לא רואים ממטר שבעים: ראיון עם יוצרי "מטר שבעים"
עם תקציב של סנדוויץ' מצליחים טל רוזנטל ונועם שרון ליצור את התוכנית המצחיקה ביותר היום בטלוויזיה: בתוכנית המערכונים החדשה "מטר שבעים" הם עושים מה שפאקינג בא להם, והרייטינג מחייך אליהם בגדול. שניהם, אגב, עדיין מתגוררים אצל ההורים (ולא סתם הורים - אחד מהם הוא מיקי רוזנטל!)
בואו להיות חברים של רייטינג בפייסבוק! זה כדאי
תוכנית המערכונים החדשה שלהם, "מטר שבעים", היא אחד מהדברים היותר מרעננים, חצופים ובועטים שעלו על המסך לאחרונה: ממערכון על פלייסטיישן וניצחון הזין על המוח (מערכון שכולל משמוש ציצי משמח במיוחד בפאנץ' שלו), דרך סרטון אזהרה חשוב לבחורות שמסרבות לזרום ועד לקליפ מושקע לשיר "בר רפאלי נגעה לי במרפק", צמד הקומיקאים "מטר שבעים" עושים דברים שאף אחד אחר לא עושה כרגע.

מבקרי הטלוויזיה, ששחטו את "טלוויזיה במיטבה", כבר שלחו מחמאות ראשונות וזהירות, אבל בתבנית הכוללת של הדברים הם די שוליים: קהל הצופים הוא שחשוב לטל רוזנטל ונועם שרון, שני בני ה-24 שמרכיבים את "מטר שבעים", ואותו קהל הוא שנהר במאות אלפיו לצפות בתוצרת הקומית שלהם בפלטפורמה הקודמת שלו באינטרנט. "טו שורט פור מודלינג" (Too short for modeling) הם קראו לעצמם אז, ויותר מ-430 אלף איש ראו את המערכון הראשון שהעלו לרשת, "קלטת לילדים ערסים", ובו מגוון שירי ילדות אהובים בשינויים קלים ("ערק ערק, ערק ערק, אוהבים אותך כולם... ערק ערק, ערק ערק, מקיאים אותך בים").
ההשפעה הברורה, זו שניכרת גם בתוכנית הטלוויזיה שלהם ובה מודים שניהם, הייתה חבורת "לונלי איילנד" האמריקאית: אנדי סמברג, ג'ורמה טאקון ועקיבא שאפר, שכבר כמה שנים משחררים לעולם (במסגרת SNL וגם בנפרד) קליפים מוזיקליים מושקעים והורסים מצחוק (חפשו את "Like A Boss" וחייכם ישתנו ללא היכר). "אחרי שקלטנו כמה אנשים צפו בקלטת לילדים ערסים, החלטנו להמשיך עם זה ולהרים עוד קטעים קומיים", אומר רוזנטל, ומוסיף שבשלב הזה נכנסה השותפות שלו עם שרון לשלב מתקדם יותר. כן, למרות שהשניים משלימים זה לזה משפטים ונראים כאילו היו חברים מהגן, הקשר ביניהם טרי למדי. "נועם התחיל איתי במסיבה", מגלה רוזנטל.
באמת?
רוזנטל: "באמת".
שרון: "היינו במסיבה של חבר משותף - אסף צ'רנילס, הקריין המיתולוגי של גלגלצ - ופשוט ניגשתי אל טל ואמרתי לו שלום".
רוזנטל: "הוא התחיל איתי בקטע סטרייטי".
שרון: "כתבתי איזה פיילוט למשהו, וניגשתי אל טל כי רציתי שהוא יקרא את זה ויאמר לי את דעתו".
למה ניגשת דווקא אליו עם זה?
"כי הוא עבד ב'ארץ נהדרת' בתקופה הזאת, וחשבתי לעצמי 'וואלה, הוא בתחום, אולי הוא מבין בעניינים האלה ויכול לייעץ לי'. אז הוא קרא, ואחר כך נפגשנו פה, בבית הקפה הזה".
רוזנטל: "בשלב הזה, אחרי שנתיים כרכז מערכת ב'ארץ נהדרת', הבנתי שבא לי לקחת את הידע שצברתי ולעשות משהו שהוא רק הבייבי שלי. לא ידעתי מה, אבל רציתי להיות יותר מהשחקן הזה של מכבי שנכנס לדקה, קולע שלשה וחוזר לספסל".
שרון: "כשנפגשנו, ישר ידענו".
ידעתם מה?
"שזה נועד להיות, שאנחנו אמורים לעשות משהו יחד".
איך התחלתם לעבוד?
"בדרך הכי טובה ויעילה שאפשר, לחבר'ה כמונו: פשוט התחלנו להעלות קטעים ליוטיוב".
רוזנטל: "את אותה קלטת לילדים ערסים עשינו בתקציב של 50 שקל ובארבע שעות צילום, ופתאום אנחנו מתקרבים לחצי מיליון צפיות".
ואז?
שרון: "פשוט המשכנו לעשות דברים ולהעלות אותם לרשת. ואז יצרו איתנו קשר מביפ. קפצנו על זה כמובן".
אגב, מה הגובה האמיתי של חברי "מטר שבעים"?
רוזנטל: "שנינו 1.75 מ'".

בביפ, לפני הסערה הגדולה של סגירת הערוץ, התלהבו מרוזנטל ומשרון הפוחזים והחליטו לתת להם תקציב ולשלוח אותם לצלם סדרת מערכונים פרי עטם ובכיכובם, ואז התחילו הבעיות בערוץ. "בדיוק היינו בשלב סגירת התסריטים ושלב תחילת הצילומים כשהודיעו לנו 'חבר'ה, סוגרים את הערוץ'", מספר רוזנטל. "בשלב הזה רק רצינו לצלם וכבר לא ידענו מה יהיה אחר כך". "למזלנו", מוסיף שרון, "לביפ לא ממש אכפת אם סוגרים או לא סוגרים אותם. שם פשוט לוקחים ציוד ויוצאים לצילומים, ככה או ככה".
תקופה של חצי שנה נדרשה עבור הצילומים, ובמהלכה הם קרעו לעצמם את התחת. "עברנו ימי עבודה של 18 שעות", מקונן רוזנטל, "ובעריכה היה יום אחד של 27 שעות". מכיוון שהתקציב של הסדרה כולו היה, כדברי רוזנטל, "תקציב הסנדוויצ'ים ביום הפקה אחד של 'ארץ נהדרת'", נאלצו רוזנטל, שרון והבמאי שלהם אדם
גם להופעות אורח חינניות דאגו רוזנטל ושרון - מדוד ד'אור דרך אתגר קרת וכלה בטל פרידמן. הסטים היו הבתים שלהם, דירות של חברים וכל מיקום אחר שיכלו להשיג בחינם. כשצילמו בבית, האמהות הכינו ארוחות צהריים לצוות. שרון: "לפעמים יש הרגשה שהכל היה מן קטע של גורל כזה. נפגשנו במקרה, התחלנו לעשות בשביל הכיף מערכונים לאינטרנט ואחרי חצי שנה של זה ביפ נותנים לנו את ההזדמנות לעשות מהמערכונים האלה סדרה. אחר כך הערוץ נסגר והשתדרגנו עם הסדרה הזו לקשת... הכל קרה לטובה".
ואיך הפרנסה, עכשיו כשאתם בטלוויזיה?
רוזנטל: "אנחנו לא יכולים לצאת לפנסיה, אם זה מה שאתה שואל, אבל יחסית לבני 24 אין תלונות".
שרון: "אולי טובה בהשוואה לחבר'ה שממלצרים וכאלה. תזכור גם שאנחנו עובדים חצי שנה ומקבלים משכורת, אבל בחצי השני אנחנו לא עושים כלום, רק חושבים על ההמשך ולא מקבלים משכורת".
אני טועה אם אני קובע שהמוטיבים העיקריים של "מטר שבעים" הם תרבות פופולרית, פלייסטיישן וזיונים?
"די מדויק, חוץ מהפלייסטיישן. זה היה משהו חד פעמי".
רוזנטל: "פלייסטיישן לא מעסיק אותנו במידה כזו. ובקשר לזיונים... כן, תשמע, לפחות 40 אחוז מהתכנים עוסקים בזוגיות ברמה כזו או אחרת".
שרון: "אבל ביומיום יש בנו יותר. אנחנו אנשים מעמיקים של תרבות ובלה בלה בלה וכל שאר השקרים שאומרים בראיונות. באמת שאנחנו כאלה".
רוזנטל: "אנחנו כותבים על הדברים שמעסיקים אותנו, ושנינו בני 24. מה עוד יכול להעסיק אותנו כרגע?".
המשך הראיון (וגם על אבא מיקי רוזנטל) בגיליון רייטינג החדש