פולניה זה כאן: פול יאנג בהופעה

פול יאנג שומר על כושר מצויין, ועל הבמה בהיכל התרבות בתל אביב הוא הצליח להוכיח זאת. אבל להיטי האייטיז שבוזבזו מהר מדי, בתחילת ההופעה, השאירו מקום לנפילות מהירות ולקאברים תמוהים

גורדון ליש | 30/1/2009 10:59 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחרי שתמה תקופת המקרטניזם אי שם בפארק הירקון, הגיע הזמן להתנחם בפול אחר. יאנג אנד רסטלס, שהוא הכל חוץ מיאנג אבל עדיין שומר על כושר מצוין, שתורגם למערכת יחסים חושנית בינו לבין המיקרופון.
פול יאנג בהיכל התרבות
פול יאנג בהיכל התרבות צילום: דימה וזינוביץ'

באיחור של 25 שנה וארבעה חודשים אבל מי סופר, התמלא היכל התרבות עד אפס מקום, לכל הספקנים שההספד לשנות השמונים, שהכינותי מראש גם אני, היה מונח עמוק בכיס. ההופעה נפתחה באופן תמוה במחרוזת להיטיו של יאנג. תרכיז מיותר שהזכיר פרומו יותר מאשר הופעה חיה.

את הארסנל הכבד של להיטיו, בחר יאנג לשחרר מוקדם מדי בלי פור-פליי של ממש. זה החל ב"Common People"  שפתח את ההופעה, ותוך רבע שעה כל ההיכל כבר עמד על רגליו ב"Comeback and stay" .

נחיל של מעריצים ומעריצות זרם לקדמת הבמה כשכולם זוכים ממנו ליחס של ראש מפלגה באמצע שוק הכרמל בימי בחירות. אחרי הקליימקס הרפרטוארי שלו, הנפילה לא אחרה להגיעה.

כשהקהל על הרגליים וצמא שהשיר יזכה לביצוע חוזר, אם אפשר אז אינסופי, שלף יאנג את ההפעלה לילדים וביקש מהקהל לשתף פעולה בנון-להיט שהוריד את האנרגיות למפלס השלילי של ים המלח.
בתור כוח חלוץ, נתמך יאנג בלהיטים של אחרים. ל-"love will tear us apart" של ג'וי דיוויז'ן, העניק ביצוע שנשמע כמו בעילה שלא בהסכמה של שיר אפל ותמים עם גרסה מתקתקה שמוציאה לסוכר החום שם רע. 
נגמר בנשיקה על הלחי

דווקא בפינת החיקויים, צלח פול את השטיק הסווינגי של פול אחר, פול אנקה, כשהבריק עם גרסאות הלאס וגאס הנונשלנטיות ללהיטי הרוק של נירוונה, בון ג'ובי ואחרים. יאנג צלח את הטריק והעניק ל"Tainted love", להיט האייטיז של "Soft Cell", את הטאץ' הסווינגי המדויק.

דווקא כשהיה נדמה שכל הלהיטים מאחורינו ומדבר צחיח של נון-להיטים לפנינו, משב רוח מרענן הצליף בקהל עם  "Everytime you go" , במהלכו כל ההיכל הרגיש פולניה כאילו אין בחירות או אינקוויזיטור ספרדי שמחפש קצינים ישראלים.  

יאנג גמל באדיבותו כשהעלה לבמה את אחת המעריצות ופצח איתה בסלואו צמוד חרף איומים

על גורל חייה מצד הבעל הקנאי. ואז, בנקודה שבה ההופעה שוב החזירה לעצמה את הקליימקס האבוד, אז נרשם חטא הגאווה.

במקום לעשות סטופ ולגמור את העסק עם טעם של עוד, הראש המתהפך של המופע נכנס לפעולה ויאנג בחר להגיש הדרן של להיט ענק. אבל לא שלו. של פרינס. את "Kiss" ועוד בביצוע רפה להחריד.

אותה בחירה תמוהה ואומללה שבגינה מפסידים מלחמות גרמה לקהל להמשיך ולעמוד על רגליו לדקות ארוכות על מנת לקבל יותר מנשיקה של פרינס ללילה טוב, רגע לפני שפילס את דרכו דרך מוכרי הבייגלה מהאייטיז עם הטעם מהסבנטיז.

· הכותב הינו חבר להקת ה"סמאשינג ליפקין".

פול יאנג, היכל התרבות תל אביב, ה-29 בינואר.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''מוזיקה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים