קולנוע ביתי: מטוסים ומשוגעים

האחים ג'ונאס הופכים לכוכבי רוק בסדרה לילדודס, ליאונרדו דיקפריו מתחבר לצד הפסיכי שבו ב"שאטר איילנד" וג'ורג' קלוני משוטט ברחבי ארה"ב ב"תלוי באוויר". סרטי הדי.וי.די הכי טובים לסופה"ש

nrg מעריב | 29/7/2010 16:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשם האח

''האחים ג'ונאס'', פורום פילם

עלילה: עלילת הסדרה "האחים ג'ונאס" עוסקת בשאיפה של האחים להפוך לכוכבי רוק במקביל ללימודיהם בתיכון. למי שלא יודעים במי מדובר – גם בחיים האמיתיים מדובר בשלושה אחים - ג'ו גו'נאס (21) קווין ג'ונאס (23) וניק ג'ונאס (18).

לפני כחמש שנים, כשניק היה
עוד היה ינוקא בן שבע הוא הופיע בברודווי ולפני חמש שנים הוא אפילו הוציא אלבום בכורה, אבל גם שני האחים שלו הם בהחלט מוכשרים ובעלי יכולת מוזיקלית. בקוצרן דיסני הבינו מהר מאוד שמדובר בפוטנציאל התמכרות בקרב בנות ויצרו קומדיה-מוזיקלית.

למה כן: בסך הכל הסדרה מכילה 400 דקות (בשלושה דיסקים) עם הרבה הומור סלפסטיק חביב. ההורים יכולים להיות רגועים בכל הקשור לפגיעה אפשרית בתומתם של הילדים – בניגוד לטלנובלות הארגנטינאיות, פה השלישייה היחידה שהילדים יראו היא של שלושת האחים שרים. בנוסף לכך, הסדרה לא מכילה ניבולי פה, יש כבוד לכל הגזעים השונים של ארה"ב וגם סוג של חינוך מוזיקלי.


למה לא: גם כי הסדרה מכילה הומור אינפנטילי והן בשל העובדה שהאחים ג'ונאס סיפקו לי את ההוכחה הסופית לכך שאני מזדקן (אני מכיר את מיילי סיירוס או "חנה מונטה", כפי שראוי לקרוא לה) ועוד כמה גיבורי תרבות אמריקאים שמעניינים ילדים וילדות עם יותר ברזל בגשרים שבפה מאשר היה בגשר המכביה. אבל יש גבול לידע שאפשר לצפות ממבקר טלוויזיה ודי.וי.די.

למה טוב בבית: כי כל דבר יותר טוב מאשר לשמוע ולראות את הבכיינות של אנשי ערוץ "ביפ" שמפחדים שהכבלים ייזרקו אותם מהמסך.

תוספות: יש ובשפע, מאחורי הקלעים, פספוסים, מתיחות שהאחים ביצעו לאנשים מהסדרה ועוד.

(איציק טסלר)

צילום: יחסי ציבור
פוטנציאל התמכרות. האחים ג'ונאס צילום: יחסי ציבור
מועדון הנוסע המתמיד

''תלוי באוויר'', NMC יונייטד

עלילה: ג'ורג' קלוני מגלם את רייאן בינגהאם, אדם שעובד בחברה שמספקת שירותי פיטורי אנשים. העבודה שלו היא לטוס ברחבי ארה"ב בין חברות שונות ולהודיע לעובדים השונים שהגיע הזמן ללכת הביתה.


בינגהאם ממש מכור לעניין הטיסות ושאיפתו בחיים היא לצבור כמה שיותר מיילים של נוסע מתמיד. הוא גם מרצה בכנסים עסקיים על העצמה עצמית, כשהמוטו שלו לחיים היא שצריך לארוז כמה שפחות ציוד איתך, פיזית אבל גם נפשית.

תפיסת העולם שלו משתנה כשהוא פוגש את אלכס (ורה פרמיגה), גם היא אשת עסקים ממולחת שטסה ברחבי ארה"ב. המפגש איתה, שבניגוד אליו דווקא כן מחוברת לקרקע, גורם לו להעריך מחדש את החייו והחשיבות של קשרים אנושיים.

מפגש נוסף המטלטל אותו הוא עם אשת עסקים עסקים צעירה (אנה קנדריק) שלומדת ממנו איך לעבוד, אך בניגוד אליו לא מאבדת את האנושיות. והמפגש האחרון, ואולי המשמעותי מכולם, הוא עם משפחתו, שאולי לא נמצאים בתזוזה מתמדת כמוהו, אבל כן מצליחים להתקדם בחיים, אם כי בצעדים קטנים יותר.

למה כן: למרות שרבים לא אהבו את הסרט, לטעמנו מדובר דווקא בסרט משובח ביותר. כל חובבי המטוסים ושדות התעופה יימצאו פה אושר גדול, שכן הסרט רובו ככולו מתרחש במטוסים ובאיזורים הסובבים אותם. בנוסף, המסר דל הסרט – שבמירוץ החיים נוטים לשכוח את מה שחשוב באמת – מצליח לגעת. מדובר בסרט אנושי ומקסים, שמותיר את הצופה עם מחשבות הרבה אחרי הצפייה.

למה לא: יש הטוענים שמדובר בסרט שמרני מדי, שלמרות שמתחיל בטון מעט רדיקלי (הגיבור בז לכל מחוייבות) נגמר במסר המקדש את ערכי המשפחה.

למה טוב בבית: מכיוון שמדובר בסרט צנוע יחסית, הוא אידאלי לצפייה ביתית ולאו דווקא על המסך הגדול. אולי בעצם הכי טוב לראות אותו על המטוס, כדי לקבל קצת פרספקטיבה בדרך לכיבוש היעד הבא.

תוספות: מעטות – הערות של היוצרים והצוות, סצנות שהורדו בעריכה וסרט מאחורי הקלעים.

(נמרוד דביר)

מתוך הסרט
לחיי המשפחה. ''תלוי באוויר'' מתוך הסרט
דה לוקו

''שאטר איילנד'', NMC יונייטד

עלילה: האמת, עדיף לא לחשוף יותר מדי מעלילת "שאטר איילנד", סרטו האחרון של מרטין סקורסזה כי כמו מרבית הסרטים בז'אנר המתח/מסתורין/אימה, גם כאן חשיפת יתר עלולה לגרום לכם לוותר מראש. וחבל, מדובר בסרט מצוין.


השנה היא 1954, הבלש טדי דניאלס (ליאונרדו דיקפריו) מגיע, יחד עם שותפו צ'אק (מארק רופאלו) לבית חולים פסיכיאטרי על אי שנקרא "שאטר איילנד", לצורך חקירת היעלמותה המסתורית של אחת המטופלות, שהגיעה למקום לאחר שהטביעה את שלושת ילדיה.

החל מהשלב הזה אנחנו נכנסים למערבלות שמתרחשת הן בראשו של דיקפריו (ממש כמו ב"התחלה", שמציג כעת בקולנוע) שמעלה זיכרונות מאשתו ומחוויותיו מתקופת מלחמת העולם השנייה, והן בעולם המציאותי של בית המשוגעים עליו מפקחים רופאים מלחיצים למדי (בן קינגסלי ומקס פון סידוב). ברקע מתחוללת גם סופה, שמונעת מהנוכחים לצאת מהאי.

למה כן: אי אפשר לחלוק על העובדה שמרטין סקורסזה הוא במאי מצוין, וגם בסרטו ה-22 הוא מצליח לשמור על מתח גבוה לאורך יותר משעתיים. בנוסף, הוא בחר בצוות שחקנים נהדר ובעלילה מסקרנת שמוכיחה איך באמת צריך לעשות סרט מסתורי (לטיפולך, מ. נייט שאמאלן).

למה לא: די! לא נמאס כבר מהחפירות בנפשו של דיקפריו? "שאטר איילנד", "התחלה", כמה אפשר? ולמה הוא צריך תמיד להיות מיוסר? ליאו, יש לך את בר רפאלי, מה רע לך בחיים? מה עם איזו קומדיה רומנטית?

למה טוב בבית: "שאטר איילנד" הוא דווקא סרט שמתאים יותר לקולנוע, אבל תמיד טוב להשלים את ספרית הדי.וי.די הקלאסיים בעוד סרט של סקורסזה.

תוספות: אין

(מיכל הניג)

מתוך הסרט
די לחפירות. ''שאטר איילנד'' מתוך הסרט
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

קולנוע ביתי

הדי.וי.די הכי טובים לראות בבית

לכל הכתבות של קולנוע ביתי

עוד ב''קולנוע ביתי''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_tarbut/cinema/ -->