רוברטס. אמה רוברטס: על "סטטוס: ידידים"

אחייניתה של ג'וליה רוברטס ופרדי היימור מצליחים לסחוב על גבם את "סטטוס: ידידים"

פבלו אוטין | 5/8/2011 20:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

"סטטוס: ידידים", ארה"ב 2011, 84 דקות

ג'ורג' (פרדי היימור) הוא שמיניסט מדוכא שלא מוצא טעם להשקיע בשום דבר בחייו. מה זה משנה, הוא אומר, ממילא כולנו נמות בסוף. אמנם יש לו כישרון רב והוא חכם וגם יודע לצייר יפה, אך הוא מעדיף לבודד את עצמו ולהתעלם מקיומם של המורים ובני כיתתו. למזלנו, יום אחד הוא פוגש את סאלי (אמה רוברטס) והידידות עמה מתחילה לעורר אותו בחזרה אל העולם.
 
למי שבדיכאון.
למי שבדיכאון. "סטטוס: ידידים" יח''צ

אך האם הם רק ידידים, או שמא רגשות נוספים יתעוררו? רעיון סיפורי פשוט ומוכר מדי עומד בבסיסו של "סטטוס: ידידים". הסרט לא כתוב טוב מספיק, ואת רוב המהלכים העלילתיים כבר ראינו בעבר בסרטים אחרים. אם הייתי קורא את התסריט לסרטו הראשון של גבין ויסן, הבמאי והתסריטאי, הייתי מהמר על כך שמדובר ביצירה שלא מבטיחה גדולות. אך אחרי כמה דקות אל תוך "סטטוס: ידידים" לא יכולתי שלא להישבות בקסמו.

מה שגורם לתסריט לעבוד זה לא הבימוי או הצילום, הסטנדרטיים למדי, אלא עבודת המשחק המופלאה של השחקנים הראשיים. היימור לוקח את דמותו של ג'ורג', הכתובה באופן בינוני, ומצליח לגרום לה לעבוד ולרגש. הוא מוכר לכולנו כי הוא גילם את צ'רלי ב"צ'רלי בממלכת השוקולד" לצד ג'וני דפ (וגם ב"ארתור והמינימונים").

דפ טיפח את היימור ועזר לקידומו לאחר שהוא גילה אותו בסרט קודם שבו הופיעו יחדיו: "בחזרה לארץ לעולם לא". נדיר שילד בהוליווד מתבגר והופך לשחקן כישרוני. כמובן, עוד מוקדם לקבוע את גורלו של היימור, אבל ב"סטטוס: ידידים" הוא מצליח לשכנע שהקריירה שלו תהיה ארוכה ופורייה שכן הוא סוחב על גבו את הסרט ומציל אותו מבנאליות.

והיימור לא עושה זאת לבדו, לצדו נמצאת אמה רוברטס, הידועה היום בתור האחיינית של ג'וליה רוברטס. אמה לא ניחנה ביופי גדול מהחיים כמו דודתה. היא בעלת יופי ארצי, פשוט ומושלם. תפקידה אינו כה מעניין - היא אמורה להיות הבחורה היפה שגורמת לבחור לצאת מדיכאון. אך למרות שלדמותה אין הרבה נפח, באמצעות נוכחותה וכישרון המשחק שלה מצליחה רוברטס כנגד כל הסיכויים להוסיף להופעתה רבדים עמוקים ודילמות אמיתיות.

אם יש מישהי שיכולה להוציא אותנו מדיכאון, זו אכן אמה רוברטס. שני השחקנים מנצלים את החורים בתסריט כדי להעצים את המסתורין של הדמויות. כאשר הדיאלוגים נראים משומשים הם יודעים לעצור, לשתוק, לבהות לרגע זה בזה ולגרום לנו להאמין שבאמת יש משהו במה שהם אומרים. לא רק האחיינית של ג'וליה רוברטס בסרט, מופיעה בו גם סשה ספילברג, הבת של סטיבן ספילברג, שמנסה לפצוח בקריירת משחק.

בסרט היא מגלמת את תפקיד החברה הטובה ביותר של סאלי, ואמנם אין לה הזדמנות להפגין את כישורי המשחק שלה, אך היא מצליחה לעורר עניין בנוכחותה. בסופו של דבר "סטטוס: ידידים" מתיישב יפה במסגרת סרטי היציאה מהדיכאון. הוא מתחיל ממקום של כאב אמיתי ומנסה לענות על השאלה המטרידה: מה הטעם בחיים? התשובה כמובן צפויה: אהבה - אך גם ההתענגות ביכולת להביע את האהבה הזאת. הגדלה של "סטטוס: ידידים" קשורה לכך שהוא מצליח לשכנע אותנו, כנגד כל הסיכויים, שלמרות נדושותה, התשובה הזאת אמיתית וכנה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/cinema/ -->