ביג מייק: על ההופעה של מייק פאטון

העוצמה הווקאלית של מייק פאטון והיכולת המושלמת שלו להשתמש בכל משאביו הטבעיים הפכה את ההופעה שלו אמש עם הפרויקט "מונדו קיין" לתענוג והוכיחה שמדובר בפנומן מוזיקלי

עדי שבת | 4/8/2010 9:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מייק פאטון בישראל
מייק פאטון בישראל צילום: גוני ריסקין
מאמרים שלמים על מיניות האדם אפשר להוציא מהופעה אחת של מייק פאטון. בטח ובטח כשהוא עושה את זה באיטלקית. אין מה לעשות, על כל פרויקט שהגאון המוזיקלי הזה חתום עליו ישנה סטמפה של חושניות ומיניות מתפרצת.

בינינו, כל מי שהיה חכם מספיק כדי לראות את פאטון באחד מביקוריו הקודמים בארץ, ובעיקר בהופעה האחרונה והבלתי נשכחת עם להקת האם שלו פיית' נו מור בשנה שעברה, יודע על מה אני מדברת.

ואם זאת הייתה נקודת הפתיחה שלו , תארו לכם מה קורה כשהבחור מחליט לצלול למסע בזמן לאיטליה של שנות החמישים והשישים, עם הפרויקט החדש שלו "Mondo Cane", שכולל עיבודים של פאטון עצמו לשירים של מלחינים וזמרים איטלקים ידועים כמו אניו מוריקונה, דומניקו מודוגנו, נינו רוטה ואחרים, בליווי תזמורת של 30 נגנים (כולל אלקטרונאי) וחליפת סרסור לבנה אחת.
צילום: גוני ריסקין
מייק פאטון בישראל צילום: גוני ריסקין

אבל כמו בכל דבר, מחשבה היא דבר אחד ולראות אותו שוטף את אמפי רעננה (שבאופן מצער לא היה בתפוסה מלאה) בכל היופי האיטלקי הקיטשי הזה, מגובה בנגנים מעולים ובתזמורים עכשוויים, הוא עניין אחר לחלוטין.

מסתבר שלא משנה באיזו שפה הוא משתמש, באיזה גודל לוקיישן הוא בוחר להופיע או באיזה ז'אנר מוזיקלי הוא בוחר להתעלל ולמתוח את גבולותיו, המסר שלו עובר חד וברור - האיש הוא פנומן מוזיקלי. 

העוצמה הווקאלית של פאטון והיכולת המושלמת שלו (לא פחות) להשתמש בכל משאביו הטבעיים

(גופו וגרונו לצורך העניין) ולעבור מלחישות פתייניות, לפלצט לא הגיוני, משם לשירת טנור ענוגה ואחר כך לצווחות הרוק הכבד שלו (המוכרות היטב מפיית' נו מור ומפרויקטים נוספים כמו טומהוק), תוך כדי שהוא מתפתל על הבמה, מתכופף ושר מגובה הרצפה, משליך את הסטנד של המיקרופון באכזריות, רוקד בסקסיות של מאהב לטיני, מנצח על התזמורת בידיו כשעל פניו הבעות של שדון יער, ומשתמש באינסטרומנטים שונים לצורך המניפולציות המוזיקליות שלו (למשל מגאפון), מדהימה אותי בכל פעם מחדש.

צילום: גוני ריסקין
מייק פאטון בישראל צילום: גוני ריסקין

הבנאדם הוא פשוט חיית במה מטורפת שעובדת עם כל מה שיש לה וכמה מההוכחות החותכות של הרגע היו הביצועים המושלמים ל-"L´uomo Che Non Sapeva Amare", ‏"Deep Deep Down" ו-L'Urlo Negro הסוחף.

פשוט תענוג לראות אומן בסדר גודל הזה שחוזר לישראל בכל פעם עם פרויקט אחר, בעיקר עם אלה היותר אוונגארדיים, וזוכה לאהבת הקהל הבלתי מעורערת, בעוד אנו זוכים לטעום עוד ועוד מהכריזמה שלו (בתוספת אוצר המילים העברי שריגש את הנוכחים, וכלל את המילים "תודה" ו"סבבה"), ומהקול הבלתי מנוצח של האיש והאגדה. מה עוד נותר לומר חוץ מ'קה בלו, בליסימו'.

מייק פאטון - "Mondo Cane", אמפי-פארק רעננה

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/music/ -->