אפקטיבי: על הבלט "אפקט הכוריאוגרפיה"

ב"אפקט הכוריאוגרפיה" בביצוע בלט האופרה של פריז הצליחו הרקדנים לשנות ולהתאים את מזג התנועה שלהם לפי תנודות המוזיקה והיצירה, ויצרו מראה נדיר ביופיו

גיא באום | 1/8/2010 16:03 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"בלט האופרה של פריז" הינה להקה הנמצאת בשורה הראשונה של חברות הבלט בעולם יחד עם "הבולשוי", "הבלט המלכותי האנגלי" ו"תיאטרון הבלט האמריקאי". "אפקט הכוריאוגרפיה" הוא פרויקט בן עשר שנים שבו רקדנים מהלהקה רוקדים ליצירות מקוריות שלהם.

בהופעות שהתקיימו בסוף השבוע בתל אביב במסגרת פסטיבל מחולוהט, רקדו גם שניים מהרקדנים בעלי הסטטוס "כוכב" (Etoile): הראשון, ז'וזה מרטינז, אשר מחזיק בתואר היוקרתי כבר קרוב לשני עשורים (ונמצא עדיין בשיאו), שנחשב לאחת הדמויות המובילות בעולם הבלט הקלאסי. השני, סטפן בולייו, כוכב צעיר יחסית שפריצתו הגדולה הייתה בבלט "פרוסט" של הכוריאוגרף רולנד פטיט.

מרטינז הופיע עם יצירה מקורית שלו, בה התעמק בדמותו של איש התיאטרון רב הפנים ז'אן לואי בארו. יחד איתו רקדה ארנטקסה סאגארודי, רקדנית ספרדיה בעלת חברת בלט הנקראת "Plan B" הקטע המשותף שלהם הוצג בבכורה בינלאומית ביום שישי האחרון בארצנו.

בולייו הוא רקדן שובה עין ולב בעומק הדרמטי שלו ובכוחו התנועתי. התארים הללו זעקו לשמיים בעיקר בריקוד הסולו אותו יצר עבורו ניקולס פול, ביצירה "Akathisie" המציגה מחלה של אדם שאינו מסוגל להפסיק לזוז, ובביצועו של בולייו באי המופע לא יכלו להפסיק להתרגש.
צילום: פטריק הררה
אפקט הכוריאוגרפיה צילום: פטריק הררה

אותו ניקולס פול היה אחראי גם לפנינה של הערב ביצירה "גז'ואלדו" אשר מביאה את סיפורו של המלחין אשר רצח את אישתו. היצירה הייתה טריו של בלט מודרני לשלושה רקדנים, כשעל הבמה ממחיש פול את כוחות התשוקה, היצירה האומנותית והברבריות.

ההכשרה הגבוה של הרקדנים בלטה מאד ביכולתם לשנות ולהתאים את מזג התנועה שלהם לפי תנודות המוזיקה והיצירה - לרגע היו חזקים ומאוחדים וברגע אחר הפכו לרכים

ומשלימים זה את זה - איכות חשובה ומיוחדת מאד במחול. בהחלט מראה נדיר.

המנהל האומנותי ברונו בושה הוא גם היוצר של מרבית הכוריאוגרפיות במופע וכן רקדן מקסים בעצמו. עוד לפני המופע הוזמנתי לשיעור בלט וחזרה של הלהקה והיה מדהים לראות את הצניעות של החברים בה ואת הכבוד ההדדי שהם רוחשים זה לזה. למרות אלתורים מסוימים שנתנו לתרגילי הבלט שהכתיב להם בושה, עבדו כולם כמכונה אחת.

"אפקט הכוריאוגרפיה" בביצוע בלט האופרה של פרריז, מרכז סוזן דלל, תל אביב

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''מחול''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/tarbut_and_art/ -->