הרשלנים והמפספסים: על "הפרקליטה"
יש שני אשמים בכישלון הקולנועי של "הפרקליטה": המשחק הירוד של הילארי סוואנק והתסריט שמחמיץ את כל הנקודות החשובות בקשר לסאגה המשפטית הזו
''הפרקליטה'', ארה''ב 2010
הילרי סוואנק היא השחקנית הכי אלמונית שזכתה כבר בשני פרסי אוסקר (עבור הופעותיה ב"בנים אינם בוכים" ו"מיליון דולר בייבי"). שמה אינו חרות בגאווה בתולדות הוליווד, בעיקר בגלל בחירות התפקידים המוטעות שעשתה במהלך הקריירה שלה, ובשל מספר סרטים בהם כיכבה, שנשלחו מיד לגניזה מחמת רמתם הלקויה. סוונאק היא בטי אן ב"הפרקליטה", ועליה קם ונופל הסרט. והוא נופל ונופל ונופל.

למרות שהיא רושמת כאן הופעה גרועה במיוחד, סוואנק איננה האשמה היחידה בכישלון הקולנועי הזה, שדווקא נשקף לו פוטנציאל להתפתח לסרט טוב. אשמה זו נופלת קודם כל על התסריט המרושל שהכינה פמלה גריי, תסריט המחמיץ את כל הנקודות החשובות בקשר לסאגה המשפטית הזו. מדובר בעיקר בשתי נקודות עקרוניות: א. הרקע החברתי שלתוכו צמחו האח והאחות; ב. מערכת המשפט האמריקנית, המוטה בבירור לטובת העשירים (וגם הלבנים), שמאפשרת בתכיפות מדאיגה את עיוותי הדין הקשים (שלא אחת משמשים כבסיס לסרטי מחאה מלוקקים).
למרות שגריי מצביעה על כשלים אלה, שמובנים בתוך הקפיטליזם בנוסחו האמריקני, היא מעדיפה לזנוח את הטיפול בכיוונים הדרמטיים האלה, לטובת פיתוחה של מלודרמה מתבכיינת, שאפילו גאוני ערוץ "הולמרק" היו שוקלים פעמיים האם להעלותה לשידור.
עוד שותף בכיר לפספוס של "הפרקליטה" הינו הבמאי טוני גולדווין, שמתעקש להיצמד למוסכמות
רף ההופעה הנמוך של סוואנק השפיע ככל הנראה גם על הביצועים של שחקנים ידועים כמליסה ליאו החלשה, פיטר גאלגר הפאתטי, מיני דרייבר הצעקנית וג'ולייט לואיס, עם שיניים רקובות להכעיס, שמרביצה פה הופעה איומה. רק סם רוקוול, המשכיל להשחיל מעט מורכבות אנושית לתוך דמותו של האח שהורשע בזדון, מציל איכשהו את המוניטין המקצועיים של חבר השחקנים בסרט זה.







נא להמתין לטעינת התגובות






