כל היום, כל הלילה: מאור כהן מושך ומושך ומתמשך
מאור כהן עדיין חמוד, תזזיתי ואנרגטי. אבל אחרי 30 שירים, אפילו הרוקר/הסנשונר/זמר המלחמות הזה הופך להיות מייגע
וידאו: מאור כהן - רון מאוהב. במאי: גלעד קלוגר
ברוח מוזיקת הרוק הישראלית הקלה שכהן מגיש, המשמחת לבב - הס מלומר אווילית בחלקה (אם כי נוגה בחלקים אחרים )- הצמד והמלווים מבצעים בקפדנות מרשימה, בחגיגיות ובביצועים מהודקים, כמעט כל שיר ושיר מהרזומה של הכהן, ושוזרים בו את אלה של רוט. והרי מדובר בהומאז' ליצירה של שנים.
פותחים עם "מה ידוע על היום הזה" (מ"טוב לנו יחד", המשותף לרוט), דרך "שקט שקט בייבי" (צמד ריאות) ו"יום חולין" הגלגלצי והבלתי נמנע, ומגיעים לשיא אנרגטי באזור השיר ה-20, בחיבור בין "יום הבוחר" (זקני צפת), "קרול" ודווקא "סאן חוזה" המוניקה
סקסי. כהן-רוט גם לא מדלגים על בחירות פחות טריוויאליות כמו "המת השמח" של בודלר ("הו תולעים!...הנה מגיע מת שמח וחופשי!") שמשתמש בפטנט הידוע המצמיד לחן עליז למילים מורבידיות.
דרך השירים, ודווקא בחריגים כגון זה, ניכרת הווקאליות העמוקה והחזקה של כהן - לפרקים רוקר מופרע, לפרקים שנסונר או זמרת מלחמות, מהזן מפותח הקול (לראיה, "המדבר", שניתן אחרי התלבטות בעל פה מאולתרת ומתוכננת להפליא של השניים).
באנלוגיה לאנרגיה שנשמרה לה מאז זקני צפת ועד "דיסקגרפי", כהן שומר על רף גבוה של תזזיתיות במשך כל ההופעה. משימה לא פשוטה כשההופעה היא ארוכה, ארוכה מדי (והנה ההסתייגות המובטחת). אמנם מדובר בדיסקוגרפיה, השקה היא מאורע חגיגי וקצר הטור מלמנות את הלהיטים והסגנונות השמורים לכהן, ואת אלה שמוסיף להם רוט.
ובכל זאת, נדמה שאפשר וצריך היה לקצר את מספר השירים מכ-30(!) ל -בעצם-חצי. חן מידבק ומקפיץ עשוי להפוך למייגע בנסיבות שכאלה, וחבל. הרי החיים משחק, כולנו בליינים, ובאנו הנה כדי ליהנות.
מאור כהן ופיטר רוט, זאפה ת"א, 6 באפריל