תאוריית הקשר: על "קשר לא מחייב"

"קשר לא מחייב" הוא קומדיה רומנטית חמודה, אבל משהו לא מסתדר בחיבור בין נטלי פורטמן לאשטון קוצ'ר

ניב שטנדל | 6/3/2011 7:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אן האתאוויי, שכיכבה השנה בקומדיה הרומנטית "על אהבה וסמים אחרים", קוננה ביום ראשון בפני בן זוגה להנחיית טקס האוסקר ג'יימס פרנקו על כך שלא זכתה למועמדות. "פעם זה היה - את מתפשטת את מקבלת מועמדות. לא עוד". אז מה בחורה צריכה לעשות כדי לקבל מועמדות? להיות נטלי פורטמן כנראה. כי פורטמן יכולה גם להגיע לאוסקר מהדלת הראשית עם דרמה עוצמתית וגם להשתלט על הקופות עם קומדיה רומנטית.

בעוד שסרטה של האתאוויי דשדש במצעד, "קשר לא מחייב" של פורטמן זינק למקום הראשון בארה"ב ורשם מספרים מרשימים. גם הקשר בין שני הסרטים לא מחייב אבל מתבקש; שניהם הציבו צמד כוכבים (האתאוויי עם ג'ק ג'ילנהול, פורטמן עם אשטון קוצ'ר) בקומדיה קלילה ומשוחררת והציגו מערכות יחסים שמתחילות בפראות שלוחת הורמונים ומסתיימות במקום שבו מסתיימות כל הקומדיות הרומנטיות.

"על אהבה וסמים אחרים", על אף מגרעותיו (בעיקר בכל הקשור לאחידות הטון) לא היה סרט פחות טוב מ"קשר לא מחייב". הוא אפילו היה טוב יותר. ובכל זאת בקופות הוא הפסיד בגדול. איט מאסט בי פורטמן. נכון, גם קוצ'ר בעסק, אבל לתדמית שלו לא היו קבלות בקופות עד כה.

"קשר לא מחייב" מגיע אלינו עם רוח גבית רצינית, לכאורה, אחרי שכוכביו חזרו עם שלל מעונת הפרסים האחרונה. רק שבעוד שהכלה זכתה זה עתה באוסקר בפרס השחקנית הטובה ביותר, החתן הוכתר יום קודם בטקס פרסי הראזי לשחקן הגרוע ביותר. כך שכל קשר בין שניהם-כוכבת עולה ונחשבת עם תו תקן איכותי ופרחח הולל שמשתעשע בקומדיות רומנטיות ותוכניות מצלמה נסתרת - חייב להיות לא מחייב.
צילום: יחסי ציבור.
קשר לא מחייב. את אלופה, אתה קצת פחות. ''קשר לא מחייב'' צילום: יחסי ציבור.

הטריק החביב שבו נוקטים הבמאי הוותיק איוון רייטמן והתסריטאית הטירונית ליז מריווטר הוא היפוך היוצרות. נקודת המוצא הצפויה היא המפגש בין פורטמן בתפקיד הבחורה הרצינית לקוצ'ר הבחור הפוחז. פורטמן מחפשת מישהו שישתלב בטבעיות בלו"ז הצפוף שלה ומי לנו נער שעשועים טוב מקוצ'ר, שממחזר את התפקיד מאז "מופע שנות ה-70"? וחוץ מזה, את ג'קי (מילה קוניס) היא כבר עשתה ב"ברבור שחור", אז למה לא לעבור לקלסו?

פורטמן בטקס האוסקר. אז למה לא לעבור לקלסו?
פורטמן בטקס האוסקר. אז למה לא לעבור לקלסו?  צילום: רויטרס

אלא שבהמשך מתגלה כי דווקא הבחורה הרופאה הסולידית והמעשית היא הצד המתוסבך בקשר זה, שפוחד מקשרים מחויבויות ושיטוטים משותפים בשדרה. והבחור, שלכאורה לא התבגר ביום מאז מסיבות הקולג', הוא דווקא זה שמחזר מתמכר ולא מפחד מה-L Word.

טוויסט נחמד אבל זה לא מה שיציל את "קשר לא מחייב". גם לא החן המטופש של קוצ'ר. גם לא הקסם הטבעי של פורטמן. גם לא הרזומה המוכח של רייטמן. כי בסופו של דבר "קשר לא מחייב" היא קומדיה חמודה, משעשעת וחיננית אבל לא מחדשת או מסעירה. ב"על אהבה וסמים אחרים" הכימיה בין האתאוויי לג'ילנהול השפריצה סקס על הצופים.
ב"קשר לא מחייב" הכימיה בין פורטמן לקוצ'ר לא נדבקת. עניין של פרסונות קולנועיות; משהו לא מסתדר בחיבור בין הברבור השחור המורכב והפצוע לג'יגולו המקצוען וחסר הדאגות.

אני מחבב את קוצ'ר - בשכונה שלו (קומדיות רומנטיות פינת קומדיות דביליות) הוא אחד המוצלחים בביזנס - וגם כאן הוא נמצא בטריטוריה הטבעית שלו, אבל בפיק אפ בר של הקומדיות הרומנטיות הוא לא צריך לגשת לפורטמניות. הולך לו טוב יותר עם הקמרון דיאזיות והקתרין הייגליות. פורטמן, מצדה, לא תיפגע מערב אחד קליל ומשוחרר בבר הזה. היא יודעת שזה רק שעשוע. שזה קשר לא מחייב.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/cinema/ -->