אחת פלוס אחד: בוחרים שירים ליום האהבה
הערב, בגן האם בחיפה, יעלו כמה מטובי זמרינו, כמו שאומרים, לשרשרת מבטיחה של שירי אהבה, בדגש על דואטים. העיתוי, ט"ו באב, מתאים כדי לברר איתם מה הם אוהבים במיוחד בפרטנרים שלהם על הבמה. קבלו, אם כן, את מארינה מקסימיליאן המאוהבת בערן צור, את נינט שהלכה שבי אחרי שלומי שבן ועוד
פיטרסון: "זאת הפעם הראשונה שאני פוגש את מארינה על הבמה. ראיתי אותה שרה בכל מיני הזדמנויות ומיד הבנתי שיש בה משהו אחר, שונה, עמוק ומיוחד. יש לה כריזמה והנוכחות הבימתית שלה כמעט מהפנטת. שיתפתי פעולה בעבר עם זמרות, בעיקר מחו"ל, זמרות נשמה עם שנים של ניסיון בימתי ומארינה, למרות גילה הצעיר, עומדת בשורה אחת איתן.
היא זמרת

בלומין: "'בלילות של ירח מלא' זה שיר שהתאהבתי בו לפני כמה שנים כששמעתי אותו בביצוע של זמרת צעירה ומרגשת במיוחד בשם ענת בן חמו בעיבודו ובליוויו המוזיקלי של אורן סלע (הפסנתרן שעבדתי איתו בזמנו, מגיל 14). פתאום, כמו הדף, קלטתי את הרגישות המורכבת שיש בכתיבה של צור ואת הפוטנציאל שיש בביצועים נשיים לשירים שלו.
"התחלתי לבצע את השיר בעצמי כמעין מיסיונרית לחומרים של צור. ולפני כשנתיים הפקתי מוזיקלית ערב בפסטיבל הפסנתר שכולו הוקדש לגילוי ולמימוש הפוטנציאל הזה - ערב ששמו 'נשים שרות ערן צור' שהשתתפו בו איה כורם, טל גורדון, אונילי ואני. מאז זכיתי לעבוד עם ערן ולהתארח בהופעותיו, להלחין טקסטים שלו, להקליט באלבום האחרון שלו ובעיקר לקבל הרבה מאוד השראה".

שבת: "אני מאוד אוהבת את ירמי קפלן. יש לנו השפעות מאוד דומות במוזיקה ועבר די זהה. בנערותינו אני מניחה שגדלנו על אותה מוזיקה. אני שמעתי שירי נשמה ואני יודעת שגם הוא גדל על רוק וריתם אנד בלוז. הדיסקים הראשונים שלנו יצאו פחות או יותר באותה תקופה וגם ההופעות. הוא מתחבר לי עם מועדון רוקסן האגדי שהיה ה-מועדון. שנינו נפגשנו שם בתחילת הדרך השלנו. אני מרגישה את הרצון שלו לצאת מעצמו, לתת מעצמו. זהו שיתוף פעולה ראשון שלנו יחד על במה ו'מודדת' זה שיר שמדבר אליי מאוד מבחינת הטקסט".

קפלן: "'שיר לשירה' הוא לא שיר אהבה טיפוסי של בנים, בנות ולבבות שבורים. הוא נכתב בידי יהונתן גפן לבתו וגילם בתוכו את כל ההתכוונות הטובה והתמימה שיש באהבה ללא תנאי בין אב לבתו הקטנה. כמו בכל אהבה חדשה וגדולה אנחנו מבטיחים עולם שלא נוכל באמת לקיים, אבל רבאק - כמה שננסה. לטקסט החודר של גפן, קורין אלאל חיברה לחן מהלך קסמים שמצליח ללטף אותי כמו שיר ערש ולרסק אותי כמו שירי האהבה הכי גדולים".

נינט: "את השיר 'פרפרי תעתוע' אני מכירה המון זמן. תמיד אהבתי אותו, במיוחד מפני שהוא שיר אהבה שנמנע מהמקום הבנאלי והצפוי, שבו נמצאים רוב שירי האהבה. תמיד הרגשתי את העוצמה של השיר כששמעתי את ערן שר אותו. כשקיבלתי במופע הזה את ההזדמנות לשתף פעולה עם ערן, לקח לי המון המון זמן להחליט איזה מבין שיריו המדהימים ארצה לשיר איתו.
"בחזרה הראשונה, כששרנו בפעם הראשונה יחד, השיר הזה קיבל עוצמה ומשמעות אחרת לגמרי, הרגשתי שהוא ממש קורם עור וגידים ומתחיל לחיות איתנו בחדר. חזרתי מהחזרה הזאת בציפייה מאוד גדולה להופעה עצמה. מעניין כמה עוצמתי הביצוע הזה יהיה בשבילי על הבמה".

נינט: "'מודה אני' זה אחד השירים המרגשים והנוגעים ששמעתי, שגורם לי לבכות בככל פעם מחדש. אני רואה בשיר הזה דרך להודות על מה שניתן לי בחיי, להודות לאלוהים שהעניק לי את חיי ואת כל האהבה והטוב שאני זוכה להם בכל יום. החיבור עם שלומי שבן לשיר הזה היה מיידי.

"כשפגשתי את שלומי בפעם הראשונה, לא חשבתי שדווקא ממקום האמונה והדת יגיע החיבור שלנו, נוסף לחיבור המוזיקלי. אבל למדתי לגלות שהוא מאוד דומה לי בהוקרה ובתודה לאלוהים על כל שנתן לנו. לכן בחרנו לשיר את השיר הזה יחד. אני מאוד מאוד אוהבת לשיר איתו, הוא יוצר גאון ואדם רגיש, תענוג להופיע איתו, במיוחד עם השיר הזה. גם על ההזדמנות הזאת מודה אני".
שבן: "השיר הזה של מאיר אריאל התגלה ויצא לאור רק אחרי מותו. מה שמיוחד בשיר הזה בעיניי הוא השילוב בין התפילה המפויסת של מאיר אריאל המבוגר, שמודה לאל על הטוב ועל הרע, לבין התשוקה וההיקסמות שלו מאהובתו שצוחקת אליו כבר בבוקר מתוך השינה. השיר הוא לא דואט במקור, אבל לפי דעתי מרוויח מביצוע שנותן אפשרות גם לצד הנשי להודות לבורא עולם ולהתרגש מהאהבה המאוחרת".