לה ראסטה: מוש בן ארי בסגנון ספרדי
בפסטיבל הפסנתר יציג מוש בן ארי טריו עם זמרת פלמנקו וגיטרה ספרדית. "זו הזדמנות להראות לקהל בארץ מה אני עושה בחו"ל", הוא אומר

במסגרת המופע החדש "סימני הדרך" עולה בן ארי לבמה עם זמרת הפלמנקו אנה סולה ועם הגיטריסט הספרדי פאטאט פרננדז, ויחד הם מבצעים גרסאות חדשות לשיריו המוכרים, בתוספת ניחוחות ספרדיים ונגיעות צועניות. המופע החדש יוצג לראשונה בארץ בפסטיבל הפסנתר הקרוב, ביום רביעי 7.11, ובימים שאחריו יעלה עוד כמה פעמים.
עבור בן ארי שיתוף פעולה עם אמנים זרים אינו דבר חדש, לאור העובדה כי הוא מנהל פרויקטים שונים בחו"ל זה כמה שנים. "הקשר שלי לפלמנקו נובע בעיקר מאהבה לסגנון המוזיקלי. אין לי קשר שורשי אליו או משהו כזה", הוא מסביר. "בסגנון הנגינה שלי בגיטרה יש המון אלמנטים שקשורים בעולם הספרדי, כך שזה הסתדר נכון וההרגשה טובה".
למה בחרת לחבור דווקא לאמנים זרים?
"החבר'ה האלה (סולה ופרננדז) הם אנשים שאנחנו עובדים איתם על עוד פרויקטים באירופה. זה התחיל ממש בשנה האחרונה. נהיה בינינו חיבור מדהים ושיתוף פעולה רחב. זה הכי אמיתי, הרבה יותר אמיתי מלהמציא משהו חדש בשביל מופע. פסטיבל הפסנתר לא באמת צריך עזרה של אורחים, הקונספט של המופע מאוד מעניין גם אם אתה מעלה אותו בלעדיהם, אבל יש בזה משהו מאוד כן והדדי. היה מאוד נכון לעשות את זה אז הלכנו על זה".
היה בך רצון לראות מה קורה לשירים שלך כשהם עוברים דרך ידיים זרות?
"כן, זה מעניין. אנחנו עושים את זה כבר חצי שנה, מתרגמים שירים לזמרת ספרדייה. אנחנו כבר יודעים שזה עובד. זה הרגע שבו אמרנו: 'בוא נציג את זה ונראה איך זה עובד פה'. זו נגיעה ממשהו שקורה איתנו בחו"ל וזה מה שהיה חשוב לי באמת - לתת לקהל בארץ הזדמנות לראות מה אני עושה בחוץ".
אילו גוונים שלא ידעת עליהם הוציא הפלמנקו מהמוזיקה שלך?
"אלה לא דברים שאפשר לדבר עליהם, צריך להרגיש אותם. מי שיבוא להופעה יוכל להרגיש עד כמה האלמנטים מתחברים בצורה הרמונית. ברור שכשאתה חולק את המוזיקה שלך עם יוצר אחר, יש השפעות הדדיות. השפה לא חייבת להיות שונה. מספיק שאדם ששונה ממך נוגע במוזיקה וכבר היא משתנה. האלמנט הבולט פה הוא שמדובר באנשים שבאים מתרבות אחרת לגמרי, ואתה
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום מצעדים וביקורות מוזיקה -
