מוציא, ובמקביל מעלה באופן ניכר את מינון השתתפותו בסרטים.

ראיתי אותו בפסטיבל קאן האחרון, כשהגיע לקידום סרטם החדש של האחים כהן "בתוך לואין דייוויס", שבו יש לו תפקיד לא גדול מדי. פגשתי אדם כריזמטי, פיקח ואסרטיבי, שמנווט היטב את הקריירה שלו, שיודע בדיוק מה הוא רוצה, וניכר בו שהקולנוע הפך למרכיב חשוב מאוד בחייו, נכון לעכשיו לפחות. האינטיליגנציה הגבוהה שלו וכישוריו המוכחים כבר כשחקן ורסטילי ורב–גוני, מעוררים את הרושם שטימברלייק עשוי להתפתח בקולנוע למקומות משמעותיים ביותר, ושהשמיים הם הגבול עבורו.