קולנוע ביתי: זה כל הקסם
"אוצרות המוות" מוכיח שבשביל סרט טוב צריך גם מחשבים מתקדמים ולא רק עלילה, "התחלה" יכול להרוס לכם את שנת החלום ו"גנב עירוני" מוכיח שאין צדק בעולם. סקירת די.וי.די.
הוא קוסם
''הארי פוטר ואוצרות המוות'', התו השמיני, 2010


הארי פוטר ואוצרות המוות יח''צ
ומרתק במיוחד שבו הם ממשיכים לאבד חברים.
מטרת המסע היא להשיג את שבעת ההורקרוקסים שבהם הלורד וורדמורט טמן חלקים מנשמתו. השמדתם תאפשר את ניצחון הטובים, אבל מאידך גיסא גם הארי פוטר הופך לפגיע מאי פעם.
למה כן: התפתחות ענף האנימציה הממוחשבת בעשור האחרון אפשרה להצעיד את הסרט לשיאים חדשים. גם בהשוואה לסרטים הקודמים, שגם הם היו מוצלחים, החלק הראשון של "אוצרות המוות" הוא יותר מותח ומפחיד והרבה יותר מדהים מבחינה ויזואלית.
למה לא: כי צריך לחכות בסבלנות עד לחודש יולי בו ייצא הסרט האחרון בהחלט בסדרה.
למה טוב שיש בבית: כי אי אפשר לראות שני חלקים של סרט בפער של יותר מחצי שנה ולכן חייבים לראות את הדי.וי.די לפני שרואים את הסרט האחרון בסדרת הארי פוטר.
תוספות: יש ובשפע - סצנות שנמחקו בעריכה, ראיונות מאחורי הקלעים, סקירת פתיחת פארק השעשועים של הארי פוטר בארה"ב ועוד.
(יצחק טסלר)
זה שיר פרידה. הארי פוטר ואוצרות המוות
תנו לי לישון על זה
התחלה, התו השמיני, 2010


התחלה AP
העלילה: דום קוב (ליאונרדו דיקפריו), הוא עבריין יוצא מהכלל - הוא מסוגל לחדור אל המוח שלכם בזמן שאתם ישנים ולגנוב לכם את הסודות הכי כמוסים מתת-המודע שלכם. יש לו רק צרה אחת צרורה - הוא מבוקש בחשד לרצח אשתו ולכן הוא לא יכול לחזור אל ילדיו האהובים שגרים בארה"ב ולכן הוא מתנחם במפגשים עם אשתו בתת-מודע שלו.
רגע לפני שהוא מאבד סופית את שאריות שפיות דעתו, קוב מקבל הצעה מסוכנת - להשתיל מידע במוחו של אדם עשיר ולקבל את חייו בחזרה. לצורך העניין הוא מגייס חבורת מומחים אבל כל מה שיכול להשתבש אכן משתבש והעסק הופך למסוכן במיוחד עבור כל בני החבורה.
למה כן: מעבר לעובדה שהסרט מותח ומרתק, הוא מעלה המון תהיות ומחשבות על התת-מודע שלנו ועל עולם החלומות שלנו, שאותו אפילו המדע לא באמת מצליח להבין.
למה לא: יותר מדי אנשים חוו באמצע הסרט את הרגשת "לכל הרוחות - אני לא מבין מה קורה פה, מי נגד מי וכמה אפשר לחפור לאנשים במוח לאורך 142 דק'".
תוספות: עלילת מקדימה של הסרט בגרסת קומיקס (!), סרט תיעודי על מהות החלומות ועוד.
(יצחק טסלר)
לילה טוב. התחלה
הגונב מגנב
גנב עירוני, התו השמיני, 2010


גנב עירוני מתוך הסרט
העלילה: בבוסטון יש שכונה בשם צ'ארלסטאון שבה על הסטטיסטיקה יש הכי הרבה מקרים של שוד בנק והניעות החברתי היחיד מאפשר מעבר לכלא או לבית הקברות. אחת מחבורות הפשע המקומיות כוללת את דאג מקריי אותו מגלם בן אפלק.
מקריי אמנם רוצה לנטוש את עולם הפשע אבל הדבר אפשרי רק אם הוא וחבורתו יבצעו עוד "מכה אחרונה" מתוחכמת ומסוכנת במיוחד. הבעיה היא שהאף.בי.איי כבר יודע שמקריי וחבורתו הם שודדי בנק ולכן שוד נוסף משול להתאבדות והסוכן שאחראי על החקירה ולקח אותה באופן אישי לגמרי הוא אדם פרולי (ג'ון האם - שמוכר יותר כההוא שמגלם את רון דרייפר ב"הגברים של שדרות מדיסון").
אם לא מספיקה העלילה המותחת ומשחק הכוחות בין שני שחקנים טובים למדי, יש גם צלע נשית - מנהלת סניף בנק (רבקה הול), שנשדד על ידי בני החבורה ואשר מתאהבת במקריי.
למה כן: מדובר במותחן אפקטיבי שעד לרגע האחרון שבו אי אפשר לדעת האם יהיה לו "סוף טוב" או שגם הגיבור הראשי יקפד את פתיל חייו.
למה לא: כי זה לא הוגן שאדם אחד בשם בן אפלק גם יכתוב את התסריט, גם יביים וגם יקבל את התפקיד הראשי באותו סרט ממש. ועוד משהו - איפה משיגים את החומר שגרם למפיצי הסרט לתרגם את השם TOWN ל"גנב עירוני".
(יצחק טסלר)
בן יקר שלי. גנב עירוני