המפץ הגדול של הקומדיות

מאז שנת 2005, אז נפרדנו מ"כולם אוהבים את ריימונד", פינה הסיטקום הקלאסי את מקומו לקומדיות מורכבות יותר. בשנה האחרונה ישנה תחייה של הסיטקום הקלאסי, בזכות סדרות כמו "המפץ הגדול", "איך פגשתי את אמא" ו"שני גברים וחצי". האם אחת מהן תיקח הביתה את האמי?

מריה אלנה פרננדז | 15/7/2009 19:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מחר (ה'), יוכרזו המועמדויות לפרסי האמי, והשנה, יותר מתמיד, נמצא מעמדן של הקומדיות הקלאסיות בסכנה. הפעם האחרונה בה זכה סיטקום בפרס האמי הייתה ב-2005, כש"כולם אוהבים את ריימונד" זכתה לכבוד בעונתה האחרונה.
 
ג'ים פרסונס, המפץ הגדול. בזכותו.
ג'ים פרסונס, המפץ הגדול. בזכותו. צילום: יח''צ

עם זכייתה וירידתה מהמסך, גרסו מבקרי הטלוויזיה כי הסיטקומים מתים והגיע הזמן להתפתח לקומדיות מורכבות יותר כמו "סקס והעיר הגדולה" ו"משפחה בהפרעה". במשך השנים האחרונות, מצביעי האמי הסכימו עם הקביעה הזו, והעניקו את הפרסים לסדרות כמו "המשרד" ו"רוק 30" שלא שלטו בטבלאות הרייטינג, בניגוד לקומדיות כמו "שני גברים וחצי", שניצבה במקום הראשון בטבלאות אך לא זכתה בפרס.

בעונת הפרסים הבאה עלינו לטובה, ישנה רוח חדשה. דמותה של טינה פיי, ששלטה בקטגוריה ביד רמה, כבר לא מאיימת על חבריה לביזנס וישנו באזז רציני על זכייתה של קומדיה כמו "המפץ הגדול" של CBS מאשר על המשך התהילה של "רוק 30". אנשי התעשייה צופים כי הסיטקומים במבנה הקלאסי, יעשו קאמבק גדול השנה.

יותר סנאים

"אכן ישנה הרגשה של חזרה לקומדיה הקלאסית, לסיטקומים במבנה המיושן", אומר ג'ון לוורנס, סגן נשיא האקדמיה. "אני חושב שזה משהו שחזר אלינו בדרך רחבה יותר, דרך הקהל, ממש כמו ששמלות ג'וצי עושות קאמבק. מבחינת סטטיסטית, ישנם סיכויים טובים יותר שסיטקום כזה יזכה בהכרה, גם בגלל הכמות של הסיטקומים

השנה. אם יש לך יותר סנאים שמחפשים אגוז ביער, הסיכויים הם שהאגוז הזה יימצא בסופו של דבר".

סדרות כמו "המפץ הגדול" שלטו במסכים השנה, הקהל שלהן גדל ב-20 אחוזים והביטחון הזה גרם לרשת CBS להחליט על חידוש הסדרה לשתי עונות נוספות. הסדרה זכתה לשבחים בקרב המבקרים, בעיקר בזכות ג'ים פרסונס, שמגלם את דמותו של שלדון האובססיבי-קומפולסיבי ומזכיר קצת דמויות קומיות קלאסיות.

האולפנים מלאים השראה מהצלחתו של הסיטקון ב-CBS. מחלקת הטלוויזיה בוורנר ברוס, שמפיקה את "המפץ הגדול", "שני גברים וחצי" ו"כריסטין הישנה" החליטה לנסות ולהשפיע על מצביעי האמי, כך שישימו לב לקומדיות המצוינות עליהן היא עמלה.

יוצרים באזז

"ישנו פיתוח נרחב של התחום, וכל מה שצריך הוא קצת באזז בתעשייה", אומרת שרן מגנוסון, סגנית נשיא בכירה בוורנר ברוס, "אתה צריך לדעת להתחרות. חלק מהתוכניות יקבלו בודאי מועמדויות, אבל אתה צריך להילחם כדי לזכות ואנחנו רוצים לעזור להן להגיע לשם".
 

צ'ארלי שין. שני גברים וחצי. מועמד קבוע.
צ'ארלי שין. שני גברים וחצי. מועמד קבוע. צילום: באדיבות יח''צ יס


שני השחקנים הראשיים ב"שני גברים וחצי", צ'ארלי שין וג'ון קרייר, היו מועמדים לפרס האמי בשלוש השנים האחרונות. שחקני המשנה הולנד טיילור וקונצ'טה פארל המתינו לפרס במשך שלוש שנים ושנתיים בהתאמה. התוכנית "כריסטין הישנה" מעולם לא הייתה מועמדת לפרס הסדרה הקומית הטובה, אבל הכוכבת שלה, ג'וליה לואי-דרייפוס, זכתה בפרס השחקנית הראשית בסדרה קומית בשנת 2006 והייתה מועמדת פעמיים נוספות.

עוד סדרה קומית שצוברת מומנטום היא "איך פגשתי את אמא" של CBS, שמשלבת את השיטה הקלאסית עם שיטות הצילום שאפיינו קומדיות כמו "סקס והעיר הגדולה" – אך גם היא לא הייתה מועמדת לעולם. ניל פטריק האריס, שמככב בסדרה בתפקיד בארני, היה מועמד פעמיים לפרס שחקן המשנה.

גם בקירגיסטאן

צ'אק לור, שעומד מאחורי "שני גברים וחצי" ו"המפץ הגדול", אומר שהוא ישמח לראות את יצירותיו זוכות לפרס הנחשב בארצות הברית, אבל טיול שערך לאחרונה הוכיח לו שהחשיבות שלהן חוצה גבולות ובעצם, זה מה שחשוב.
 

איך פגשתי את אמא. עוד מועמדת פוטנציאלית.
איך פגשתי את אמא. עוד מועמדת פוטנציאלית. צילום: יח''צ

"אתה יכול לראות לאן הסדרות הגיעו", אומר לור, שביקר לאחרונה בטורקיה ובארצות נוספות באירופה, "האנשים שם רואים את הסדרות ויש להן חלק בחיים שלהם. אני לא יודע איך אנשים בקירגיסטאן רואים את 'המפץ הגדול' אבל הם כל כך נלהבים לגבי התוכנית וזה דבר נפלא לחוות מקרוב".

"זה נפלא לקבל תשומת לב גדולה יותר השנה", הוא אומר, "אבל אני לא רוצה לאבד את מה שחשוב באמת – את העובדה שאני נהנה ליצור תוכנית טובה בכל שבוע ולזכות באמונם של הצופים".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים