ללכת שבי אחריה
נורית הירש, שם נרדף למהות הזמר העברי, זוכה למופע מחווה של תיאטרון הקאמרי, ששב ועושה כבוד לכמה מהפזמונים היפים ביותר שנכתבו כאן. היא, מצדה, לוקחת את זה קול

נורית הירש יהונתן שאול
בין השירים שיבוצעו יהיו "פרח הלילך",
"בלדה לשוטר", "בפרדס ליד השוקת", "אתה לי ארץ", "חשמל בכפות ידך", "ללכת שבי אחריך", "חלקת אלוהים", "הדרך אל הכפר", "תני לי יד", "אח יא ראב", "זמר שכזה", "בשנה הבאה", "עושה שלום" ו"מקהלה עליזה".
"הקאמרי ממש התעלה על עצמו", אומרת הירש, "הם הביאו את טובי היוצרים, טובי הזמרים, ועשו ערב מחווה שהצליח כל כך, אז הם החליטו להוסיף עוד הופעות - וזה נורא מרגש אותי. אפילו יותר מערב המחווה שעשו לי עם התזמורת הפילהרמונית".
עשו עיבודים חדשים לשירים או שהשאירו אותם כמו שאנחנו מכירים, בגרסאות הקלאסיות?
"האמת שזה היה חלק וחלק. המלחין יוסי בן נון, שאחראי על העיבודים של הערב, חידש חלק מהשירים והוסיף להם, לדעתי, המון קצב ועניין, ומשהו מאד מרענן - אבל בלי לסטות יותר מדי מהגרסאות הקלאסיות שכולם אוהבים. לא עשינו רוקנ'רול מבלדה, למשל. נצמדנו לאווירה המקורית, שהרי כשבאים לערב מחווה שכזה מצפים לשמוע את הגרסאות שאוהבים.
"מצד שני, אוהד חיטמן, שהוא מלחין צעיר גדול בעיניי, לקח את השיר 'פרח הלילך', שזה השיר הראשון שלי, ועשה ממנו יצירה שלמה. הוא לקח את זה מאוד רחוק, ואני מאוד התרגשתי והתפעלתי מהעבודה שלו. מאוד אהבתי גם את ההנחיה מלאת הידע והאהבה למוזיקה עברית של יגאל רביד".
מרגש אותך לראות מופע שמסכם כזו קריירה ארוכה?
"אני לא רואה את זה כציון דרך. אני לא אדם נוסטלגי שנזכר במה שעשה וכאלה. ברור שזה נעים, אפילו מרגש, ופה אולי מעט קצת יותר מאשר בפעמים קודמות, אבל בסך הכל, כמו שאמרתי, אני לא מהסנטימנטליות שמתרפקות על העבר. אני עובדת כל הזמן, יוצרת כן הזמן, ולכן חושבת גם על דברים כאלה קודם כל כמו מוזיקאית. מה עובד יותר מבחינה מוזיקלית ומה פחות, איפה צריך לשנות מבחינה טכנית תווים, עיבודים, אקורדים. זה מה שמעסיק אותי יותר מכל דבר אחר. גם בעבר וגם היום.
"בשבוע שעבר עשיתי עם גילה אלמגור מופע הצדעה למוזיקה מסרטים ישראלים, ואני חייבת להגיד שבאופן טבעי הפרויקט הזה עם הסרטים העסיק אותי יותר מהשירים הישנים שלי. ממש אין לי את התכונה של ההתרפקות על העבר".