קשור אותי, אהוב אותי: ביקורת על "עד שתאהב אותי"

מג ריאן וטימותי האטון ממשיכים להוריד את הקריירה שלהם לתהומות ב"עד שתאהב אותי", סרט על מריבת ענק מאוד לא מצחיקה. שניצר מעניק את פרס הראזי שלו

מאיר שניצר | 14/3/2010 10:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

עד שתאהב אותי, ארה''ב, 2009

קריירה בצניחה. האטון וריאן ב
קריירה בצניחה. האטון וריאן ב"עד שתאהב אותי" מתוך הסרט
לא רק מעניקי האוסקר שגו ביום ראשון, כשהפקידו את פסלון ההצטיינות אצל "מטען הכאב" (במקום
"מחוז 9" המורכב ממנו). גם שופטי תחרות הראזי לבחירת הסרט הגרוע של השנה הפגינו בתחילת השבוע פזיזות רבה, כשהזדרזו להצביע על "רובוטריקים 2" כעל הירוד בסרטי עונת 2009 מבלי שנתנו דעתם לקומדיה "עד שתאהב אותי", המצדיקה בהחלט תואר זה.  

כמה נמוך אפשר לרדת? מג ריאן וטימותי האטון - שניהם בעלי קריירה בצניחה מתמדת - מוכיחים פה כי רף הנומך הוא עניין יחסי, ושתמיד ניתן לדרדר אותו עוד ועוד. בסרט זה מתפקדת ריאן כפרקליטה קרייריסטית שאינה מבחינה כי חיי הנישואים שלה כבר מזמן מתחת לקרשים, וכי טימותי האטון, כלומר בעלה הפרסומאי, מנהל מזה שנה רומן עם פקידת קבלה בת 24.        

הקונפליקט מתפרץ ברגע שריאן עושה את השגיאה הקלאסית ושבה יממה מוקדם מדי לחווילתם המאובזרת, רק כדי לגלות שבעלה המתוק סיים זה עתה לשרבט את מכתב הפרידה המעליב בטרם יימלט לפריז עם הצ'יקיטה שלו. ריאן, אישה אסרטיבית, חובטת בתכשיט שלה וכובלת אותו לאסלת השירותים באמצעות סרטי הדבקה. עד שהוא לא יכריז באוזניה שאהבתו אליה חזרה לשכון בלבו, אין סיכוי שהיא תשחרר אותו מכבליו.    

בינתיים הכל מסתבך משום שפורץ מבולבל חודר לבית ומוסיף את הטאץ' שלו לסכסוך המשפחתי. הוא כובל את ריאן באמצעות אותם סרטי פלסטיק דביק, ומותיר את בני הזוג למריבת ענק מה-זה-לא-מצחיקה, בעוד הוא מרוקן בקוליות רבה את ביתם. ויש עוד התפתחויות וכולן אינן ראויות לצפייה.
מתוך הסרט
סרט של נשים שמבזה נשים. ''עד שתאהב אותי'' מתוך הסרט

העניינים העוסקים באיכותו המצטברת של המוצר הפילמאי הזה באמת לא מעניינים. מרתק יותר הסיפור שמאחורי ההפקה. אדריאן שלי ("מלצרית") הכינה את התסריט, אך נרצחה קודם שניגשה לביימו. השחקנית שריל היינס (אשתו של לארי דיוויד ב"תרגיע"), שכיכבה בסרט האחרון ששלי הספיקה לביים במהלך חייה הקצרים, נטלה על עצמה את משימת הבימוי. התוצאה של המהלך ההתנדבותי היא הזבל הזה.       

הסרט עצמו - שאמור להתעמק בבעיות של זוגיות בלתי מסונכרנת, הורות לא ממומשת, והחמצתם של חלומות משותפים

- לוקה בהעמדה תיאטרלית כבדה, המלווה בדיאלוגים ששום במת חובבים לא הייתה מאשרת אותם ללעיסה בקול רם. כל טריק ספרותי, שהיה נפסל מיד על ידי מדריכי סדנאות כתיבה למתחילים, מוטח על הבד בצעקנות מביכה.             

אישה אחת כתבה, אישה נוספת ביימה, אישה שלישית (ננסי שרייבר) צילמה, והסרט מוקרן בארץ בעיצומו של השבוע שבו מציינים הכל את יום האישה הבינלאומי. וכל התנאים המוקדמים האלה, לא היה די בהם כדי לעצור הפקה שבסיסה עומד על העלבתן של מכלול הדמויות הנשיות בסרט.  

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים