אחוז

"כלבוטק": אז נקנה שמן זית אחר

התחקירים של "כלבוטק" כבר לא מצליחים לשנות את המציאות כפי שעשו בעבר, ותחקיר שעוסק במותגים קיקיוניים של שמן זית לא ישנה את המצב. ליונתן גת יש הצעת שיפור מפתיעה לרפי גינת

יונתן גת | 25/4/2013 10:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני שבע שנים, עזב דודו טופז את ערוץ 2, עבר לו לערוץ 10 והתרסק. נתוני הרייטינג החלומיים, להם היה מורגל, לא חזרו עוד. זה היה סופו של מלך הבידור. אמש עשה רפי גינת את המעבר גם הוא. נכון, המצב כעת שונה. מאז 2006 ערוץ 10 ביסס את מעמדו טוב יותר בקרב הציבור ומאז ש"הישרדות" ניצחה לראשונה את ערוץ 2 (מול אותה "כלבוטק", אגב), נרשם צמצום פערים באחוזי הצפייה. אך למרות זאת, ניתן להמר כי גינת עוד יתגעגע למספרים להם זכה בערוץ אותו עזב. כך או כך, לא הרייטינג הוא שצריך להדאיג אותו ואת תוכניתו המיתולוגית.

טורי "אחוז צפיה" נוספים:
"לעוף על המיליון": עפים על השביס
"אחד נגד מאה": עדיף למלא לוטו
מהם הסודות הלא מתוקים של קרין גורן?

 
עשרים וחמש שנים חלפו מאז תחקיר החומוס ההוא. זה שהרעיד את המדינה, גרם לכולם לדבר עליו, אך חשוב מכך - שינה דברים מהיסוד כשעשרות חומוסיות ברחבי הארץ נסגרו מבושת קליפורמים. בשנים האחרונות, "כלבוטק" מוצאת עצמה שוב ושוב מזיעה ומתאמצת כדי להביא לנו את התחקיר הבא שישנה לנו את הרגלי הצריכה. ומה קורה בפועל? לא הרבה.

רשת "טיב טעם" חיה ומשגשגת גם אחרי שני תחקירי ענק על בשר פיגולים מקולקל וערימת חתולים; שום סניף של "מגה בול" לא נסגר בגלל תחקיר הציפורים שמחרבנות על המדפים; גם את גלידת היוגורט אתם ממשיכים ללקק למרות בדיקות המעבדה המרעישות וחברת "נאופלם" והמחבתות שלה - עדיין כאן.

יותר מזה: בעונות האחרונות מקפיד גינת לציין כי "אם השם מוישה זוכמיר נשמע לכם מוכר – אתם לא טועים". ומזכיר לצופים כי כוכב העונה הקודמת חזר לעקוץ. נפגע קלות וחזר לפעולה. זו לא סיבה לגאווה, אלא עדות לכך ששום דבר לא באמת זז.

אז הפעם זה תחקיר על מותג שמן זית קיקיוני שהוא לא באמת שמן זית טוב. סו וואט? "אם אתם קונים שמן כתית מעולה ומקבלים סתם שמן זית", משתדל גינת, "אז דופקים אתכם במחיר, דופקים אתכם בטעם וגם בבריאות". נכון. אז נקנה שמן אחר.

גינת לא השתנה: אותו קול רועם, אותן כתפיים סמכותיות ואותה קריצה שבאה לפני הפרסומת. גם הגיבורים לא השתנו: הנה שוב המומחה האובייקטיבי, הבירוקרט המופקר והרמאי חסר המצפון. גם המצלמה הנסתרת עדיין שם עם הרעידות האהובות. אבל המציאות מסביב השתנתה לגמרי.

הצופה הישראלי כבר לא גר בטלוויזיה. והוא מזמן לא מונע לפעולה בשיטות הישנות של קריינות פלוס כתובית סטייל "פסול למאכל אדם". הוא בוודאי לא ממהר "לשלוח פקס" כשיש לו תלונה.למה שיעשה זאת? ב-2013, הצופה הוא התחקירן של עצמו והוא גם המשדר. כל זבוב שנתפס במרק מצולם ועולה לרשת. כל פקיד מעצבן מתועד מיד ועולה על המוקד לעייני כל. אפילו משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור בפייסבוק ואוי לה לחברה המסחרית שמישהו יכתוב עליה סטטוס לא מפרגן.

אז מדוע לקיים תחקיר צרכני בטלוויזיה כשאת הדברים הגדולים באמת מזיזים היום בדרכים חדשות? ממחאת הקוטג' ועד ביטול מחיקת חובות לטייקונים – הקומנטים והלייקים עושים בית ספר לכל מגה תוכנית תחקירים ולא משנה כמה צווי איסור פרסום יוציאו נגדה.

"כלבוטק" תוכל להצדיק את עצמה כתוכנית תחקירים נצחית אם תעשה מפנה דרמטי יותר מאשר שינוי תפאורה ועיצוב פתיח חדש. אם תעשה צעד נועז ותצא מהמסך שבסלון. עכשיו זה הזמן. רפי, בוא לפייסבוק.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק