מאמא מיי: ראיון עם מיי פיינגולד

גם עכשיו, עם ההיריון והכל, מיי פיינגולד ממשיכה לתת בראש. אז מה אם אלבום הסולו שלה ואלבום הבכורה של להקתה, Disiac, ממתינים על המדפים בזמן שחבריה מ"כוכב נולד" כובשים פלייליסטים וקיסריות? שייהנו במיינסטרים, הלוזרים

רייטינג
שירית טרוינר | 18/5/2011 15:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בטח כבר שמעתם שעוד משהו מתבשל לאחרונה אצל מיי פיינגולד, חוץ מאלבום סולו שני וסיבוב הופעות. משהו שנמצא כרגע בשלבי התפתחות ראשוניים למדי, אי שם במעמקי הרחם שלה. קוראים לזה היריון. ראשון. הצד השני של המטבע הוא בן זוגה, הצלם ליאור נורדמן. הבשורה הזאת אמנם כבר פורסמה במדורי הרכילות אבל , פיינגולד עדיין מסרבת לאשר ו/או להכחיש אותה. "לא קרה כלום", היא מודיעה, "לא קורה כלום. או שכן קורה. או שיקרה".

אז בשעה טובה?
"אני מכחישה הכל. אין תגובה".

טוב, ווטאבר, שיהיה במזל טוב. גם על ההיריון וגם על הסיבה הרשמית שלשמה התכנסנו כאן - אלבום הבכורה של דיזיאק, הרכב הרוק שפיינגולד מנהיגה ביד רמה בחמש השנים האחרונות. כן, המרעישים ההם שעשו איתה בגמר "כוכב נולד" את השיר המסחרר "תן לי בראש". האמת, לא ברור עד כמה פיינגולד עצמה רצתה לנצח באותו ערב אכזר. מה שכן היה ברור הוא ההלם שאחז בכל מי שלא ציפה שהפייבוריטית המתוקשרת של "כוכב נולד 2009" תפסיד לסוכריית הפופ רוני דלומי.

מבחינתה של דיזיאק - המורכבת מגיל מרום (43, הפקה , אלקטרוניקה), אלון אוחנה (40, כנ"ל) ופיינגולד (28, פנים , גוף, קול, שפיץ) מתברר שהחשיפה בפריים טיים לא עשתה הרבה מעבר לכמה ילדות שהתחילו להסתובב לבושות בחולצות של הלהקה.  "כוכב נולד זה חודשיים", מתרעם מרום, "אבל מיי זמרת כבר 15 שנה. אנשים לא זוכרים את זה".

פיינגולד דווקא נשמעת מפויסת יותר. מאז "כוכב נולד" היא הספיקה להוציא את האלבום הלא מי יודע מה מצליח "סודה פופ" (הליקון), לגנוב את ההצגה ב"לילה לא שקט" בקאמרי, ולהריץ מופע אקוסטי תוך כדי עבודה על אלבום שני. וישנו, כמובן, האלבום עם דיזיאק. "אני לא מתחרטת", היא אומרת. "המטרה הייתה להשיג עוד כמה אנשים שיכירו אותי, לא יצאתי במחשבה שעכשיו אני סופרסטאר. זה היה כולה חודשיים מהחיים שלי, ואחרי התוכנית כל סינגל ששחררנו הלך לפי השלבים, במטרה לזרום עם מה שהקהל אהב בתוכנית".

אבל ציפו ממך לרוק.
"תמיד אמרתי שאני רוצה שיצפו ממני לבלתי צפוי. עשיתי פופ, פאנק, היפ הופ - אף פעם לא אמרתי שאני עושה רוק. עליי אין הגדרות. אם מישהו מסמן אותי בגלל 'כוכב נולד', מה אני יכולה לעשות? אלה אנשים קטנים ועדיף שהם לא יבואו להופעות שלי".

אז זה טוב או רע להיות יוצאת "כוכב נולד"?
"זו פשוט עובדה וצריך לחיות עם זה. מה אפשר לעשות? לא מזמן נכנסתי לאיזו חנות והמוכר הסתכל עליי שעה ואז אמר 'לא זכית עכשיו בפרס תגלית השנה של הקאמרי?'. בקיצור , גם זה קורה, אבל זה אחד למאה. כשמישהו יוצא מ'אמריקן איידול' מחכים לו מיליוני אנשים והולכים אחריו. פה, ברגע שיצאת מהתוכנית-מספיק, די".
אוחנה: "נכון, ואתה צריך להישאר מאמי, רק אל תשתנה לנו".
פיינגולד: "זה חוסר פרגון שאנחנו רגילים לו מכל דבר כאן במדינה. זה לא מיוחד רק ליוצאי 'כוכב נולד' או לתעשיית המוזיקה. יש כאן פשוט חוסר פרגון מגעיל. צריך לחיות עם זה".

את רואה את החבר'ה מהעונה שלך: רוני דלומי זמרת השנה, עומר אדם עושה קיסריה, לירן דנינו מככב בגלגלצ - לא מבאס להישאר נישה אחרי כל החשיפה הזאת?
אוחנה: "גלגלצ זו פיקציה".
מרום: "זמרת השנה זה כזה מושג אייטיז. רגע, זו לא ירדנה ארזי?".
פיינגולד: "כן, ויוסי גיספן הוא המשורר הלאומי".

מה אתם חושבים על זה באמת?
פיינגולד: "שהיום בשביל להצליח צריך להיות עממי".
אוחנה: "המילה 'תרבות' נמחקת ומתחלפת ב'עממיות'".
פיינגולד: "בסדר, אבל 'ערב טוב לך' זה שיר גדול".
רענן כהן
היום בשביל להצליח צריך להיות עממי. מיי פיינגולד רענן כהן
אימג ? של כועסת

לטענת שלוש הצלעות שמרכיבות את דיזיאק, ההרכב הזה, על אף אנונימיותו היחסית בארץ, "מזיז לאנשים ת'תחת גם בפינות הנידחות ביותר של הגלובוס". הקמת הלהקה, הם אומרים, הייתה קשורה בעיקר ליד המקרה. "בכלל לא התכוונו שזה יהיה הרכב", מספר אוחנה על ימיו הראשונים של מה שהפך בסופו של דבר לאלבום שהם מגדירים כ"ז'אנר חדש במוזיקה הישראלית".

"גיל ואני נפגשנו לפני חמש שנים לצורך הפקת כמה קטעים לפרסומות בטלוויזיה, התחלנו להשתעשע, ורוב הקטעים נוצרו מההתנגשויות בינינו, כי אנחנו נורא שונים. הזמרים כל פעם התחלפו, כי זה פשוט לא היה זה, ואז הגיעה מיי".

איפה מצאתם אותה בכלל?
פיינגולד:  "'מצאתי אותה בבר מעופש באילת', נו , יש לך צ'אנס להגיד את זה, גיל".
מרום: "הלכתי לראות אותה בבר שלה באילת. היא עלתה לבמה, וזהו - נפתחה המפלצת".
פיינגולד: "תגיד, תגיד כבר שגנבתי לכם ת'הצגה".
מרום: "באיזשהו שלב הגענו להופעת בכורה בברזילי והמקום היה מפוצץ".
אוחנה: "זה נהיה פסיכי. הזמינו

אותנו לפסטיבל של מוזיקה מזרחית, פרץ לפנינו, פרץ אחרינו, לא ידעו בכלל מי אנחנו - רק שאנחנו מופיעים טוב. התייחסנו לזה כמו חצי דאחקה. בסוף הופעה של 'עבודה עברית' מיי אפילו אמרה שאנחנו להקה אחרת".
פיינגולד: "אמרתי 'תודה שבאתם, אנחנו היינו לוס כפרוס' (להקת רגאיי/רוק של עולים מרוסיה - ש.ט.)". 

למה החומרים שלכם באנגלית?
מרום: "האמת? אני פשוט לא אוהב את מה שקורה פה בעברית. הכל תקוע פה שנים".
אוחנה: "בעיניי המוזיקה הישראלית היא קומזיץ משודרג. אין מחשבה על הפקה".
פיינגולד: "כשהתגלגלתי בתעשייה בין חברות תקליטים, כולם אמרו לי 'תפסיקי לחשוב על המוזיקה - אנחנו צריכים שיר. מלודיה ומילים'. בישראל , אם זה ביט - זה מת".
אוחנה: "ותמיד הזמר הוא העיקר ורק שלא יפריעו לו בפלייבק".
פיינגולד: "זה מה שלוקה בחסר במדינה הזאת - אסור לתת בראש. זה אסור, זה מסוכן".

מרום: "היחידים שנותנים בראש פה בארץ אלה אנחנו, נקודה".

איך זה מתבטא בהופעות?
פיינגולד: "מאז ומתמיד הייתי ילדת תיאטרון. להציג ולהופיע זה בדם שלי. אני נכנסת לדמות, המוזיקה מכניסה אותי לטראנס, אני לא יכולה להסביר את זה. אני קצת היפראקטיבית, אוהבת להתגרות, למתוח את הגבולות. ככה אני גם מופיעה: לא חושבת, משתחררת לגמרי ונותנת שואו. אני מטפסת על הבר, על המוניטור, על התופים, נשכבת על הרצפה - אבל אלה לא הגימיקים, אלא האנרגיות. מכל הופעה של דיזיאק אנשים יוצאים על עננים ורודים".
מרום: "בהופעה השנייה שלנו פתאום אני קולט באמצע ההופעה את מיי על הבר. נעלמה".
פיינגולד: "כן, ואז הם למדו לתת לי מיקרופון אלחוטי".

איפה אתם פוגשים את הקלישאה "סקס, סמים ורוקנ'רול"?
מרום: "זה האימג' שלנו בגלל המועדונים, אבל זה לא נכון".
אוחנה: "אנחנו ממש מקלקלים את הקלישאה הזאת: אנחנו אנשי משפחה. גיל ואני נשואים. לי יש שני ילדים, לגיל יש ילדה".
מרום: "הסקס זה כשעשיתי את הילדה שלי".
אוחנה: "הסמים זה המטרנה".
מרום: "והרוקנ'רול זה מיי פיינגולד".
פיינגולד: "מאז שהתפרסמתי הלבישו עליי אימג' של קשוחה, כועסת, אבל אנחנו לא לוקחים את עצמנו ברצינות, הכל בכיף. זה הרוקנ'רול. אני עולה לבמה סחי בלטה - לא שותה, לא עושה סמים. הסם שלי זה המוזיקה".
מרום: "טוב, השאלה היא גם איך את מגדירה סמים, יו נואו".

צודק , אבל בואו נחזור לדבר על מוזיקה: מה המילה "מיינסטרים" אומרת לכם?
מרום: "מה שקורה ברדיו זה לא מיינסטרים. מה שמשמיעים בגלגלצ, למשל, שווה 40 אנשים בהופעה".
פיינגולד: "או ווה, פרגנת. אתה מתכוון 40 אנשים בהופעה שאולי 15 מהם קנו כרטיס. כשמשמיעים ברדיו שירים מחו"ל ומשלבים ביניהם שירים מהארץ, שומעים שהפער מאוד גדול. ואז אתה אומר לעצמך 'אוקיי, אם אני לא במיינסטרים, כנראה אני בנישה טובה'. חשיפה חשובה, נכון, אבל לא בכל מחיר".
אוחנה: "אנחנו פשוט לא מצליחים לעשות את זה אחרת".
פיינגולד: "אם אתה עושה משהו שאתה לא אוהב בשביל להגיע למיינסטרים, אז גם אם זה כובש את המדינה, איך אתה חי עם עצמך? איך אתה ישן בלילה?".

ב"כוכב נולד" ישנתם טוב בלילה?
מרום: "האמת שהסכמנו פשוט כי רצינו לראות אם מיי פוטוגנית. ואני עד לכך שהיא רצתה את המקום השלישי".

באמת, מיי?
"כן, כי מקום ראשון זה 'כוכב נולד' לנצח, ומקום שני זה האיכותי שכמעט ניצח, אז אמרתי 'אני רוצה מקום שלישי'".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/music/ -->