קו מנחה: על טקס האוסקר
ג'יימס פרנקו ואן הת'אוויי יעמדו הלילה בפני משימה לא פשוטה: לבדר את הקהל ולא להכעיס את הבוסים העתידיים שלהם בסרטים. שני הכוכבים שינצחו על טקס האוסקר ה-83 מצטרפים לקבוצה מצומצמת של שחקנים וקומיקאים שעשו זאת בעבר והגדירו את החוויה כמלחיצה ביותר בחייהם
פרנקו. 32. והת'אוויי. 28. מצטרפים למועדון קטן של גברים ונשים שהנחו את טקסי האוסקר מאז תחילתם ב-1929. הטקס הראשון. שמן הסתם לא היה משודר בטלוויזיה אבל גם לא היה משודר ברדיו. נערך במלון "הוליווד רוזוולט ". וויליאם ס. דהמיל ודגלאס פיירבנקס היו המנחים באותו הערב.
ליונל בארימור. וויל רוג'רס והבמאי פרנק קפרה היו בין אלו שלקחו על עצמם את משימת ההנחייה בשנותיו הראשונות של הטקס החשוב. ובשנת 1940 הקומיקאי גבה החוטם בוב הופ הנחה את הטקס בפעם הראשונה ("חלף עם הרוח" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר). הופ כמובן המשיך להנחות את מסיבת האוסקר 17 פעמים נוספות כשהוא מסיים את הריצה הארוכה שלו ב-1978 ("הרומן שלי עם אנני" לקח הביתה את פרס הסרט). השטיק הקבוע שלו היה להתלונן על חוסר ההכרה המוחלט מכיוון האקדמיה בכל מה שקשור לעבודה שלו על המסך. "ברוכים הבאים לפרסי האוסקר או כפי שקוראים לזה בבית שלי: 'פסח'", הוא אמר בפתיחת המופע בשנת 1969.

"הנחיית טקס האוסקר זו עבודה קשה מאוד משום שכולם רואים אותך", מסביר גיל קייטס שהפיק כמות שיא של 14 שידורים של פרסי האקדמיה ובחר באופן אישי בבילי קריסטל, בוופי גולדברג, בדייויד לטרמן, בסטיב מרטין, בכריס רוק ובג'ון סטיוארט שינצחו על מופע האהבה העצמי ההוליוודי הזה. "זה לא כמו שאתה עושה סרט גרוע שפשוט מתפוגג", הוא אומר. "לא רק שהעמיתים שלך רואים אותך, גם הסוכנים, אפילו נער המעליות בבניין שלך והאיש שמחנה לך את הרכב - כולם רואים אותך. אם אתה המנחה אתה לא יכול להימנע מהבדיקה המדוקדקת של כל מעשיך במהלך טקס פרסי האקדמיה, ואתה צריך להיות מאוד חזק כדי לעמוד בזה".
לכן קייטס אומר שהוא גילה שסטנדאפיסטים - אנשים שבילו שנים בתחום כשהם בורחים מפירות רקובים שנזרקים עליהם ומתמודדים עם השפלות מסוגים שונים בעזרת מחשבה מהירה ויכולת אלתור - הם המתאימים ביותר לתפקיד המנחה. "הם רגילים להיות בלתי צפויים, הם רגילים לסחוב על כתפיהם את המופע והם באמת יודעים איך להפעיל את הקהל. הם מרגישים בנוח בתפקיד הזה", הוא אומר.
ג'וני קרסון, שהנחה את הטקס חמש פעמים בסוף שנות ה-70 ובתחילת שנות ה-80, הפגין קוליות מיוחדת. "התזמון שלו היה מושלם. הוא גם היה חלק מהחברה ההוליוודית ובמקביל העביר תחושה שהוא לא שונה מהאדם הפשוט", אומרת מרי מרפי, מנחה בכירה בבית הספר לעיתונות באוניברסיטת דרום קליפורניה. לבילי קריסטל, שהנחה את הטקס שמונה פעמים, היו רגעי השראה משלו ובנוסף הוא הציג - וגם השתתף בעצמו - קטעים פרודיים
זה לא שלא היו מנחים מוצלחים שאינם מצחיקנים מקצוענים. דייויד ניבן, השחקן הבריטי המטופח (וזוכה פרס האוסקר מ-1958 על "שולחנות נפרדים"), הוכיח את עצמו ב-1974. הוא היה בדרך להציג את מגיש פרס הסרט בטקס האוסקר ה-46 כאשר איש עירום התפרץ לבמה. ניבן לא התבלבל והגיב למראה האיש העירום כשהוא אומר לקהל: "זה לא מרתק לחשוב שכנראה תגובת הצחוק היחידה שהאיש הזה יקבל בחיים שלו היא משום שהוא התפשט והציג לראווה את החסרונות שלו?".
אבל היו גם מנחים שנאבקו על הבמה. ג'רי לואיס שהיה בין מנחי טקס האוסקר ה-31 ב-1959 מצא את עצמו במצב בלתי צפוי כאשר היה לו יותר מדי זמן להעביר תודות לתכנון זמן נלהב מדי של המפיק ג'רי וולד, שגרם למופע להיות כמעט 20 דקות קצר מדי. הקומיקאי התחיל לאלתר: הוא הוציא סלבריטאים מכיסאותיהם, השתלט על התזמורת ואפילו ניגן בחצוצרה. בסופו של דבר רשת השידור העיפה למעשה את הקומיקאי וסיימה את הערב עם שידור חוזר של תוכנית ספורט.
גם פוליטיקה יכולה להעכיר את האווירה. כשמרלון ברנדו שלח את סאצ'ין לייטפת'ר משבט האפאצ'י לדבר בשמו על זכויות האינדיאנים לאחר שהוא זכה בפרס השחקן הטוב ביותר ב-1973 רבים, כולל אחד ממנחי הטקס צ'רלטון הסטון, חשבו שהצעד הזה לא היה במקום. הסטון (שהגיע לטקס באיחור, מה שגרם לקלינט איסטווד להקריא את הבדיחות שלו מתוך כרטיסיות) כינה את התרגיל של ברנדו "ילדותי". "האינדיאנים צריכים חברים טובים יותר ממנו", הוא אמר לאחר השידור.

מרי מרפי אומרת כי "כל מנחה של האוסקר אותו ראיינתי אמר שזו הייתה החוויה המלחיצה ביותר שהוא חווה. זה דורש הכנה מוקדמת של חודשים ואפילו בשביל האנשים המוכשרים ביותר בטלוויזיה מדובר בתפקיד קשה". לדבריה, זה עוזר אם אתה חלק מתעשיית הסרטים. לטרמן וסטיוארט, כוכבי טלוויזיה שבסיסם בניו יורק, לא התקבלו יפה כשהם ניסו ללעוג לכוכבים הגדולים של הוליווד בפעמים שהם הנחו את הטקס.
"חלק מהמנחים החריפים יותר כמו ג'ון סטיוארט או דייויד לטרמן לא התקבלו היטב על ידי האנשים באולם", אומר מאט מקדניאל, העורך האחראי של אתר הסרטים של "יאהו". "למרות שאני כצופה מאוד נהניתי משניהם זה נראה היה כאילו הם הופיעו מול קהל עוין לעיתים משום שהם לא הביעו יחס של כבוד".
זו לא אמורה להיות בעיה בשביל פרנקו - שאגב הוא בעצמו מועמד השנה לפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"127 שעות" - או בשביל הת'אוויי. אחרי הכל, שניהם שחקנים עובדים והם רוצים לעבוד גם בהמשך. ללגלג על המפיקים והבמאים הגדולים בקהל לא יעזור להם. מצד שני הם אולי יוכלו להגיד דברים שלטרמן וסטיוארט לא הצליחו.
"בכך שתפקיד המנחים הוענק לשחקנים - שחקני קולנוע למעשה - זה עשוי לגרום לקהל להיות סלחני יותר", מוסיף מקדניאל. "משום שאם הם צוחקים על טקס האוסקר הם מדברים מבפנים. הם חלק מהקהילה".