צוויליך מתקמבק
הדי.וי.די החדש של "בלוז לחופש הגדול" מוכיח שהסרט עומד במבחן הזמן, גם התוספות מחזירות אחורה לתוך בועת הסרט ההוא, שהפך לקאלט, אבל הפסקול מעאפן
וידאו: בלוז לחופש הגדול
הייחודיות של "בלוז לחופש הגדול" היא בניסיון ליצור תרכובת שבה יש גם מתבגרים וגם אמירה שמאלנית-ליברלית-פציפיסטית. כנגד ארבעה בנים דיבר הסרט - מוסי (יואב צפיר), המוזיקאי שבגלל פרופיל קרבי לא יכול להתגייס ללהקה צבאית; ארל'ה (דור צוויגנבאום), הפציפיסט שלא רוצה להתגייס ומרסס גרפיטי; צוויליך (עמרי דולב), שמתגייס ראשון וחושש מהעתיד; ומרגו (שחר סגל, שהצטלם כנראה דקה אחרי הבר מצווה), חולה סוכרת שלא יכול להרים רובה ולהתגייס, אבל מסוגל לאחוז ביד רועדת מצלמת סופר 8 שמתעדת את החבורה.
כדי להפוך את הסרט לייחודי, דורון נשר, שכתב את התסריט, ורנן שור הבמאי החליטו שעלילת הסרט לא תתרחש בשנות השמונים, אלא ב-1970, בשלהי מלחמת ההתשה שמשום מה התאדתה מהזיכרון הלאומי, על אף שמדובר בשנה וחצי של לחימה שגבתה 594 חיילי צה"ל הרוגים ועוד 127 אזרחים ישראלים הרוגים.
זה המקום לווידוי קטן: על אף שבאופן אישי סרטים שמתחנפים למבקרים אינם אהובים עליי (אלא אם כן מדובר בחנופה אישית כלפיי), הסרט עומד במבחן הזמן. כמובן שבשעתו כל המבקרים התלהבו כח? בורת בנות שראו זמר רוק נערץ, ולא טעו: הסרט בהחלט נע היטב בין משובות ואהבות נעורים למלנכוליה ודיכאון. גרסת הדי-וי-די החדשה כוללת שלל תופינים: ערוץ קול שבו הבמאי, המפיק והשחקנים מעירים הערות, סרטו הקצר של רנן שור "חתונה בירושלים" ונעימת הנושא של הסרט בביצוע של הסימפונית ירושלים.
לסרט נלווה גם דיסק מתנה ובו 24 נעימות שרפי קדישזון הלחין במיוחד עבור "בלוז לחופש הגדול", וגם את השיר "הולכת את מעמי", בביצוע יואב צפיר ונועה גולדברג, שלא נכנס לסרט. מרוב התלהבות, במקום להמתין עד הבית, הדיסק נשלף במערכת "מעריב" ובשלב ראשון הושמעה רצועה 5 "למה לי לקחת ללב" של שלום חנוך, בביצוע אינסטרומנטלי.
קהל המאזינים היה מרוצה. נעימת "קזצ'וק", לעומת זאת, לא הלהיבה, וברצועה הבאה, "הולכת את מעמי", התבקשתי לצאת מהחדר. כשהקפצתי שיר, אל "טוב למות בעד ארצנו", החברים הבהירו שהדיסק ייצא מהכונן לאלתר, או שמבקר הדי-וי-די ימות בעד ארצו בהשלכה דרך החלון. בושה.
בלוז לחופש הגדול, 97 דק', במאי : רונן שור, שיווק: אן-אם-סי יונייטד

בלוז לחופש הגדול
יח''צ