אלי ומריאנו בפרסומת לדואר ישראל: מכרטיס אשראי להטרדה מינית

הפרסומת החדשה, בה מגלמים צמד הקומיקאים שודד וקשישה הנהנית מחיפוש גופני, היא רק עוד סממן לחוסר הגבולות שמאפיין את עולם הפרסום הטלוויזיוני הנוכחי. רוצים להיות צדקנים? לא כאן בבקשה, היכן שכסף מצדיק גם פדופיליה והטרדה מינית

אלקנה שור | 25/6/2013 1:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לדואר ישראל יש כרטיס אשראי חדש, פטנט כלשהו שיבזבז את הכסף שלכם מהר, חלק ומכל מקום שתרצו. לכרטיס, ככל מוצר חדש, מתלווה קמפיין פרסומי. קליל, מבודח, קליט. דמיינו כרטיס אשראי. חשבו על דואר ישראל. אסוציאטיבית, מה מתבקש יותר מפגישה בין קשישה לשודד איטלקי. השודד רוצה מזומן, הקשישה רוצה חיפוש גופני. "יותר למטה, סע, סע, יש לך עוד", היא מכוונת ומתענגת בקול. "שנים שלא שדדו אותי ככה".
אלי ומריאנו בפרסומת לדואר
אלי ומריאנו בפרסומת לדואר 


ההיגיון הקומי סובר שכשהן צעירות ויפות הן מוטרדות ממגע כפוי; כשהן קשישות, בלות ונתקלות בשודד ששולח ידיים-הן מתענגות על כל רגע. עד שמישהו נוגע, מה, לא תיהני? עכשיו תשיגו לעצמכם כרטיס של דואר ישראל ותשתקו.

את הפרסומת הזו, במקרה הטוב זנב בדיחת קרש בערב סטנד-אפ חובבים, דרשה הרשות השנייה לצנזר. בכל זאת, גם להטרדה מינית יש תזמון, שיטה ודרך מנומסת יותר לעבור מסך. כעת, בגרסה המצונזרת, הזקנה הנשדדת לא מספרת כמה כיף לה, היא רק מגרגרת בהנאה.

לא מדובר רק בבדיחה. מדובר בלוגיקה בסיסית. בדואר ישראל הגיעו מכרטיס אשראי להטרדה מינית; ב"תלמה" עשו את כל הדרך מדגני בוקר לפדופיליה - ואלו רק כוכבי החודש האחרון. השיטה הפרסומית מעמידה במרכז מחשבה פשטנית, נפוצה. מיץ טבעי למשל. ממיץ טבעי נקפוץ לשמש, לחוף הים, לדוגמנית רטובת גופייה. הדוגמנית רוצה ללגום מהמיץ אך אבוי, הפרקינסון מכריע אותה והמשקה נשפך, רובו ככולו, על החולצה. מה יותר טבעי מזה. נשמע מגוחך, דבילי, אינפנטילי ככיתוב על בקבוקי משקה (רכיבים טבעיים, ברור).

לצפייה בפרסומת 

השפה הפרסומית, זו שבולעת כל מטר פנוי בתשומת הלב שלכם, ויתרה על התירוץ למרוח על המסך בחורה מינימלית במקסימום בשר. מי צריך תירוצים. מין מוכר. מין מוקלק. מין מרחיק את היד מהשלט. נביא עוד, עוד הרבה, נשפוך על המסך, ככה סתם, כי הרגע השקנו בלנדר חדש ובלנדר זה שם קוד לחילופי זוגות. אלא שמין בפרסום הוא הגבול האדום של האלף הקודם. הפרובוקטיביות הבנאלית, זו שמגייסת תינוקות ומדובבת אותם כחרמנים מזדקנים אחרי צ'ייסר של טעם רע, כבשה את המסך. היא זו שמסוגלת לקמט הטרדה מינית לכדי פאנץ' קטנטן (אלי ומריאנו, לא תצחקו?).

והנה , בשפת הפרובוקציה, הטרדה זה מצחיק. נשים, בכלל, זה עניין קורע. בעיקר כשהן לא עסוקות בלהיות חצי עירומות, מתערטלות ומוכרות משהו על מסך רחב. אל תהיו כבדים. עודף משקל לא מוכר. קופצנות קוקטית בצבעי שקיעה דווקא כן.

רוצים להיות צדקנים, טרחנים, סותמי פיות? תהיו בבית, בעבודה, במקומות שבהם המחוקק כבר טרח להודיע שאישה לא מחפצנים. כאן, בהפסקת הפרסומות, אין אלוהים. פרובוקציה היא גוש חימר. יש לפסל בכל דרך - מגרה, משעשעת, פרובוקטיבית, אלימה - ובלבד שיצא כלי קיבול: כלי שיקבל את הכסף שלכם. ואם לא זה, קצת תשומת לב לא תזיק.

פרסומת לדואר ישראל, כל הערוצים

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק