סיפור הצלחה כחול-לבן: על שוברי הקופות המקומיים
"הדרדסים" ו"הערת שוליים" הם שתי ההפתעות הגדולות של רשימת שוברי הקופות המקומיים בקולנוע בקיץ האחרון

שני גורמים מרכזיים עומדים מאחורי הנתונים המרשימים של הננסים: ראשית, הם שימשו כעוד מקור להעברת זמן לילדים בחופש, אך במקביל נתפסו גם כאירוע נוסטלגי להורים. לראיה, הסרט זוכה להצלחה מרשימה גם בהקרנות באנגלית. כל זאת תוך התעלמות מופגנת מהמבקרים, שהסתייגו ברובם מהסרט. "הדרדסים" נחת בישראל לקראת סוף העונה החמה, הביא למעלה מ-400 אלף צופים (הכנסות של קרוב ל-5 מיליון דולר) בתוך פחות מחודש, ועוד לא אמר את המילה האחרונה; עד שיעברו החגים הוא עשוי להגיע להישג הנדיר של חצי מיליון צופים בארץ.
הסרט המצליח ביותר של הקיץ בארה"ב ובעולם כולו הוא "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", שהגיע להכנסות של מעל 1.2 מיליארד דולר. הסרט האחרון בסדרת הארי פוטר היה להיט מרשים גם בארץ, אבל מבחינת מספר צופים מאפילים עליו לא רק "הדרדסים" אלא גם הקומדיה "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". זה לא
סרטי גיבורי-על, שכל כך מצליחים בארה"ב, לא משחזרים על פי רוב את ההצלחה בארץ, וכך היה גם השנה: "תור", " קפטן אמריקה" ו"גרין לנטרן" לא הרשימו. יוצא הדופן היה "אקס-מן: ההתחלה", שמשך כמאה אלף צופים - אולי גם בזכות ההקשר היהודי של הסרט. מגניטו הוא לא הגיבור היהודי היחיד שאוהבים בישראל: "חצות בפריז" הוא הסרט המצליח ביותר מסחרית של וודי אלן מזה עשרות שנים, ובארץ הוא שבר קופות, עם כ-170 אלף צופים.
בין כל הרובוטים, המכוניות המתרסקות והגמדים הכחולים שהציפו את הקיץ, גם סרט צנוע על מאבק בין חוקרי תלמוד הוקרן לעיני עשרות אלפי צופים שבוע אחרי שבוע. "הערת שוליים" של יוסף סידר, הסרט הישראלי הבולט היחיד של הקיץ, התמקם בעשירייה הפותחת של הקיץ, עם למעלה מ-200 אלף צופים.







נא להמתין לטעינת התגובות






