רוקדת בחשכה

רנה שינפלד רקדנית מצוינת, אבל מילון התנועות שלה ב-"מה לך המלאך" דל וזקוק ליד מכוונת

אליקים ירון | 20/8/2009 8:23 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נפתח במובאה מתוך התוכנייה. "כמעט כל שנות המדינה ניצבת רנה שינפלד במרכז העשייה האמנותית במחול בישראל. כרקדנית, לא קמו רבות שישוו לה באצילותה הטכנית, בביצועיה הבהירים, בעומק הרגש, במיומנות הביטוי ובדייקנותה הנינוחה". זהו רק חלק מן הדברים. האם בכלל יש טעם להוסיף עליהם גם דברי ביקורת?
 
מה לך מלאך.
מה לך מלאך. צילום: גדי דגון

רנה שינפלד חגגה לא מכבר את שבעים שנותיה, ומתברר-לשמחת הכל-שכוחה ברגליה. היא מפליאה לרקוד, ולא רק על רקע גילה. אכן, גם היום, כמו בעבר, יש בתנועותיה "אצילות טכנית", "ביצוע בהיר" ו"מיומנות של ביטוי" - כמו שהיא, מן הסתם, מעידה על עצמה בתוכנייה. בתוכנייה מועלים גם הרהורים מיסטיים, שכן המחול מוגדר כ"מסע פנימי". אני מודה שלא תמיד ירדתי לסוד הדברים, בעיקר כשמבטיחים לי שהמטרה היא "הבנת הנסתר בעולם".

המופע הוא אסתטי מאוד, כולל התלבושות הנאות (ענבל ליבליך) והתאורה המעודנת (יעקב ברסי), אבל הכוריאוגרפיה בכללה מאכזבת, ומילון התנועות שלה דל ומרבה לחזור על עצמו. שמונה הרקדנים והרקדניות הצעירים טובים מאוד, אך דומה שלא ניתן להם ביטוי מספק.

חברי הקבוצה נתלים על עמודים או מתפתלים ביניהם, ורנה שינפלד עצמה משחקת בשערה הארוך והפזור. קשה לראות בכל אלה, כמו גם בסרט הוידיאו על ילדותה, תרומה של ממש למחול. גם השימוש שנעשה באביזרים - מאפיין מוכר ביצירותיה של שינפלד - מאפיל לעתים על התנועה, או שבא על חשבונה. בקיצור, כדאי מאוד לרנה שינפלד להיעזר בכוריאוגרף יוצר שייטיב לנצל את יכולותיה.

"מה לך המלאך", תיאטרון רנה שינפלד, מרכז סוזן דלל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''מחול''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים