הזעם והתהילה

ריהאנה וליידי גאגא הוציאו במקביל אלבומים חדשים, אך בעוד הראשונה מתקשה להתמודד עם התדמית הקשוחה והכעוסה שיצרה לעצמה, השנייה לוקחת אותה בסיבוב עם מבחר חטיפי פופ קלילים ופרסונה בלתי נשכחת

מיכל הניג | 30/11/2009 12:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כבר במבט ראשון על האלבומים החדשים של ליידי גאגא וריהאנה ניתן למצוא דמיון בין שתי הזמרות. שתי העטיפות מציגות קלוז-אפים של הכוכבות בשחור-לבן. ליידי גאגא בשיער בלונדיני נפוח, מסתירה את פיה, ואילו ריהאנה בתספורת קצוצה וקופצנית מסתירה עין אחת באמצעות כף ידה. אחרי ששמעתי את שני האלבומים, הרגשתי שקצת חבל שלא ריהאנה היא זאת שהסתירה את פיה, כי אחרי 50 דקות במחיצתה, קצת קיוויתי שהיא תסתום את הפה.
עטיפת האלבום
R Rated עטיפת האלבום

שנה לא קלה עברה על ריהאנה, שאלבומה הרביעי "R Rated" יוצא חודשים ספורים לאחר שהוכתה על ידי בן זוגה הזמר כריס בראון, ומספר שבועות אחרי שחשפה את סיפורה בריאיון טלוויזיוני. האלבום, קרוב לשעה של שירי פופ ו-R&B, מציג את הזמרת בת ה-21 בוגרת, בשלה וזועמת יותר עם טקסטים המרמזים לא פעם למערכת היחסים שלה עם בראון ("התנהגת כמו אדיוט/ טיפשה שכמוני שהמשכתי להיות איתך" מתוך "Stupid In Love"), אבל יחד עם זאת היא לא מצליחה לגרום למאזין להתחבר אליה או להזדהות עמה.

לריהאנה מעולם לא היה קול גדול, היא בסך הכל נערה יפהפייה שמאחוריה עומדים מפיקים מדופלמים, שהשכילו להפוך אותה ללהיט בעזרת השיר "Umbrella".

במהלך השנה האחרונה, ובעיקר לאחר התקרית האלימה עם בן זוגה, התבלטה הזמרת בעיקר באמצעות התדמית החדשה שבנתה לעצמה - אישה עצמאית, קשוחה, כועסת מחוספסת ואדג'ית, מה שמתבטא בעיקר סגנון הלבוש הפרובוקטיבי שלה, בתסרוקת הדוקרנית ובמראה האפל.

עם זאת, על אף התדמית הקשוחה שלה, באלבום החדש ריהאנה דווקא מוצגת כצעירה פגועה ומבולבלת. רוב השירים כאן הם מלודיות אפלוליות ושקטות, ואין כאן אף לא להיט מועדונים רקיד אחד שיראה לעולם ולכריס בראון כמה לריהאנה לא אכפת וכמה היא שמה זין. גם ההפקה של מוזיקאים כמו ני-יו, צ'אק הרמוני ו-וויל איי.אם, לא מסייעת ל-"R Rated" להתרומם, והוא נותר יצירה לא שלמה ולא מהודקת.

עטיפת האלבום
The Fame Monster עטיפת האלבום

בדומה לריהאנה, גם לליידי גאגא יש תדמית של אישה עצמאית ופרובוקטיבית, אבל לעומת ריהאנה שבנתה את עצמה על להיט אחד, ליידי גאגא באה עם קבלות. קצת יותר משנה אחרי אלבום בכורה מצליח עם שורת להיטי פופ משובחים, מוציאה הזמרת מיני אלבום חדש תחת השם "The Fame Monster". האלבום כולל שמונה שירים חדשים ונמכר במארז מיוחד יחד עם אלבומה הראשון "The Fame".

אין ספק מי מהשתיים מנצחת במלחמת הפופ שנוצרה כאן. ליידי גאגא משחזרת את ההצלחה של השירים "פפראצי", "פוקר פייס" ו"לאבגיים", ומנפקת שמונה שירים בעטיפה של ממתק. החל מהסינגל "Bad Romance" שלווה בקליפ ביאזרי ומרשים, בו עטויה גאגא במיטב האאוטפיטים של מעצבי העל, דרך שיר האהבה בניחוח הספרדי "אלחנדרו" וכלה ב-"Telephone" הדואט עם ביונסה, שצפוי להפוך ללהיט מועדונים.

את הפרסונה הבימתית שיצרה לעצמה הצעירה ילידת ניו-יורק סטפני ג'ואן אנג'לינה גרמנוטה עוד ילמדו בספר דברי ימי הפופ. גאגא היא לא סתם מכונה משומנת היטב סטייל בריטני ספירס, אלא מוזיקאית יוצרת עם קול גדול, שבמקום להיעלם בתהומות הנשייה כמו זמרות אחרות מסוגה, בחרה להיבנות על דרך הפרובוקציה והפכה את עצמה למפלצת תהילה עוד לפני שהיו לה מניות בתעשיית המוזיקה. האלבום החדש מוכיח שהיא בדרך הנכונה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים