ריאן כוכב עליון: על הסרט "המקום בתוך היער"
"המקום בתוך היער" נהנה מתחביר קולנועי ייחודי, מצילום מרהיב ומפסקול נהדר. אבל יותר מכל, הוא נהנה מריאן גוסלינג. וגם אתם

דרק סיאנפרנס ביים את גוסלינג ב"בלו ולנטיין", שיצא ב־2010, וחזר ללהק אותו לתפקיד מוביל גם ב"המקום בתוך היער", סרט מאשתקד שיצא בארץ רק עכשיו. גוסלינג מגלם בסרט הנוכחי את לוק, אופנוען אקרובט המשתתף במופעי קרקס וקרנבלים. באחד המופעים הוא פוגש את רומינה (אווה מנדז), שאיתה ניהל מערכת יחסים קצרה בעבר ועד מהרה נודע לו שהיא ילדה את בנם המשותף בלי לספר לו. מכיוון שחשבה שהקשר ביניהם הוא בר חלוף, המשיכה רומינה בחייה והיא מתגוררת כעת עם הפעוט כשלצדה גבר אחר.
אלא שלוק לא ייתן לכך יד. כדי שיוכל לפרנס את משפחתו העתידית הוא משתף פעולה עם המוסכניק שמעסיק אותו, ויחד הם יוצאים לסדרה של מעשי שוד בנקים. את האופנוע שלו מנצל לוק כדי להימלט במהירות וביעילות מזירת הפשע – היישר לתוך בטנה של המשאית של שותפו, לפני שהמשטרה תעלה על עקבותיו. לוק דוחף את עצמו באובססיביות לחייה של רומינה, מתעמת עם הגבר שלה, מכה אותו באגרסיביות ונעצר.
בניגוד לעצת חברו המוסכניק, שפרש בזמן ממבצעי השוד, מחליט לוק לצאת לבדו לעוד שוד. אבל משהו משתבש, והשוטר אייברי (בראדלי קופר) מגיע למקום המסתור שלו. לסרט יש עוד שתי עלילות ראשיות שמתנהלות במקביל, ושסוגרות לבסוף מעגל משותף.
את המבנה המיוחד של הסרט הסביר הבמאי: "המחשבה מאחורי המשחק הנרטיבי של חילופי דמויות נבעה מהאהבה הגדולה שלי ל'פסיכו' של היצ'קוק. מדהים לראות איך המנוע של הסרט ממשיך לרוץ למרות שהגיבורה כבר אינה בחיים, ודמות אחרת ממשיכה ללוות את הקהל במקומה. זה רגע מכונן בקולנוע. המחשבה שהשלכות המעשים של דמות אחת יהדהדו על אלה של הדמות השנייה באופן רציף היא מרגשת ומלהיבה".
ב"בלו ולנטיין" הציג סיאנפרנס קולנוע מהורהר, אווירתי, מאופק, אבל צופן סודות המאיימים להתפרץ ולחרב את האידיליה. התחביר הקולנועי של "המקום בתוך היער" הרבה יותר מחודד ומגובש.
שילוב של צילום מרהיב עם זוויות מיוחדות, צבעוניות מרתקת ופסקול וסאונד אקספרסיביים שהולמים בחושים תורם ליציקת התבנית המפותלת של דרמה בהמשכים שנראית בעצם כמו שלושה סרטים. וכמובן - ריאן גוסלינג שוב מצליח להותיר חותם, עם שיער בלונד, קעקועים, וחשוב מכל - משחק מצוין.