רשתות הספרים מתכוננות לשבוע הספר
בעקבות סטימצקי, יוצאת צומת ספרים במבצע שערורייתי: שני ספרים בעשרה שקלים. איך זה ישפיע על עם הספר?

חנות ספרים צילום: יוני רייף
באתר הרשת מופיעים תחת רשימת הספרים המשתתפים במבצע, בעיקר כותרים של כנרת-זמורה-ביתן-דביר ומודן, מבעלי הרשת. "לפני זמן קצר הייתה תחושה שכל הענף מבין שהורדות המחירים הן לרעתו, ובסופו של דבר לרעת שוחרי התרבות", אומר ירון סדן, יו"ר התאחדות המו"לים. "התחרות בין הרשתות כבר לא מונעת על ידי היגיון כלכלי, אלא על ידי אמוציות".
ובמקביל,
מנסות גם רשתות קטנות להיאבק על מקומן בקרב האיתנים הזה. מוטי בינשטוק מ"תמיר ספרים" הירושלמית, מוסיף: "המבצעים הורסים את הענף. חנויות הספרים, כולל הרשתות הגדולות, נפגעו בגלל שחיקת הרווחיות.
"המו"לים בוודאי נפגעו כי המכירות לא עלו באותה מידה שהרווחיות ירדה. קשה לנו להדביק את המבצעים האלה, אבל המו"לים לא רוצים להיות בידיים של הרשתות הגדולות, ולכן חשוב להם להחזיק בחיים גם חנויות פרטיות ורשתות קטנות. הם עוזרים לנו לשרוד נגד הגופים הגדולים. אנחנו עצמנו לא מחויבים למבצעים, אלא לאיכות".