מ"רוק 30" ועד "הסופרנוס": הסדרה של העשור
במגזין ההוליווד ריפורטר כבר בחרו את עשר סדרות הטלוויזיה הטובות של העשור. ברשימה התגלו כמה הפתעות. מה אתם חושבים? מי חסרה ומי באמת השפיעה על הרגלי הצפייה שלנו?
10. Modern Family (2009-), רשת ABC
סדרת הקאמבק של אד אוניל עלתה לאוויר השנה, בעונת הסתיו הבאה עלינו לטובה. בין שלל הסדרות שעלו השנה, מתבלטת "משפחה מודרנית" לטובה, בזכות הדמויות המופרכות אך המשעשעות שיצרו סטיבן לויתן וכריסטופר לויד, שהגו את הסדרה. למי מאיתנו שעוד לא הציץ, מדובר בקומדיה חכמה, מצחיקה עד דמעות ובעיקר, לא קלישאתית. זו עוד תהיה קלאסיקה.
9. "אבודים" (2004 - ), רשת ABC
קצת הרפתקאות, קצת מיסתורין, קצת מדע בדיוני וקצת אנושיות. "אבודים" הגדירה מחדש את הדרך בה הוצגו סיפורים של דמויות טלוויזיוניות על המסך הקטן. המבקרים כינו אותה בתחילה שילוב בין "בעל זבוב", "הישרדות", "האי של גיליגן" ו"להתחיל מחדש". סביב "אבודים" נוסדו כתות של מעריצים, שחוקרים כל פרט ופרט בסדרה ומנהלים דיונים אינטרנטיים נרחבים על הסימבוליות ששתלו היוצרים על האי. ג'פרי ליבר, ג'יי ג'יי אברהמס ודיימון לינדלוף, יוצרי "אבודים", בנו קאסט שבו לכל אחד סיפור חזק, שיכול להחזיק ספין אוף.

8. 24 (2001 - ), רשת פוקס
רוברט קוקרן וג'ואל סורנאו, יוצרי "24", הגו את הסדרה כשהרעיון שטרוריסט יפיל את מרכז הסחר העולמי נראה לא הגיוני בעליל. אבל חוסר ההגיון תקף, ותקף חזק. טלוויזיונית, אמריקה נסחפה אחרי הסוכן ג'ק באואר (קיפר סאתרלנד) ואחרי העלילות המותחות, הפרובוקטיביות ועמוסות האקשן של "24", אפילו סוכני ה-CIA רשמו לעצמם הערות. עם קאסט מעורר מחלוקת והופעות אורח מפתות, "24" שומרת על עצמה בראש ומזריקה קצת אקשן למסך הקטן.
7. רוק 30 (2006 - ), רשת NBC
טינה פיי היא כנראה האישה החשובה בטלוויזיה בעשור האחרון, או לפחות תהיה בין המובילות במצעדי הסיכום. יחד עם לורן מייקלס, החבר הטוב מ"סאטרדיי נייט לייב", היא ידעה למקסם את הידע שצברה מאחורי המצלמה וגם מלפניה ויצרה את אחת הקומדיות

6. הגברים של שדרות מדיסון (2007 - ), רשת AMC
היוצר מתיו וויינר החזיר את מחוגי השעות אחורה, לשנות השישים של המאה הקודמת, וניסה לשפוך אור חדש על התקופה – לא היפים ושוחרי שלום, לא חיילים ששבים מוייטנאם, אלא בועת הזכוכית השוביניסטית של עולם הפרסום. הסטיילינג, הליהוק והכתיבה המהודקים הפכו את הסדרה לאחת הבולטות בשנים האחרונות. דון דרייפר, אותו מגלם ג'ון האם, הפך לאגדה.
5. נזקים (2007 - ), רשת FX
גלן קלוז פורחת ב"נזקים" וזו כנראה הסיבה שהסדרה, שעלתה לאוויר לפני שנתיים, זוכה לביקורות חמות. הקאסט, בהנהגתה של קלוז, מצליח להביא למסך סיפורים מהטובים והשאפתניים שנכתבו לטלוויזיה. הכותבים, טוד א קסלר, דניאל זלמן וגלן קסלר, יצרו עלילה מהממכרות על המסך.

4. המגן (2002-2008), רשת Fx
"המגן" הייתה בדיוק מה שאף סדרת משטרה לפניה לא הייתה, וזה הפך להיות סוד הקסם שלה. ויק מאקי היה שוטר מושחת בלוס אנג'לס מוכת הפשע, הוא יצר לעצמו חוקים משלו, עבר משברים ותלאות והציג משנה עלילתית שלא תמיד הייתה קלה לעיכול אבל איכשהו, התאהבנו בו. הסיפורים שיצר שון ריאן, הכותב הראשי, היו ישירים, בועטים, אמיתיים ויוצאי דופן.
3. תרגיע (2000 - ), רשת HBO
מהרווחים שגרף על "סיינפלד", יכל לארי דיוויד לפרוש לפנסיה, לרכוש איזה אי באוקיינוס השקט ולחיות חיים של תענוגות ופינוקים. אבל האיש הנוירוטי החליט ליצור קומדיה שמבוססת על חייו, שקורצת לפוליטיקה ולבורגנות האמריקאית ושגורמת לקהל ללעוג לו אבל לאהוב אותו באותה מידה. אלמנט האילתור גרם לצופים להתמכר לשלומיאליות של דיוויד וכשהוא הביא, בעונה הנוכחית, השביעית במספר, את הקאסט של סיינפלד בחזרה למסך, הוא זכה לשבחים מכל גופי התקשורת, בארה"ב ובעולם.

2. הבית הלבן (1999-2006), רשת NBC
אהרון סורקין, יוצר "הבית הלבן", נשבע שהסדרה לא הייתה בשום אופן דרך להעביר ביקורת על השלטון ולהגיע עם הביקורת הזו לקהל רב. בפועל, זה לא שינה לקהל האמריקאי, השמרני או הדמוקרטי, שפשוט אהב את הסיפורים האינטליגנטים שכתב סורקין, את הדמויות שיצר ואת המשחק המשכנע של הקאסט. ובכל זאת, המבקרים המהללים גורסים שהסדרה תרמה למהפך הדמוקרטי.
1. הסופרנוס (1999-2007), רשת HBO
מהרגע הראשון שראינו את טוני על המסך ועד הסיום מעורר המחלוקת של הסדרה לפני שנתיים וקצת, "הסופרנוס" היכתה גלים על המסך ויצרה סוג חדש, נועז ולא מתחנף, של דרמה טלוויזיונית. היוצר דיוויד צ'ייס בנה עולם אלים, חשוך ומסוכן של פשע מאורגן סביב הבוס הגדול, ג'יימס גנדולפיני, ויצק את הכל לתוך הבורגנות האמריקאית של המעמד הבינוני. הסדרה הזו עוררה הכי הרבה שיחות ברזייה, למרות שכסדרה של HBO, היא הייתה נגישה רק לחלק קטן מהציבור האמריקאי.
האם הסדרה הנכונה הגיעה למקום הראשון? ואילו סדרות חסרות ברשימה? טקבקו את העשור שלכם בטלוויזיה.